HippieChic Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Eller bare der legen sier man bør...? Jeg har vært super trøtt i det siste, hodepine, fryser masse og kondisen er helt på bærtur. Alt dette er tegn på blodmangel såvidt jeg vet..? (nei, det er ikke svineinfluensa.. Noen som har peiling..? Er i uke 20+5 og skal ikke til legen før om ett par uker..
_Amanda_ Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Jeg fikk beskjed om å ta jern fra uke 20, men det var basert på jernverdiene som ble målt tidligere i svangerskapet. De var ikke lave, men moderate, og i og med at alle gravide visstnok mister litt jern i løpet av svangerskapet kunne jeg bare begynne med tilskudd på dette tidspunktet. Det er ikke bra å ha for høye verdier heller, så jeg ville ringt legen og eventuelt tatt en blodprøve for å se om det er det du trenger.
Luthien1 Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Legen min er veldig klar på at man ikke skal ta jern hvis man ikke har tatt prøver som viser at det er et behov, men er du usikker, så ringer du legen din.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Jeg er 22+4 er også mye trett, men fikk beskjed av legen på forrige kontroll at jeg har mer enn nok jern....
twoboys & a girl Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Legen må ta prøver å godkjenne. Fikk ikke ta i første svangerskap.
Yo&La+spire Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Det kan vere farlig å ta for mye jern, så du må teste før du tar noe. Men det er jo forsåvidt vanlig med jernmangel i svangerskap, så det kan jo vere greit å teste seg da...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Ja, test først. Jeg hadde så gode jernlagre ved forrige svangerskap, og også ved dette, at jeg har fått klar beskjed om IKKE å ta jern. Det kan "forgifte" barnet med for mye jern sa legen min. Spurte ikke mer hva hun mente, men jeg ville i hvertfall ha sjekket før jeg startet opp med egenmedisinering med jern :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå