cherry coke Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Hvilke symptomer kom først? Akutt høy feber? Og har dere holdt dere fra jobb/bhg i 7 dager? Hvor lenge var dere syke?
Bare jeg er meg :o) Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Nå har ikke jeg fått svar på testen som ble tatt på mandag enda (tar tre til fire dager) Han blir behandlet med tamiflu pga eldig dårlig almenntilstand. Det startet på lørdag. Han var i knall form hele dagen.Gikk halloween og var helt i 100.Da vi kom inn kl 19 gikk det fem min så gråt han sårt og sovnet på fanget mitt med temp på 39,9.Ingen tegn til førskjølelse en gang. Om natten var han tett i pusten. Dagen etter bare sov han....måtte vekke han for drikke og kontakt.Han orket ikke ha øynene oppe en gang.De forsvant opp i hodet på han...men han svarte meg og jeg følte en viss kontakt.Men jeg ble redd selvfølgelig og kontaktet fastlege mandag morning. Så det kom BRÅTT!
cherry coke Skrevet 4. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2009 ok. Det hørtes veldig likt ut som min datter hadde det i går. 40 i feber og lå hele dagen. Feberen kom som kastet på henne og hosten kom etterpå. Takk for svar=)
Gjest Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Mine begynte med hoste og snørrete. Så kom feber og deretter oppkast og diare.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Hosten kom to dager etter og nå på fjerde dagen er det diare. Han er bare tre år så han har litt problemer med å forteller eksakt hvor han har vondt... Spent på prøvesvarene Lykke til med jenta di
Mamma til snuppene Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Har han feber enda nå når han har hatt diare???
Gjest Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 De hadde feber første gang de fikk diare med oppkast, så ble feberen borte og de var bedre i nesten 2 dager, så fikk de oppkast og diare på nytt.
*gruffalo* Skrevet 4. november 2009 #10 Skrevet 4. november 2009 Gikk feberen noe ned da de fikk paracet eller noe febernedsettende? Legen sa til meg i dag at det ikke er influensa hvis feberen går ned med paracet. Så lurer på om dette kan stemme?
Lykkeliten og jeg Skrevet 4. november 2009 #11 Skrevet 4. november 2009 Jeg skal til legen med mini imorgen og kreve test. Det er bekreftet svineinfluensa i barnehagen. han ble snørrete først. Han holdt på å få feberkramper i helga. Så kom hosten og igår og idag har han hostet så han kaster opp. Er ikke imponert av hostesaften han fikk hos legevakta i natt heller.
2SmåTroll Skrevet 4. november 2009 #13 Skrevet 4. november 2009 Fikk ikke bekreftet om det er svineinfluensa, men ligger vel ann til det siden sambo er slått ut og. Her klaget ho på vondt i hodet og vondt i halsen. Tok da tempen, som da lå på 38,5. Etter en stund fikk jeg vite at ho hadde vondt i halsen. Spiste eller drakk ingenting første dagen. Kastet opp en gang, Var syk 2-3 dager, hostet litt på nettene. har vært hjemme nå i 6 dager.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 4. november 2009 #14 Skrevet 4. november 2009 Nei han har ikke feber.Vært feberfri siden i natt.Dvs feber tre døgn. Dette med diare kan jo være reaksjon på tamiflu...han har jo nesten ikke spist siden lørdag og den er nok litt tøff for en liten mage vil jeg tro. Han er mye bedre i dag....oppe å leker og pusler med sitt.
2SmåTroll Skrevet 4. november 2009 #15 Skrevet 4. november 2009 vi prøvde å få testa, men det har de slutta med her. Blir bare avvist på laboratoriet.
Gjest Skrevet 4. november 2009 #16 Skrevet 4. november 2009 Alle vi tre tok febernedsettende, og feberen sank. Det var en rar uttalelse av legen syns jeg.
*gruffalo* Skrevet 4. november 2009 #17 Skrevet 4. november 2009 Ja, jeg reagerte også på det. Syns han tok veldig lett på det. Ikke det at alle skal være hysteriske...men han mente det ikke kunne være det hvis han ikke hadde vært i direkte kontakt med noen. Det kan jo ikke jeg vite helt for vet ikke hvem på skolen som evt har det. Ellers måtte vi ha vært i utlandet hvor det var utbredt i løpet av de sisste 2 ukene...
stolt mamma til 2 Skrevet 4. november 2009 #18 Skrevet 4. november 2009 her begynte eldste gutten på 11 med kvalme og svimmelhet på tirsdagskvelden.feber kom også opp til 39.dagen etterpå var feberen opp til 40. ringte legevakta og forlangte og komme ned siden minste jenta er hjerte operert og er derfor i risikogruppa. fredagen ble samboer og jeg syke kjente oss slappe og slitne og fikk feber etterhvert,ringte legevakta og fikk tamiflu til minste jenta(måtte krangle oss til det.) Hun holdt seg frisk.samboer og sønn er nå blitt friske,mens på meg gikk det til lungene så jeg har nå lungebetennelse pga virus. Har hatt det i snart to uker. Begge ungene har tatt vaksinen idag. Holdte sønnen hjemme i en uke
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 4. november 2009 #19 Skrevet 4. november 2009 Hvordan startet lungebetennelsen din, Stolt mamma til 2? Lurer på om jeg begynner å få det selv... (vært hos lege å han sier det er høyst sansynelig svineinfluensa) flere i klassen min som har påvist det også.. Jeg har utrolig vondt i lungene mine, bak på ryggen, på sidene og foran + trykk i brystet.. Men jeg hoster ikke spesielt mye.. Hmm..
stolt mamma til 2 Skrevet 4. november 2009 #20 Skrevet 4. november 2009 jeg dro til legevakta siden de sa at svineinfluensa symptomene skulle gi seg etter ei uke.men jeg var på 9 dagen og har ikke pust til og gjøre noe.hostet nesten ingenting og når jeg hosta var det pingle hoste.men stakk bak i ryggen og foran kjennes bare tungt og puste
BettyBoob Skrevet 4. november 2009 #21 Skrevet 4. november 2009 søndag: feber mandag: fin tirsdag: feber onsdag: ikke feber, men slapp og hoste hjemme fra bhg 8 dager. meg selv: lørdag: feber, forferdelig sykdomsfølelse og vonde ledd (begynte med tamiflu) søndag: mye bedre er hjemme i 7 dager, skal tilbake på jobb til mandag.
Line_78 Skrevet 4. november 2009 #22 Skrevet 4. november 2009 Mulig svineinfluensa hos sønnen vår på tre, har ikke blitt testet. Han klaget over at magen var rar og vond søndag kveld, vi sjekket tempen for sikkerhets skyld, ingen feber. Noen timer etterpå hørte jeg at han lå og ynket seg i søvne. Hadde da 38,4 i feber. Når han våknet tok jeg ham over i senga vår. Han sov ikke så mye den natta, klaga over vondt i halsen, magen, beina, armene og hodet. Så det hørtes jo veldig ut som influensa. Neste morgen hadde feberen gått litt ned, men gikk litt opp igjen på kvelden, sov mye på dagen mandag. Feberfri nå og har virket rimelig pigg, men hoster en del fortsatt. Holder ham hjemme fra barnehagen en uke ja, selv om han virker rimelig frisk igjen, vil ikke smitte andre.
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 5. november 2009 #23 Skrevet 5. november 2009 Ble ikke tatt prøve, for de hadde ikke kapasitet, men fikk påvist at det var virus og ikke bakterier pga lav crp. mannen startet med sykdomsfølelse, hodepine og feberfølelse, tørrhoste. Tok aldri tempen, men startet på lørdag og var slått ut fra søndag av. Dårligere for hver dag som gikk, svettetokter og sover døgnet rundt. Vondt i hodet og hosten gir seg ikke. I dag på dag 6 ligger han fortsatt. 3 -åringen lekte og var i super form til søndag. Plutselig sa hun at hun frøys og la seg på sofaen for å sove og hakket tenner. Sov til mandag, da hun kun lå på sofa hele dagen og svettet. Hadde rett over 38 i feber, men mye høyere på kveld og natt. Hun vil ikke ta tempen, så vi tok under armen og bare lot henne være siden. Mandag kastet hun opp fra intet, og la seg ned igjen og sov videre. Ikke spist noe annet enn is og drukket masse. Snørrer og tørrhoster. 1 -åringen startet mandag med rundt 38 i feber, slapp til å være turbo til vanlig. Sovna på gulvet og sov mye. Spiser ikke ennå. Våken om natten, varm og sutrer hele tiden. Skal bæres og sove oppe på meg. Snakker ikke, så vet ikke hvor hun har vondt. Nyser og hoster voldsomt til hun brekker seg. I gr hadde hun lett diare. Byttet bleie 5 ganger tror jeg. Jeg er gravid og ikke fått det ennå...
cherry coke Skrevet 5. november 2009 Forfatter #25 Skrevet 5. november 2009 Nå er datteren min i mye bedre form, null feber, men har fått diarè. Så hun har hatt to dager med veldig høy feber, helt utslått, ikke spist noe. I dag er hun bedre, spiser litt, men fremdeles slapp og har diarè.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå