Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg aldri kjent liv så tidlig, men jeg har ei venninne som har kjent liv veldig tidlig med nr 2 og nr 3. Med veldig tidlig mener jeg rundt uke 10.

Skrevet

Ja, det kan du!

Det gjorde jeg denne gangen. Med førstemann kjente jeg liv for første gang i 15 uke.

Skrevet

ja synsest det et eller annet som beveger seg der... det er nr. 3 for min del!

kanske det er d jeg kjenner da.... hehe

Skrevet

Ja:) Kjente liv fra uke 11 i dette svangerskapet. Med nr. 1 kjente jeg liv fra uke 14.

Skrevet

Ja det går an... JM sa en kan kjenne liv helt ned til 8-9 uke..

Jeg selv kjente rundt i uke 9-10

Skrevet

Helt klart. Jeg kjente liv fra uke 10 med både forrige og dette svangerskapet. Og med "liv" mener jeg noen slags forsiktige bobler i magen og en føling av at noe beveger seg der. Sommerfuglvinger er det mange som kaller det :)

Skrevet

Ja slenger meg på og sier det går helt fint! Med nr en kjente jeg i uke 15, men nr 2, 3 og 4 henholdsvis uke 12, 11 og 13.

Skrevet

Lett å bli provosert av sånne "viktigPer" innslag, som har lest noe og er sikker at alle tar feil utenom den som har skrevet artikkelen.

Jo, sier vi jo! Har du vært gravid før og vet hvordan det kjennes ut med de første bevegelsene, så vet du jo at det er liv du kjenner.

Skrevet

Når en erfaren JM med 4 barn sier til meg at det går an å kjenne liv ned til 8-9 uke, så hører jeg mer på henne... en deg "dum & deilig"...

Jeg selv kjente rundt i uke 9 nå med nr 4, og har kjent tidligere og tidligere....

Skrevet

Så i neste graviditet vil du kjenne i uke 7? Alle vet at det ikke går an å kjenne liv i uke 9-10. Livmoren ligger såpass lavt nede, hvor kjente du egentlig liv da? Under dåsebeinet? Tviler :-) I uke 11 begynner livmoren å stige opp så det er mer sannsynelig å kjenne liv da..

Skrevet

ikke i uke 7....tidligeste i uke 8-9..

det sa JM til meg da jg var på KK bergen...... jg kjente i uke 10 med nr 3...

Skrevet

Tro hva dere vil. Kos dere med "sparkene" (luftboblene) og tenk at det er babyen. Men det er det ikke. Babyen er for liten, og beveger seg ikke sterkt nok til at det er mulig å kjenne. Samme sier fagfolk på KK. (spesialister i gynekologi og fosterbiometri). Du får høre på din jordmor med fire barn, men det betyr ikke at det er riktig selv om hun er jordmor og har barn selv.

Skrevet

Har ikke lest alle svar.

Baby bør jo føtter å sparke med før man kjenner spark;) Jeg kjente såvidt noe liv 13+5 med tvillinger. Men var absolutt ikke sikker først. Og DET var tidlig. Vet det var dem for de bevegelsene ble borte da jeg mistet dem noen dager senere. (morkaka lå da ikke i veien heller)

Om man leser inne på tvillingforum er det så og si ingen som har kjent liv før uke 14-15. Snakker nå med to og tre foster. Det er MYE mer baby om plassen da. Dette fra flergangsfødende og.

Kommer såklart mye an på hvordan morkaken ligger og. Viser seg at mange som sier de kjenner babyn så tidlig ved en ul har skjønt det ikke var babyn. For når man ser de sprelle som gale rundt uke 12-13 men ikke kjenner det...jepp.

Skrevet

Enig med det solsikke.. en kjenner tidligere og tidligere liv for hvert barn man får.. da vet en hva en skal kjenne etter :):)

5 gangen jeg er gravid.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...