UnePune äntligen hemma! Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 I morgen kan man få denne på apoteket uten resept. Er det nok doser igjen til de som faktisk trenger det etter at folk har gått amok å hamstret i morgen, tro?! Skal du kjøpe det? Evt. hvorfor?
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Ja, man kan få den uten resept men det betyr ikke at man kan hamstre villt. Farmasøytene har fått ansvaret for å holde orden på hvem som trenger det og ikke... Men, såklart kommer det til å skorte på lageret, ingen tvil! Jeg skal ikke kjøpe det, nei...
UnePune äntligen hemma! Skrevet 4. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2009 Nei, hamstre var vel kanskje feil ord. Men hvis alle handler til seg selv FØR de har fått symptomer er jeg redd det ikke er nok til de som trenger det når de trenger det. Har ingen planer om å handle jeg heller.
mamman til to gutter Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Nå har vel mange fått resept etter å ha snakket med legen på telefon, så det er jo fullt mulig å lyve pr tlf hvis man ønsker det. For å få tamiflu på apoteket uten resept, så må man fylle ut et skjema og snakke med farmasøyten noe som blir i stedet for å snakke med legen pr tlf, så kontrollen over hvem som bruker det blir nok fortsatt den samme hvis apotekene følger reglene og det vil jeg tro de gjør.
Helt anonym... Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Synes opplegget er idiotisk faktisk!!Skulle tro d blir lite etterhvert ja,om folk hamstrer noe de sikkert gjør.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Ja, det er jo akkurat det som er/kommer til å bli et problem. At folk handler bare for å ha, fremfor å handle når de faktisk har fått symptomer/blitt syke..... Legene hos oss skriver gladelig ut tamiflu i papirform, slik at de kan hende den DERSOM de blir syke. Problemet er jo bare at de svinger innom apoteket på veien for å kjøpe den, sånn just in case... så enden på visa blir jo at ligger bøttevis med tamiflu i det norske hjem som ikke blir brukt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå