Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Jeg er etter maaange år i helsevesenet LEI av å slite og kave for å prøve å gjennomføre jobben min på en bra måte og ser nå etter alternative jobber.. Man hører jo til stadighet om sykepleiere som slutter og finner andre jobber, men som hva? Noen som har noen gode forslag????
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Det lurer jeg også på, så jeg dytter denne.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 vet noen har begynt som flyvertinner:P Spørs hva du har erfaring fra slags område og hva du kan tenke deg. Er også sykepleier- men kunne godt ha tenkt meg å jobbe som lærer:) (vel og merke innenfor helsefag)- feks i videregående skole.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Lærer, legemiddelkonsulent tror noen jobber innen forsikring også.
Agehya Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Kjenner flere som jobber på apotek, bedriftshelsetenesten og innen psykriatrien (dagsenter etc.) Har du vurdert å videreutdanne deg til noe annet? Helsesøster f.eks.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Helsesøster er sikkert en flott videreutdanning men det er tilnærmet umulig å få jobb.... Så nei... Har tenkt på videreutdanning men akkurat nå har jeg etter lengre tids frustrasjoner jobben i halsen og vil helst gjøre noe heeeeelt annet enn å jobbe med helse... HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Hva med og jobbe med psykisk utviklingshemmede som er så oppgående at de ikke trenger stell?Eller kunne p.u vært aktuelt uansett hvor hardt de er rammet? Eller ta pedagogikk så kan du undervise i helsefag på vidergående?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Jeg kunne godt tenke meg å bytte til helsefaglærer etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 Undervise i helsefag kunne jeg faktisk tenke meg, men hvilken type pedagogikk må jeg da ta for å kunne gjøre det? Og er det noe som kan taes på deltid? HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #11 Skrevet 4. november 2009 Du kan jo bare ta en helt annen type jobb da.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #12 Skrevet 4. november 2009 Her i Stavanger har vi en butikk som heter sykepleiersenteret, der selges det forskjellige helserelaterte produkter og flere spl arbeider der. Det fører også kurs for arbeidssteder i feks stomi, sondeernæring og hjelpemidler innen forskjellig problematikk. Jeg kunne tenkt meg en jobb der etterhvert selv.;-) El hva med hjelpemiddelsentralen?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #13 Skrevet 4. november 2009 jeg er sykepleier, men jobber innen forsikring. Med risikovurdering der brukes det syepleiere!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #14 Skrevet 4. november 2009 Hva med å jobbe som sykepleier i fengsel da? Det er utrolig spennende.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 4. november 2009 #15 Skrevet 4. november 2009 Har ei venninne som begynte å sette restylane og botox istedet! Tjener godt og har større frihet!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #16 Skrevet 4. november 2009 Jeg kjenner til denne butikken som heter Straen Sykepleiesenter, men kjenner folk som har jobbet der og lønna er dårlig og ledelsen likeså.... Frister ikke dessverre....
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #18 Skrevet 4. november 2009 Hmm.. Interressant... Dette må sjekkes ut.... Aner du om hun hadde spesielle kvalifikasjoner/kurs før hun begynte? HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #19 Skrevet 4. november 2009 Er ei på jobben som skulle ta pedagogikk for og undervise etterhvert,hun skulle ta det på deltid. Mener også hun skulle gjøre det via nettet.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #22 Skrevet 4. november 2009 PPT heter pedagogikken som du m¨ta for å undervise. Google det!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #23 Skrevet 5. november 2009 Måtte bare takke deg for dette tipset Glede med spire!! Jeg sendte ut noen mailer med "følere" for mulighet for jobb på flere kosmetiske klinikker her jeg bor i går kveld, og i dag fikk jeg napp hos en bare 5 minutter unna der jeg bor! Skal sende cv og skal på intervju og kanskje har jeg ny jobb innen nyåret??? Tuuusen takk for tipset, hadde ikke tenkt på å gå i den retningen selv men det er jo kjempelurt med dagjobb, god betaling og ikke minst - fri alle høytidsdager!!!!!!!!! Klem fra HI!!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #24 Skrevet 5. november 2009 Hva med å jobbe på avea klinikken, eller colosseum klinikken. Der følger du opp feks de som har tatt silikon eller du setter resylane eller botox.
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 5. november 2009 #25 Skrevet 5. november 2009 Nei, pedagogikken heter PPU: Praktisk Pedagogisk Utdanning.Kan ikke tas på nett, da det er en del praksis, samt obligatoriske forelesninger. Jeg tar det nå på deltid (over to år) og vil ta få tittel lærer etter den tid. Hva med å ta noen kurs og jobbe Off Shore?800 000 kr i årsinntekt, to uker på, fire uker hjemme er ikke verst det heller....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå