Caity<3 Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Det blir paris på oss på mandag? Skal bo sentralt. Noen som har tips eller erfaringer? Hvor vi kan spise? Handle? Serverdigheter som er verdt å se? Franskmenns syn på amming i offentlighet???
Gjest Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Vanskelig med barnevogn, særlig å ta undergrunsbanen. Ta gjærne med bæresele. Du kommer fint opp på triumfbuen med heis. kommer inn så spurte vi om de ved suvernirkiosken kunne se etter vognen. var bare noen få trapper til taket. Vi hadde bæresele i eifeltårnet. Tok busstur som gikk utenfor eifeltårnet og gikk av ved Notre Dame. Og på igjen, men vi hoppet av ved triumfbuen. Hadde også båtbilett på sinen, hadde da minten i bæresele. Ikke mye shopping på oss. Tror ikke franskmenn er overbegeistret for amming offenlig. De begynner med flasker tidlig, men er jeg å huske.
Trollemor75 Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Hei! Har bodd i Paris i 2.5 år, og reiste dit med min 4 mdr gammel sønn i juni. 1) Vi bodde i leilighet, veldig sentralt med 10 min. gangavstand til Champs Elysées og Galeries Lafayette, så vi slapp å ta t-banen med Bugabooen. Hadde jeg tenkt å ta t-banen, ville jeg tatt bæresele + trille som kan slås sammen når man er underground (à la Quinny Zapp). Det er slik pariserne gjør det. 2) Vi spiste lunch på restaurant, valgte å spise enten tidlig (før 13.00) eller sent (etter 14.00) så vi ikke kolliderte med lunchtiden for folk på jobb. Mindre stress sånnt. Det er sjeldent stellerom på restaurant, så jeg ble en kløpper på bleieskift i vognen og i på gresset i parken i nabolaget vårt. 3) Vi tok tur for å handle, den andre passet gutten. Mindre stressende. Gutten tar flaske og fikk mat av far ved behov. Hadde med meg pumpe, alltdi praktisk hvis man drikker for mye vin til middag... 4) Masse å se, men vi gikk for lange turer i byen, morsomt å trille i mer eller mindre ukjente gater og se på folk. Akkurat derfor tok vi med vognen i stede for trille. Gutten elsket det, og "flørtet" vilt med alle han så. 5) Franskmenn er helt ok med offentlig amming (dog kanskje ikke hvis du lar brystet luftørke osv...). Jeg ammet i park, på kafé, på flyplassen... Det er sant at de fleste ikke ammer så lenge (mammaperm er ikke veldig lang), men ingen vil reagere på at du ammer en på 3 mndr. Jeg hadde med meg et stort sjal i tilfelle jeg skulle føle at man stirret for mye, brukte den ikke en eneste gang. Hadde også kjøpt ammetopper for anledningen, de er også ubrukt! Altså, er du alminnelig diskret, går det helt fint. Jeg hadde forresten alltid med meg det som skulle for å lage en flaske i tilfele ammingen skjærte seg, for jeg har en veldig urolig unge. Brukte den 1 gang på 5 dager på en uvanlig bråkete café, er rimelig stolt av det i ettertid. Bleier finner du på butikken (kjøpte min på Monoprix), Huggies var helt fantastiske! MME kjøpte jeg på apoteket, ikke lik det som finnes i Norge i det hele, så om du har en baby som er mindre altetende enn min, ta med hjemmefra. Vi brukte vann fra flaske fordi vannet i Paris inneholde masse kalk og smaker pyton (men er helt trygg for babyer såvel som voksne). Men jeg tenkte ikke på at vannet var hard når jeg kokte flaskene, og de ble helt ødelagt, med stygg kalk hinne. Heldigvis er flaske billige der, jeg fornyet sortimentet. Vi hadde det kjempe kjekt!!!!!!! Kos deg, dette kommer til å gå så bra så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå