Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 På 50-tallet herjet en influensatype som gikk under navnet asiasyken. En dame jeg snakket med i dag sa at hun nesten strøk med av den da hun var fem år, så hun var immun mot svineinfluensaen.. Er dette sant? Er svineinfluensaen samme virus som asiasyken? Syntes det hørtes usannsynlig ut, men jeg gadd ikke å begynne å diskutere med damen..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Jeg har også hørt at de som har hatt asiasyken er bedre beskyttet mot svineinfluensa. Ikke immun, men bedre beskyttet. Min mamma og hele hennes familie hadde denne når hun var ganske så liten. Og det gikk helt greit, var ikke noe alvorlig syk noen av dem.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Stemmer helt med det de amerikanske helsemyndighetene sa på 60 minutes sist uke. Derfor de over 65 ikke er i risikogruppen lenger.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Når min mors hus hadde den ble onkel hjerneskadet, 2 år.. I nabohuset døde bestemoren i huset og babyen. Så hun har IKKE gode minner fra Asiasyken. Hun har også en døv venninne pga samme influensaen.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Det er samme familie virus. Og med bare få endringer. Dette er ikke en HELT ny type, for da hadde vi virkelig blitt syke. Virus er snyltere og oportunister. De endrer seg litt når de merker at vertene tåler dem bedre. Derfor blir vi ikke dausjuke av influensa, for de endrer seg bare nok til igjen å klare å formere seg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå