c-lily Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Var hos legen i dag och dattern min har fått ørebetennelse. Fick antibiotika Ery max før hun har också halsbetennelse. Nå har det børjat rinne gult "puss" ur ørat. MYE så jag tror trummhinnan har gått sønder. Skall en vaske det bort? Med vann eller noe annat?
Ella & gull med smilehull Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Da trommehinnen til gullet spreakk, tørket jeg bort pusset med en q-tips fuktet med vann. Tok kun det som hadde rent godt ut i øret, turte ikke nærme meg selv inngangen til øret, dessuten rant det jo mer til stadighet. Ørebetennelse er ikke noe gøy, men går heldigvis kjapt over med antibiotika. Lykke til!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 HVor gammel er hun? Snuppa på 3.5 år har hatt ørebetennelse 2-3 ganger, men vi har ikke fått medisin. Var kommet nye rettningslinjer og legene fikk ikke gi medisin til så små.. de gikk tilslutt hull på og da ble det bedre... Synes jo det er gale at de skal gå så lenge å ha vondt da.. Vi gir henne oppvarmet matolje med en gang hun begynner å få vondt i ørene.. det hjelper..
Tante Gustava Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Hm, her er det tydelig forskjellige meninger ute og går. Legen min sa i januar at de da hadde fått nye retningslinjer fra Riksen, alle under 1 år skulle ha ab. Dette fordi det de siste årene har vært økning i barn med hørselsskade og andre senvirkninger. Men til eldre barn vet jeg at de helst vil være restrektive med ab (selv om jeg ikke godtar at mini skal gå og ha så vondt, så han fikk ab også når han hadde det nå sist, da var han 15 mnd).
Gjest Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Vi har også nettopp vært til legen pga ørebetennelse hos lille på 16 mnd, og min lege påstod at det er nye føringer som sier at så små SKAL ha medisin, selv om han nok mente at det ikke var 100% nødvendig i hennes tilfelle. Uansett; høres ut som trommehinnen er sprukket ja. Vask og tørk vekk på det ytre øret, la det som er "inni" være (det kommer tidsnok ut!), og pass på at hun ikke får vann i øret (ikke hodet under vann når hun bader (unngå svømmebasseng med andre ord), ikke spyl inn i øret med dusjen osv). Og fullfør antibiotikakuren, i følge legen min gror gjerne hinna før betennelsen har gitt seg helt, så det har en tendens til å danne seg væske i mellomøret igjen etterpå.
c-lily Skrevet 4. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2009 dattern min er 3. hun har haft det 1 gang førr och då hade hun lungebetennelse så da fick hun också antibiotika. denne gangen hade hun halsbetenelse. er så osikker på hur lenge hun skall stanne hemme fra bhg.
Kate77 Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Når hun er i fin form kan du sende henne i barnehagen. Du trenger ikke å vente til kuren er over. Forresten lurt å gi biola mens du gir kuren slik at hun ikke får magetrøbbel i tillegg.
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Når lillebror sin trommehinne sprakk for noen få uker siden (i bhg) så vasket de det bort med vann. Jeg måtte til legekontoret og hente øredråper som skulle dryppes i øret, men det kan jo være at man ikke trenger det når han går på antibiotika??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå