Mamma til snart 2 søte små Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Jeg trenger litt hjelp! Har vanskeligheter med å bestemme meg når det gjelder vogn. Det står mellom to stykker, Emmaljunga City Cross og Simo Duovogn. Er det noen som har erfaringer med disse vognene og kan komme med gode tips?! På forhånd takk =)
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 kommer jo litt ann på hvor du bor. Simo er veldi goe vogner her oppe i nord, gode store hjul som er enkel å trille på snø ol..
sunshine08 Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Jeg har vært veldig fornøyd med simo duo. Har ikke så godt sammenligningsgrunnlag, men tror det blir mest smak og behag. Ganske like på mange ting. God plass og litt tunge, men kjempegode på all slags føre:)
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Jeg jobber i barnehage,og der har vi simo og emmaljonga,jeg personlig synes emmaljona er mye tyngre enn simo, så vi har kjøpt simo vogn til lille jenta kommer i februar:-)
Fullt hus :) Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 simo veier ett tonn. menst emmaljunga er lett å trille
Cammie82 Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Hei:) Vi venter vårt første barn i slutten av mars (termin 21.mars), og vi har kjøpt Simo Kombi til lille prinsen vår:) Jeg brukte mye tid på titte på vogner, både på nettet og i butikkene. For oss stod det mellom Emmaljunga og Simo, og vi endte helt klart på Simo:) Har flere venninner som har Simo Kombi, og de er sååå fornøyde alle sammen:) Eneste er, som andre har sagt her, at den er litt tyngre. Men så lenge du ikke må opp og ned i trapper osv, så skal nok det gå veldig bra:) Liker at Simo har stor bag, og i tillegg er bagen hard-mye mer stabil. Vogna er tung, noe som gjør at den ikke tipper lett. Den har gode støtdempere.I tillegg har du mange muligheter mtp Soft Line,så du kan forandre fargen når du vil på kanten rundt bagen og inni vogna:) Kombivogna har man jo til barnet slutter med vogn. Genialt!!
Jente+Jente+lillegutt Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Vi har allerede kjøpt Simo Duo og angrer ikke ett sekund. Vi hadde dette merket til jentene våre da de var små også. Vi forsøkte også Teutonia men det var ikke noe for oss. Jeg liker Simo fordi den er så god og stabil, pluss at jeg er avhengig av de store gode hjulene vognen har. Er jo ikke til å legge under en stol at jeg liker designet også
M ♥ ♂-2010 Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Hehe, jeg har spurt om akkurat det samme tidligere på et annet forum. Det virker som om det ofte er disse to det står mellom:) Uansett: mine to venninner har disse to vognene. Simoen er større, men samtidig nettere. Dessuten er den beregnet på ordentlig norske forhold - robust, stabil, vindtett og vandtett. Emmaljunga er selvsagt også bra, men mindre. Jeg har bestemt meg for Simo Duo:)
Mamma til snart 2 søte små Skrevet 5. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2009 Tror jeg kommer til å gå for Simo vogn! Høres ut som at det er gjort mange gode erfaringer med denne vognen:) Tusen takk for god hjelp,jenter =)
Gjøkeredet③ Skrevet 5. november 2009 #10 Skrevet 5. november 2009 Jeg har ingen erfaring med Emmaljunga, men har selv en Simo Kombi, og er super fornøyd med den:o) Det var alt jeg kunne bidra med i denne saken.. Hehe
gullegget Skrevet 5. november 2009 #11 Skrevet 5. november 2009 Har prøvd både Emmaljunga og Simo. Emmaljunga vogna er mye dårligere i kvalitet. Har en ett år gammel vogn som er kjempe stygg. Er styggere enn hva Simo var etter 3 år.. Ikke lett å klage på den heller. Trist.
stinis1973 Skrevet 5. november 2009 #12 Skrevet 5. november 2009 Jeg var fornøyd med Emmaljunga til min datter på 5 nå.... kommer til å kjøpe det denne gangen også. Ikke moe erfarin¨g med simo annet enn sett i butikk løftet på og div. Utseende messig synes jeg emmaljunga er 10 ganger mer sporty og nett, men smak og behag., friskere farger også, ønsker lys denne gangen, gode trekk som tåler vask og sol. Hadde duo edge sist, helt super i terreng og snø, men noe tung ut og inn av bil. Kommer til å velgr city cross, fottrekk og stelleveske pluss city bag som ps (er like lang som de fleste andre merker....) Kjøper man ny har jeg som sikkert mange andre sjekket pris diff.....sparer ca 1790 norske kr ved åkjøpe den i Strømstad LYKKE TIL MED VALGET
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. november 2009 #13 Skrevet 5. november 2009 City Crossen veier bare 11 kg- Simoen veier 1 tonn i forhold!!!! City Crossen er en GENIAL vogn rett og slett; blant de letteste på markedet, suuuper god å trille (pga liten vekt og god fjæring), men samtidig robust og solid fordi den har fire hjul og god kvalitet. Vendbar sportsdel er gull verdt- kjøper du denne vogna vil du IKKE angre!! (Simoen er TUNG å dytte opp bakker osv...) Jeg har brukt denne vogna i 1 år nå, og kommer så definitivt til å bruke samme vogn til nestemann! Sjekk ut mer her: http://www.barnevognguiden.no/emmaljunga/emmaljunga-city-cross.html
b77h Skrevet 5. november 2009 #14 Skrevet 5. november 2009 vi har kjøpt bugaboo, fordi den er så lett og enkel å ta med rundt. sikkert ikke super på snø, men det er det sjelden her. Jeg orker ikke bære/løfte på en vogn som veier 16-19 kg.... Og ga opp å finne en vogn som tilfredstiller alle behov over mange år. håper det var bra valg :-) og har flere bekjente som er veldig fornøyde med den.
_Amanda_ Skrevet 6. november 2009 #15 Skrevet 6. november 2009 Har noen prøvd Brio Happy? Synes den ser så nett og fin ut, og når jeg prøvekjørte den i butikk var den en drøm! Veide nesten ingenting! Har også kombivogndel. Den virker litt mindre enn Simo og Emaljunga, så tror den kan være bra for byliv i Oslo med t-bane, trikk og trapper.
husmus &2 Skrevet 6. november 2009 #16 Skrevet 6. november 2009 SImo og Emmaljunga er så svære vogner synes jeg. Kan godt hende de er lette, men store er de okke som. Jeg er veldig glad i OTH vognen vår og glad jeg ikke kjøpte Bugaboo som egentlig planen var. Den er altfor lav for min del og virker veldig stiv. Neste gang tror jeg det blir TFK, angrer litt på at det ikke ble den fra start, men det er bare pga bagstørrelsen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. november 2009 #17 Skrevet 6. november 2009 Jeg bodde i Oslo og brukte City Crossen på bane, trikk, buss og cafeer uten problem=) Tror egentlig ikke at den er så mye bredere enn trehjulingene, jeg har ihvertfall ikke opplevd å ikke komme inn på steder osv med den. Det viktigste er at den er så lett å manøvrere, pga den gode fjæringa og lave vekta- trenger ikke svingbare forhjul da;) Trehjulingene var uaktuelle for min del, fordi de ikke har vendbar sportsdel. Babyen er jo ganske liten når man bytter over til sportsdelen, og med mange ukjente fjes og nye inntrykk på tur rundt i byen satt ihvertfall jeg enormt stor pris på å kunne ha jenta mi vendt mot meg- slik at hun ble skjermet litt og kunne søke trygghet i ansiktet mitt. Også koselig å kunne prate sammen og sjekke smokk osv uten problemer=) Anbefaler barnevognguiden.no for å lese brukererfaringer på de forskjellige vognene- den hadde ihvertfall jeg stor hjelp av:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. november 2009 #18 Skrevet 6. november 2009 til amanda altså=)
en liten en Skrevet 6. november 2009 #19 Skrevet 6. november 2009 vi har en gammel simo, er kjempefornyd med den. lett å trille! en i barselgruppa hadde emmaljunga, hun var stort sett fornøyd hun og. tror det er en smakssak.
tingeling81 Skrevet 6. november 2009 #20 Skrevet 6. november 2009 Synst brio happy vogna ser nett og fin ut eg og :-) men har simo kombi frå før, og den er pent brukt og god vogn, så får vel slite med den :-) men hadde jo vore kjekt med noko nytt og... og synst brio happy ser fin ut, men har ikkje sett den i butikken endå.
nymåne2010 Skrevet 6. november 2009 #21 Skrevet 6. november 2009 Tenkte bare jeg skulle skryte litt av Emmaljunga :-) Jeg har hatt Emmaljunga smart til mine to første og har vært svært glad i den! De har lagt trygt oppi en stor bag, høyt over eksosluft og hundesnuter... Det var helt topp og ha vogna til nr 2, for når jeg skulle hente i barnehagen stormet barna til hver dag og skulle titte oppi vogna og se på babyen.. litt travelt med masse skitne småfingre. Da kunne jeg bare tre over myggnettingen og lillebabyen fikk ligge i fred høyt oppi bagen sin mens jeg hentet utstyr og matboks osv til storebror. Vogna er tung men svært solid og super til søskenbrett. Har en gutt som sto og hoppet(!) på brettet hele veien til og fra barnehagen i ett år (litt overdrevet men understellet fikk kjørt seg :-)) Det blir en ny emmaljunga denne gangen også! Gleder meg til ny og fin vogn!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 7. november 2009 #22 Skrevet 7. november 2009 Vi har simo duo,duo pga den store bagen som er at barnet har godt plass lenge og i sovepose..Simo er og pga romsligheten og kveliteten og hjula..har gått mye i typisk norsk terreng med vogna skog og fjell(grusvei)(bratt opp) og den er ikke så tung som folk vil ha den til å være..ja ut og inn av bil er den litt tung,men ikke tyngre enn 2 sekker med poteter a 10 kg.. Pga de gode lufthjula er den lett å trille..robust trygg vogn som jeg anbeafler på det høyeste:).. Lykke til i valget..
Anja83 Skrevet 7. november 2009 #23 Skrevet 7. november 2009 Til dere som lurer på Brio Happy: Jeg har akkurat kjøpt en Brio Happy brukt på finn.no (eller den var nesten ikke brukt, så føler det var et røverkjøp:)) Den er superfin, og sååå god å trille på. Har trilla den mange turer rundt i huset, og kattene mine er foreløpig "babyen" som legger seg oppi der. Hihi.. Jeg synes også vogna er lett og enkel å manøvrere. Liker de vognene som ikke er så store og "klumpete", og da er Brio Happy genial. Flott å se på er den også.
_Amanda_ Skrevet 7. november 2009 #24 Skrevet 7. november 2009 Helt enig med deg Anja83! Jeg tror jeg har bestemt meg for Brio Happy nå. Liker også at den ikke er så klumpete, og at den er så utrolig lett å trille! "Prøvekjørte" både Simo Kombi, Emaljunga og Brio Happy i butikk, og det var STOR forskjell på tyngden. Simoen ble ihvertfall veldig tung i sammenligning. I og med at jeg er aktiv og kommer til å trille mye høyt og lavt, tror jeg det viktigste for meg er at den veier lite og er lett å ta med seg overalt. Synes også at designet er noe av det fineste jeg har sett hittil. Liker enkelheten og renheten.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. november 2009 #25 Skrevet 7. november 2009 Nå er jo Emmaljunga City Cross lettere enn Brio Happy da, men men;) Begge vognene er gode vogner, så hva man velger blir sikkert mest en smakssak. Men kjøper man Brio Happy, bør man så absolutt styre unna compact-understellet; det er stivt, tungt og med null fjæring!! Obs obs! PS; City Crossen vant forresten siste barnevogn-testen i Foreldre&barn! (hører egentlig ikke til her inne, men synes vogn er så moro å diskutere, så kunne ikke la være:D Synes også det er synd at folk putter Emmaljunga og Simo i samme "stor og tung"-bås, for Emmaljunga har mange modeller (som Nitro City eller City Cross) som absolutt IKKE er store og tunge!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå