Gå til innhold

mm. versus mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kun en myte at barn som fikk mm blir friskere enn de som fikk mme?

Jeg klarte amme kun ca 1 mnd. Kommer barnet til å bli oftere syk da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje gjennomsnittelig, men det er selvsagt ikke en fasit. Mitt mme-barn har ikke engang vært forkjølet før, og hun er snart 3 år. Mm-barnet mitt var innlagt på sykehus for første gang da hun var noen måneder gammel. Hun får infeksjoner og virus hele tiden.

Skrevet

Ja det er kun en myte! Forskere og leger har visst dette siden 80-tallet, men har ikke gått ut med det. Hvorfor det må Gudene vite. De vil vel at folk skal slite med dårlig samvittighet da! ;-)

Jeg fullammet også kun èn måned. Og NEI, barne ditt kommer ikke til å bli oftere syk pga det!

Har ungen din nedsatt immunforsvar derrimot, blir ungen fortere syk!

Så IKKE ha dårlig samvittighet! Fortsett med den gode jobben du sikkert gjør som mor, å vær stolt av deg selv!

Gjest Filifjonka
Skrevet

Du skal ikke h dårlig samvittighet for at du gir barnet ditt mat. Det finnes en hel generasjon av voksne som ble født på 1960 og 1970-tallet som ikke fikk så mye som en dråpe morsmelk, og de fleste av oss er friske og normalt intelligente mennesker uten varige men.

Slapp helt av og pass på hygienen du.

(Forresten er det ikke bare en myte. I u-land hvor kvinnene ikke har tilgang på rent vann og hvor de spinker og sparer på det dyrebare pulveret blir flaskebarn fryktelig syke. Men det gjelder forhåpentligvis ikke deg ;-).)

Skrevet

Jo, det er bare en myte! Står sort på hvitt!

Skrevet

Her er vannet litt mindre skittent enn i u-land da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...