Gjest Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Ene pedlederen har fått helt panikk på svineinfluensa i bhg. Hun ber nå friske barn om å være hjemme til alt er over, når det? Hun blir nå hyper stressa når man leverer og maser om hvor farlig dette er. Begynner å bli oppgitt over panikken. Stakkars de som tror at dette er undergangen. Det kommer til å gå bra : )
Gjest Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Det kommer til å gå helt fint :-) Heldigivs ikke sånn i vår barnehage. Mange blir helt hysteriske, men så hauser media det opp noe helt sinnsykt også da.
mamman til to gutter Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Jeg hadde enten prøvd å fortelle henne at dette ikke så farlig og at det er umulig å holde barna hjemme hele vinteren (for mest sannsynlig kommer svineinfluensaen til å holde på hele vinteren som influensaen pleier å gjøre) fordi de kanskje kan bli syke. Hvis hun ikke ville høre på når jeg fortalte det, så hadde jeg ringt eller sendt en mail til styrer og bedt henne roe ned pedlederen, for hvis hun er så hysterisk ved levering er barna nødt til å få med seg noe av det og jeg syns det er unødvendig å uro barn pga dette. Hadde bare mediene også skjønt at selvom noen blir veldig syke, så går det faktisk bra med de fleste:-)
Gjest Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 I morgen tidlig kan du hilse henne og si det at om vi er riktig heldige kommer dette viruset til å blusse opp med jevne mellomrom i flere år fremover, og spørre om dere kan komme frem igjen til skolestart. Eller bare si som sant er, at sjansen for smitte i barnehagen er en sjanse dere er villige til å ta.
Gjest Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 haha, for et menneske! Det er jo hun der som burde vært hjemme Snakk med styrer i barnehagen. Hos oss er det lagt føringer som sier at foreldre med svineinfluensa helst bør levere ved grinda og ikke komme inn i barnehagen, at syke barn holdes hjemme (selvsagt), og at de desinfiserer hendene før alle måltider. Verre enn det er det ikke. Og *bank i tre* så langt ingen påviste tilfeller i barnehagen, som er forholdsvis stor (6 avdelinger).
Gjest Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Å snakke med henne om dette hadde jeg gjort om det gikk. Men hun er ikke helt lett. Hun blir fornærmet for ingenting og er ofte syk. Satser heller på at noiaen går helt til hodet, og at hun blir erstattet av en søt vikar denne vinteren : ) Takk for støtten
Gjest Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Rykte her sier 8 barn på ene småbarnsavd. Det må være tull. Det er ikke kommet info om noe slikt fra styreren.
Jullia Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 ikke sikkert dere får noen beskjed om syke barn, det gjør ikke vi
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 Ansatte i bhg til jenta mi er også utrolig hysteriske. Synes det helt ærlig tar litt overhånd jeg. Spurte idag om det var noen tilfeller, men nei det var det ikke. Så ro dere ned!!!! Datteren min brakk seg i bhg her om dagen. Det er noe hun av og til gjør når hun spiser, siden hun har en dum uvane å dytte ALT FOR mye mat i munn. Jeg ble oppringt. Snuppa mi var pjusk. Jeg kom å hentet og det var en glad jente som kom løpende mot meg. Gikk hele veien hjem og spiste bra resten av kvelden + sov hele natta. De trodde det var svineinfluensa. Kjenner jeg blir seriøst irritert!!!
Gjest Skrevet 4. november 2009 #10 Skrevet 4. november 2009 Huff, jeg forstår deg godt. Vi bytter så fort vi kan, pga merker det sliter å måtte forholde seg til slikt.
miapia Skrevet 4. november 2009 #11 Skrevet 4. november 2009 Det går sikkert bra. Men for meg betyr to uker sykemelding at et halvår med studier går til h..... Har allerede vært hjemme en uke med ett barn. Derfor synes jeg at det er supert med minst mulig unger barnehagen for tiden :-) Inntill mange nok er vaksinerte er litt hysteri helt ok. Det er så mange unger og voksne i risikosonen som ikke er vaksinere enda, at vi andre må ta hensyn og holde oss inne om vi er smittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå