Gå til innhold

Andres erfaringer med tidlig graviditetstest, tester generellt?!


Fioli

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Hva er det tidligste dere har erfart å få positiv graviditetstest?

Jeg hadde første dag eggløsning 29.oktober, hadde sex 29. 30. 31 Oktober, og 1.November. Han kom inn i meg alle dagene. Jeg tok en test i dag 4.November, den 6.dagen etter eventuellt befruktning. Men den var negativ, jeg venter mensen 15.november. Har jeg testa alt for tidlig? Er det mulig jeg er gravid selv om den i dag viste negativt (tok den midt på dagen)

Håper på råd, erfaringer osv.

På forhånd takk:)

 

P.S! Jeg er 25år;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok dette er alt for tidlig til å teste. Hadde nok venta til i neste uke med å teste. Jeg fikk negativ test den dagen jeg hadde ikm, men testa positivt 4 dager over.

Vent noen dager og test på nytt. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet negativ to dager før mensen var ventet (da med morgenurin). Tre dager på overtid testet jeg svakt positiv på utvannet urin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

Tida går så seint når en venter sånn. Har gått med mens lignende smerter de siste dagene, og syns det er rart og alt for tidlig...skal jo ikke ha mensen før 15. Bruker å kjenne det tidligst et par dager før og de første dagene av mens perioden. Puppene er også tyngre på en måte. Mulig det bare er innblilning, veit ikke om det går ann å få symptomer så tidlig heller jeg!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden synes jeg går utrolig sakt selv nå når jeg teller dager og uker :-p

Mensmurringene mine kom da jeg var to dager på overtid. Tenkte, jippi, nå kommer den. Men hver gang jeg sjekket, nei... Så nå venter vi vår første, ikke akurat planlagt kan du si.

 

Puppene mine ble utrolig ømme bare noen dager etter befruktning. Noen dager nå har jeg masse symptomer, andre dager ingen i det hele tatt. Mye opp og ned...

 

Det ser ut til at kvalmen finner seg til rette her nå da (er 7+1 i dag).

 

Hvis man ønsker og håper å være gravid, så tror jeg nok at man kan kjenne hvilke symptomer man vil :-p

 

Clearblues tester ser jeg er 99% fra første dag man venter mens. Tålmodighet er en dyd :-)

 

Masse lykke til Fioli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestandig masse murringer fra el dagen og helt til Ikm, samme denne gangen, bare at tanta kom ikke da. Kjentes virkielig ut som at tanta var på vei flere ganger, men den kom aldri.

 

Vet det er lenge å vente til ikm, men du må nok bare smøre deg med tålmodighet enda noen dager. Er jo enda lenge igken til du har ikm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg testa positivt 4 dager før mensen skulle komme... brukte 2 tester den dagen, og e dagen etter... alle 3 var positiv, og jeg testa på kvelden/ettermiddag!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..kanskje jeg også skal gjøre det, fire dager før, åh...men blir liksom så lei meg når jeg ser teksten "ikke gravid" på displayet.

 

Har du noen barn Trollmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Jeg testa positivt med CB digital 5 dager før IKM! Veldig overraskende, kan du si å være positiv så lenge før. Men jeg hadde da vært uggen i 5 dager og puppene begynte å bli litt rare og ømme midt på. Vi er jo alle så forskjellige - men du bør nok vente litt med å teste om du håper på at det skal være et positivt svar...ellers er det bare bortkasta penger ;) MEN jeg vet det er vanskelig altså...tålmodighet er en dyd - det er sikkert :)

 

Lykke til - håper på å se deg her inne om et par uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei.

jeg kjente på kroppen allerede 3 dager etter befruktning, hadde veldig halsbrann og oppblåst i magen. testet positivt 30 okt med cb+ og ikm var ca 5-6 nov..... men den var da svak... tok en cb digital med ukeindikator mandag, men denne ble: ikke gravid... så digital har en følsomhet på 50 mens vanlig cb+ har følsomhet på 25mlu.

jeg har tatt en qr som viste tydelig gravid og en cb+ til som var også sterkere positiv enn den første, men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tatt en cb digital før noen dager etter ikm. ta en cb+ du, gjerne 4 dager før ikm. kjøp den et parti på www.billigetester.no :)

 

glemte å si at jeg hadde faktisk mye mer vondt i puppene enn når tanta er på vei:p og de ble vondere for hver morning når jeg våknet.

jeg er 4+2 i dag :)

 

lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager etter eggløsning er for tidlig å teste. Det tar gjennomsnittlig 8 dager fra befruktning til egget fester seg, og kroppen begynner ikke å produsere hormoner før egget er festet. Det vil ta ca 2 dager etter kroppen begynner å produsere Hcg til man vil få utslag på de mest sensitive testene. Ergo er det egentlig ikke vits i å begynne med testing før 10 DPO. Ja, noen tester positivt allerede på 8 DPO, da har egget sannsynligvis festet seg 5 eller 6 DPO, det er alltid rom for slingringsmonn :)

 

Denne gangen når spiren endelig bestemte seg for å feste seg starta jeg testinga 9DPO. På 11 og 12 DPO fikk jeg svakt positivt på morgenurin og testet positivt med cb digital på 12 DPO med ettermiddagsurin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, skulle vært en editeringsknapp på innleggene. Altså, jeg testet svakt positivt med billigtester på morgenurin 11 og 12 DPO, og fikk gravid i displayet på cb digital 12 DPO på ettermiddagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv graviditetstest 5 dg før ikm, og den hadde sikkert vært positiv tidligere også om jeg hadde prøvd.

Og nå er jeg i uke 25.....

 

:) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke testa flere ganger, selv om jeg har hatt lyst flere ganger hver dag:)

Dette blir spennende:)

Men i dag begynte jeg å kjenne symptomer på svineinfluensa...NEI!! Hva gjør jeg om jeg er gravid og har svineinfluensa. Må forte meg til lege vel? (ikke fått feber)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa igjenn i dag (en uke til forventet mens) den var negativ. Jeg er lei meg og skuffa. Kan jo fortsatt være håp, men jeg syns jeg har så mange symptomer, sulten, trøtt, ømme og større pupper, murringer. Nå er jeg redd jeg bare innbilder meg alt sammen! Vil så gjerne være gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa svaaaaaaaaaaaaakt positivt på billigtester på ikm(streken kom etter tida var ute og så svak at jeg trudde jeg innbilte meg det) og negativt med CB-digital 4 dg etter IKM(ikke morgenurin) men positivt på morgenurin 5dg etter, så det kan ta tid for testene slår ut:-)

En uke før ikm er tidlig, så det er fremdeles masse håp for deg, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka faktisk testen litt seinere på dagen, og da var det en svak svak strek der, jeg tok den med ut i dagslys, og da så jeg den bittelitt bedre. Var redd jeg innbilte meg det jeg også, men den er faktisk der, såvidt. Da fikk jeg nytt håp:) Håper det betyr det samme som det gjorde hos deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...