Gå til innhold

astma og medisinering når en er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen av dere som tar astma inhalasjonspulver.. nå når dere er gravide? jeg har lettere astma og holdt meg unna, men i dag ba legen meg begynne å ta 2-4 innblåsninger med medisin hver dag, er ganske tett.. bruker symbicort,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker singulair og seretide daglig, og bricanyl ved behov.. Jeg snakket med en lungespesialist og han sa at risiko for skader fra medisinene er mindre enn skadene som kan bli ved et eventuelt anfall.. Hvis du får et Astmaanfall får fosteret for lite surstoff, og det er absolutt ikke bra..

Men jeg veit ikke hvordan det er med symbicort... Tror jeg ville hørt på legen og tatt medisinen..

Skrevet

Symbicort og bricanyl her... Tar det etter behov som vanlig-også nå under graviditet. Legen min sier at det er farligere for barnet med en dårlig medisinert mor enn med en godt medisinert mor. =)

Skrevet

Heisann.. har å lett asma.. tar bricanyl ved behov... dette er visst noe man får intravenøst ved for tidlig rier.. så det gjorde absolutt ingenting å ta bricanyl under graviditet ihvertfall... sa legen til meg... merkelig at de bruker det mot for tidlig rier syns nå jeg... men det stemmer nok siden han sa det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...