Gå til innhold

April: Noen andre av april barna som har mistet melketenner?


Natta & Alexandra  *gravid*

Anbefalte innlegg

Lurer på om Alexandra er veldig tidlig ute.. Mistet si første tann i dag. Er jo bare så søt der hun mangler ei framtann nede ;o)

Den andre er løs den også, så den kommer vel etter om litt..

 

Trodde det var vanlig at de var over 5 jeg før de mistet tenner..

 

Ellers skal Alexandra ENDELIG bli storesøster i juli.. Etter 2,5 år som prøvere fikk vi full klaff på 1 ivf.. Så håper bare at spiren sitter nå da :o)

 

Er jo enda rimelig tidlig da, så ting kan jo gå galt enda.. Men må nesten bare tenke positivt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dette med tenner er veldig individuellt. Antar at det kan ha noe sammenheng med når de fikk de første tennene. Begge mine jenter fikk seint tenner (det ver det eneste som var seint med dem også hehe...). Lises tenne sitter godt ennå. Min 10-åring feller tennene svært seint. Hun har bare mistet 8 tenner ennå og ser ut til å være seinest i sin klasse på skolen. Ser i grunnen det som en fordel for da rekker kjeven å bli større og kanskje slipper hun regulering.

 

Jeg tror det mest vanlige er å felle de første tennene rundt 5-6 års alderen. Men det er jo egentlig ikke så lenge til da.

 

Gratulere så mye med spiren. Skjønner at dere har strevd siden dere forsøker ivf. Håper at det går bra for dere denne gangen. Det er fint å ha 2 barn.

 

Vi har bestemt oss for at de to vi har er nok. mannen min har jo 3 fra før og 3 barnebarn. En gang må en jo sette stopp. Mannen min har fått beskjed om å fikse det, slik at jeg slipper å sette inn ny spiral når den gamle skal ut til sommeren. Det skal bli deilig å la kroppen fungere "naturlig" igjenn.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skulle gjerne sett at alexandra venta litt med å miste tennene.. Men men.. Satse på at det er plass til nye tenner, men har mine tvil.. Den var jo så liten den tanna som kom ut.. Blir spennende å se hvordan ho ser ut når den nye tanna kommer på plass.. hihi!!

 

Ja, tror nok 2 barn er nok ja.. hehe.. Kommer ikke frivillig til å gå gjennom ivf igjen.. så lenge vi har 2 barn.. Og ikke har jeg lyst å gå gjennom et 3 svangerskap heller.. Har allerede blitt limt fast til doskåla.. Og sist kom jeg meg ikke opp fra den før i uke 18, så tror det får være nok med 1 gang til ;o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Gratulerer med etterlengtet spire!!!! Håper alt går veien for dere nå da :-D

Junior her er bombesikker på at han har mistet en tann *S* Midt i mellom de to fortenna nede. For der har han nemlig et mellomrom som tilsvarer ca en halv melketann. Dette mellomrommet studerer han til stadig i speilet og venter på en ny tann der. Han vil slettes ikke høre på oss når vi sier det ikke er slik *ler* Så; det er i hvertfall sikkert at noen i bhg har mistet en eller flere melketenner ellers hadde han ikke visst om dette. Mamma er lærer og hennes kommentar til dette er at før, når barnmeskolen var på 6 år, og man begynte på skolen det året man fyklte 7 hadde de fleste "ledige plasser i gebisset"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt gratulerer før og må jo bare si det igjen, for jeg er så utrolig glad på deres vegne (søsken altså) :o) Gratulerer!!!!

 

M har sine tenner i godt behold ennå, spent på å se hvor lenge :o) Hvor tidlig fikk A sine første tenner, da? M var nærmere 5mnd tror jeg, vet ikke helt hva som er gjennomsnittlig. E var tidligere og fikk de første to rett før han ble 4mnd, så han blir kanskje tidligere enn henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...