Gå til innhold

Da var Therese født :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter!

tusen takk for alle gratulasjonene :-)

Her kommer fødselshistorien vår,....må jo ta den mens den er "fersk" hehe

Våkna av vondt i ryggen 02:38 i natt for å være litt nøyaktig ;-) Tenkte med meg selv...hmmmm den kynneren der var jo litt vond igrunn.

Var plutselig lys våken og hadde en del kynnere før det jaggu kom en til som jo var vond i ryggen....20 minutter etter forrige.

Tok en tur på toalettet, og tenkte at det kanskje var greit å slå på lyset (pleier ikke det på natta) i tilfelle det var no som hadde skjedd...og joda, der var det rosa gitt....

Gikk og la meg igjen og sa til David at det nok ikke ble noe jobb på han i dag :-)

Lå litt til i senga med masse smårier og så nok en litt kraftigere 20 min etter forrige....fant ut at det var like greit å stå opp....

David lurte fælt på når jeg skulle ringe sykehuset, men jeg følte ikke det hastet så masse enda....helt til jeg skjønte at "kynnerne" jeg hadde mellom riene jo egentlig var rier de også gitt hehe

Ringte A-hus og de sa det bare var å komme.

Tuslet inn på rommet til Camilla og sa til henne at mamma og pappa skulle til sykehuset, da var det ei som spratt opp som ei solstråle og var helt gira :-) Skulle bli storesøster og besøke farmor og farfar på samme dagen jo :-)

Skulle en tur innom toalettet før avreise og kjente en søkk i magen, og jaggu gikk vannet da ja. Var misfarget men tenkte at det sikkert bare var litt blod iblandet.

Inn i bilen med håndklær og poser til å sitte på.....for hver ri som nå plutselig kom hvert 3-4 minutt så bare rant vann ut....det er jo grusomt ekkelt hehe

Kom til A-hus og trer ut av bilen, da bare sier det splasj og der står jeg i en stor vanndam hehe.

Kom inn på føden ca 04:40, fostervannet var sterkt misfarget og brunt. De satte inn monitor på hodet til Therese og fant ikke hjertelyden hennes, ble litt nervøs da ja, men hadde kjent spark på vei i bilen så var ikke helt panisk. Men de hentet inn flere jordmødre og lege for å se situasjonen ann....heldigvis kom hjertelyden hennes tilbake etter at jeg snudde og vrei på meg i senga....PUH!!

4 cm åpning og moden ved ankomst.

Klokka 06:30, fortsatt 4 cm åpning...KJIPT hehe....men fant da ut at jeg skulle forsøke å stå litt med prekestolen....det hjalp masse.

Tenkte å bruke lystgass men ville "spare" den til de vonde riene haha...når de kom ble jeg kvalmen så gadd ikke prøve lystgassen engang....

Ca klokka kvart på ni så hadde jeg 7 cm åpning, men begynte å få seriøs pressetrang ca annenhver ri....jordmor sa det bare var å presse om jeg ville..... så et par minutter senere var det 9 cm og så full åpning rett etter det igjen.

Tipper jeg brukte ca 5 effektive pressrier før hun var ute :-)

Revnet litt, men har ikke så vondt enda :-) Tror de var veldig flinke med broderiet :-)

Alt i alt en mye bedre fødsel enn forrige gang, selv om jeg grudde meg noe helt forferdelig til pressriene og siste innspurten. Men var hele tiden bevisst på å få med meg så mye som mulig, er jo trolig siste gang jeg får oppleve en fødsel, så var bevisst på smertene og hvordan kroppen jobbet, var nok det som hjalp masse!

Fikk masse skryt av jordmødrene og de sa jeg fødte raskt, etter boka og kalte meg en fødemaskin haha.....kan ikke si jeg følte meg helt enig i det der nei hehe

Er ellers helt SUPERFORNØYD med ALLE her på A-hus...helt fantastiske mennesker som jobber her!!!! Har fått familierom på barsel også så David får være sammen med oss i natt :-) Herlig!!!!

Tusen takk nok en gang for alle gratulasjonene :-) Er utrolig deilig å være på denne siden av graviditeten :-)

Stor klem fra oss!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Fantastisk å lese historien din Samsyn. Så flott at det ikke ble så dramatisk med hjertelyden og at alt gikk fint. Tipper Camilla er en stolt storesøster. Kos deg og nyt dagene. Vi gratulerer så masse og gleder oss til flere bilder av nurket.

Store gratulasjonsklemmer.

Skrevet

Så flott å lese historien din! Det virker jo som du hadde en veldig fin fødsel (men ganske kjapp?). Skjønner godt at du ble stressa av at de ikke fant hjertelyden, men det er godt at det gikk bra! Håper alt går fortsatt bra med dere og at dere får kost dere og blitt kjent med det nye lille nurket. Blir stas når Camilla får treffe lillesøsteren sin :-)

Vel overstått! Tenk - du er ferdig! Klem fra oss :-)

Skrevet

Hei! Godt å høre at alt har gått så bra med dere, og at du har gode erfaringer med Ahus (det er dit jeg også skal om noen måneder :-) Håper du får slappet av og at Therese fort skjønner seg på det med mat og søvn. Gleder meg til å høre hvordan Camilla reagerer når hun får møte lillesøster.

Stor gratulasjonsklem!

Skrevet

Gratulerer så mye som tobarnsmamma! Høres jo ut som en flott fødsel. Skjønner godt at det var stress når de ikke fant hjertelyden ja, godt at det ikke var noe farlig! Så flott at du fikk med deg alt denne gangen, det er det jeg håper på. Flott å lese deres erfaringer med 2.gangs fødsler:)

Håper du og snuppa finner rytmen rasket, med mating og soving:) Gleder meg masse til å bli kjent med Therese, jeg følger etter med permisjon fra begynnelsen av februar :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Har sett bildene, og hun er jo bare nydelig!!

Jeg bøyer meg også i søvet for hvor opplagt mamma du er! Her er det oppdatering fra første stund, og opplevelsene beskrives så positivt!

Litt skummelt og stressende uten hjertelyden, men det virker jo som du var i de beste hender på A-hus!

Flott at det var en fin fødsel og at Camilla tar oppgaven som storesøster alvorlig!

Kos dere masse! Vi gleder oss til å hilse på!

Skrevet

Gratulerer! Høres jo ut som at alt har gått veldig fint! Lykke til videre!

Linda

Skrevet

Gratulerer så mye!

Kjempefint å høre at det gikk så bra og at du er fornøyd :-)

Broderiet blir nok bra etterhvert hvis de sier at det var helt greit. Jeg måtte også sy litt, og nå kjennes det nesten helt normalt ut igjen.

Her har det vært så hektisk at jeg ikke har fått somlet meg til å legge ut fødselshistorien min engang, men skal skjerpe meg.

Skrevet

Gratulerer så mye med minstejenta. Koselig å få høre historien din :).

Klem fra oss.

Skrevet

Gratulerer så mye enda engang. Fint å få lese historien din.

Men det var nok litt skummelt når de ikke fant hjertelyden, det opplevde jeg også med T. Godt alt gikk bra!

Klem fra oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...