Gå til innhold

fant ut at jeg er gravid idag.....oi

Anbefalte innlegg

Skrevet

gidder ikke legge det inn på anonym men..

det har seg sånn,at oisann,jeg fant ut at jeg var gravid idag jeg.. vi skulle egentlig ikke begynne å prøve før til neste høst,for gubben ville ha ca 3 års mellomrom.vel,nå blir det to!

jeg har EGENTLIG veldig vanskelig for å bli gravid,men tydelig kom det et lite mirakel. gubben vet det ikke enda,for han er på jobb til ikveld, men vet nok (desverre) reaksjonen hans.det er utrolig mye stress,særlig i livet hans nå, med egen restaurant som vi nettopp har overtatt og hele pakka!! jeg frykter, og nesten vet at han kommer til å reagere negativt..

når vi ventet vår datter,var det flere ganger i begynnelsen,han fikk panikk og ville jeg skulle ta abort,selv om han ikke mente det.dette er tøft for meg også, og håper ikke det kommer slike utsagt.

Føler selv det er ganske tidlig, og vet at ikke familie osv skal støtte,eller godta dette.. sitter her nå da,alene og ANER ikke hvordan jeg skal si dette til han på en bra måte!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så utrolig mye!

Er nesten 2år mellom mine to å tro meg det er fantastisk å se hvordan de er sammen i dag, De er 4år og nesten 6år og leker så bra sammen! I det lange løp er det virkelig verdt det å ha to med sånt mellomrom!

Ta deg god tid å si at du vet at dette ikke var planlagt å at dette om som et sjokk for deg også, men at gjort er gjort å at dere må jo bare gjøre det beste ut av det. Selvom han har mye stress i livet sitt nå så er 9mnd litt tid til at det kan roe seg på. Vær rolig å bare slapp av, dette kommer til å gå helt fint! Det bare tar litt tid før denne overraskelsen synker helt inn! Så dere kommer nok til å være litt i sjokk de nærmeste dagene.

Skrevet

Heihei! =)

Var det/er det deg jeg snakket med på msn når du gikk gravid først?

Mener det er deg, men må være sikker *lol*

Skrevet

jeg forberedte hodet mitt, på at testen var negativ, og før jeg i det hele tatt fikk opp kontroll streken,lyste strekene mot meg... jeg er i sjokk, og skjelver bare tanken. det som er så rart er at vi har på en måte prata litt om det de siste dagene.feks igår:

han sendte god morgen meld, med bilde av meg som gravid i fjord.og sa.. husker du?? hihi. og vi pratet om navn tidligere,hvor han sa at: man må jo tenke slik av og til!!!

jeg har fått hekta på mc donalds, akkurat som forrige svangerskap (ille :P ) og spiser mye når jeg først gjør det.hehe. og han sa..jøss.. akkurat som når du var gravid jo.burde jeg bekymre meg???

det er slike ting man tenker på ETTER man har funnet det ut.

gubben er slik at han "låser seg inne" i seg selv, når han blir dårlig osv. og frykter at JEG er den som blir sittende her.boms alene, mens han ikke orker å prate om ting engang....

vanskelig å forklare, men... vi var jo to om det!men at jeg ops,sitter alene med alle tankene for meg selv...

vet ikke helt hvordan jeg skal legge dette fram..

Noe som er litt rart, er at jeg var på UL for ca en uke siden,pga magen. da kikket han på eggstokker osv.og sa bare: der er en eggcyste,som skal være der til neste eggløsning.rart han ikke så noe gravid,men nå skal det sies at jeg ikke husker dato for sist mens,men tok den nye graviditets testen,og den viste ca 4 uker på vei...

Skrevet

det var meg vettu :D :D husker deg godt jeg!!

Skrevet

Gratulerer så masse!! =D

Blir sånn som her da=) Samme aldersforskjell.. 20 mnd?

Hadde ikke jobb eller noe da jeg fant det ut, men det ser ut som at det har ordneet seg nå!! Begynte å jobbe på mandag, vet ikke hvor lenge jeg har engasjement, men tror det blir en stund=)

Ellers har jeg 2 jobber i bakhånda som jeg vet om gjennom venninner.

Det går så bra skal du se=)

Tror det beste er å si det rett ut jeg=)

Min mann fikk melding "nå skal jeg tisse på pinne" kl. 13.17..

"må du ikke gjøre det på morgenen da?" fikk jeg til svar.

"jeg er faen meg gravid" kl 13.19 =P haha

LITT sjokka kan man si =) Men går bedre nå, alt ordner seg for snille piker! Er i uke 10+6 nå=)

Skrevet

men prøvde dere eller? for vi prøvde aaaabsolutt ikke. og det som er at høyre eggstokk har sluttet å virke, ++++ så sjansene var betraktelig små!!

irriterer meg at jeg ikke husker dato for sist mens,for da kan jeg ikke regne ut en sånn ca termin!!

er litt i sjokk, så vet igrunn ikke hva jeg skal gjøre nå... Hehe... hvordan skal jeg LIKSOM finne ut det da??? jeg er ca 4,5-5 uker på vei, så det vil jo si i slutten av juli da....?

jeg har ikke jobb lenger nå, pga jeg fikk sjansen til å være et ekstra år hjemme med nima... jeppsann.. her blir det artig...

ingen ideer til søte måter å si det på da??? som kan..tja.. dempe sjokket??

første jeg tenkte, var å skrive et lite brev,som liksom er fra nima,hvor det står at hun skal bli fliiink storesøster osv.hehe. (denne skulle leveres etter nyheten..tja var sprukket)

Skrevet

Vi hadde bestemt oss for at om det ikke ble spire den mnd, så skulle jeg sette inn spiral. Men det gikk veldig fort! Hehe.

Må vel på UL for å finne det ut da =)

Kan du ikke skrive på bleien til nima da? Jeg skal bli storesøster=)

Skrevet

hehe.... fancy:P kjipt at han kommer ca halv 10 ikveld. og frøkna er i seng..... føler liksom ikke for å bare kaste testen i armene på hans og si.gratulerer:P not...

Skrevet

Samboeren skal bare ha maskina mens han ser på Vil du bli Millinær, så skal skrive her etter 21. :o)

=)

Skrevet

er her nok :)

Skrevet

Håper ikke at jeg skriver for "utleverende" og av den grunn, etter de samtalene vi har hatt - så vil jeg ikke skrive for mye.

For det første må jeg si gratulerer! Helt fantastisk, så lenge dere prøvde med lille Nima ;o)

Kjempeglad på deres vegne. Vi har jo snakket på MSN en god stund, så jeg var glad da dere ble gravide og jeg er glad på deres vegne for at det gikk så fort nå.

Ulempen er kanskje at dette var et "uhell". =)

Men, det var Daniel også. Og jeg har aldri hatt noe bedre uhell i livet mitt.. ;o)

Dette med samboeren din, som vi også har snakket om: Dere har en nå og han vet hva han går til. Om det er positivt eller negativt i hans liv er uvisst også denne gang.

Kanskje prøve å distansere dere fra det nå?

La livet legge seg opp rundt Nima, slik at dere ikke går og tenker på det igjen.

Det var jo mye stress for deg sist gang, mener jeg å huske..?

Dette med usikkerheten fra hans side.

To års forskjell er en super aldersforskjell. =)

Selv om det kanskje vil bli slitsomt - med to bleiebarn og lign, så vil familien bli en fin og komplett familie (for noen år iallefall, om dere senere skulle få en tredje og fjerde :P ) og det er en bragd at dere har klart det så fort. Fantastisk!

Du får prøve å være positiv og blid, men forståelsesfull på din samboers ord - allikevel.. Jeg tviler på at du ønsker abort.

Det er veldig viktig (tror jeg) at du er klar i din tale og sier de rette ordene OM reaksjonen med engang blir negativ.

Dere har tross alt slitt uendelig lenge med førstemann, og det er ikke noe man vil igjen - vel?

Fra begges sider? Man har endelig sluppet en lang prosess! :)

Vi prøvde i 1.5år med denne. Kontrasten (for min del) å prøve så lenge var stor. Mest fordi jeg trodde at jeg skulle bli gravid med "engang".

Når man ble det først, så skjer det igjen. Men neida, PCO`en satte en stopper for det.. ;o)

Nå er jeg uendelig glad og lettet for at jeg slapp flere lange mnd med prøving.

Lykke til og en stor klem! =)

Skrevet

Gratulerer såååå mye :)))) sikker på at det skal ordne seg bare du lar ordene få synke inn hos ham.. men av og til må tålmodigheten letes frem og det er ikke alltid like lett.. Lenge siden jeg har snakket med deg nå. Fullt stress her også. Håper du har det bra, har tenkt på deg skjønner du :)) klem fra meg :))

Skrevet

Gratulerer vennen. Vet du er glad, tross sjokket=)

Det kommer til å ordne seg, og jeg tror nok "gubben" kanskje ikke tar det så negativt som du tror! Det har jo vært masse snakk om graviditet i det siste=) Ikke bare oss i mellom, men dere også!

Det blir tungt til tider ja! I know;-) Men gu så mye du får igjen for det.

Håper på positiv mld fra deg når han er gått. Jeg krysser fingrene alt jeg kan=) *Klemmermassepå*

Skrevet

Jaaaaaaa!!!! Gratulerer så mye til dere begge! Kjempe godt å høre at han tok det så positivt=D Nå kan du slappe litt av, og prøve å nyyyyte tiden du har foran deg=) Mange klemmer

Skrevet

Gratulerer masse!

Er jo en gave å bli gravid når du egentlig har veldig reduserte sjanser for det!! :o) Er ikke sikkert dere hadde klart det når dere hadde tenkt!

Men har du snakket med ham nå?

Hvordan reagerte han?

Skrevet

heisann, og takk for masse koselige tanker :) :)

vålerenga: ja,vi prøvde jo i det uendelige,så det er jo nærmest et mirakel,at det plutselig bare skjedde,for det er noe ingen hadde regnet med!!!

Jeg tenker som så at når vi skulle begynne å prøve neste år,så hadde det sikkert tatt uendelig lang tid,så man skal jo bare være glad :D :D

Jeg satt meg ned med han igår, og han spurte med en gang,hva er det..han skjønte det var noe med en gang!!

Jeg sa på en litt uskyldig måte om han elsket meg uansett,skulle være med meg uansett..fikk såklart ja,så sa jeg,selv om nima blir storesøster nå......? svaret var" heheh jah....hæææ??????" plutselig forsto han greia... vi pratet,og selvfølgelig var det et sjokk,men han sa at dette er vel bestemt,så da skal vi klare det,uansett hva...

veldig godt å høre han var slik.. Han sa også at han tok det lettere denne gangen,enn når vi fikk nima,for han vet hvor god mor jeg var.. (hans ord) ... veldig kos å høre :D :D

men tar tid å komme over sjokket,og jeg prøver å ikke feks "klage" på at jeg er kvalm osv,for at man kan ta LITTEGRANN avstand her og nå...

veldig mange tanker som kommer i hodet nå.. Og gruer meg veldig, med tanke på aldersforskjellen til nima og den nye..

og av en merkelig grunner jeg så redd for at nima skal føle jeg "bytter "hu ut osv. de tankene forsvinner vel med tiden....

men da kom et spørsmål,trenger jeg da liksom tvillingvogn jeg da????hehehe...

Skrevet

Åh, så BRA at han tok det så fint!! Leste på tråden din i går og fikk meg ikke til å komme med noen gode råd, og var jo selvsagt spent i dag på hva som hadde skjedd. Han reagerte som en ekte mann og pappa skal :oD Heldige du!

Praktiske tips om vogn har jeg ikke siden jeg gjeeeerne ville ha 2 år mellom mine, mens kropp&"skjebne" ville ha 4 ;o) Mye, mye lykke til fremover!!

Skrevet

Så flott for deg!

Godt å høre.

Det må være fantastisk for deg å vite at han har klart de utfordringene han sto overfor og ikke stakk av. At han har erfart med sine egne øyne at det livet han har er fantastisk - og at han deler livet med en kvinne som er en flott kjæreste, såvel som mor! :o)

Hehehhe, de tankene forsvinner vel - men de ligger der også.

Jeg er litt bekymret for at Daniel kommer til å bli satt som nr2 den første tiden, men jeg tror også at jeg kommer til å fikse det helt fint. Jeg har de tankene enda.

Men, fra uke 6-9 tenkte jeg mye. Som hvordan, hva ++

Men, det ordner seg vettu! :o)

Lykke til og gratulerer! :o)

Klem

Skrevet

takk takk :) :)

håper nima skal bli flinkere til å sove,og ikke reagere såå mye på lyder den tiden,ellers har vi et mega problem. min største skrekk er jo at denne babyen skal bli like ille som hu var. hadde kiss og kolikk samtidig.sov 3 timer i døgnet. DET takler jeg ikke en gang til!!!!

ja han reagerte veldig bra, han holder seg vel ikke akkurat unna idag, men han er litt sånn..tja..gir mer klem enn kyss.hehe..

vet ikke hva som er vanlig,for hvordan de skal reagere jeg men....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...