Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Men nå er jeg på besøk hos pappa og hans barn på 15, 17 og 24 år. Jeg har med meg mine to barn på 6 mnd og 2 år og en hel haug med velvilje. Jeg tilbyr alltid å hjelpe med husarbeid osv hos folk jeg besøker, men nå har jeg laget fire forskjellige middager til "barna hans", støvsugd og vasket stua, tatt oppvasken to ganger og han har fremdeles oppgaver til meg. Han og ungene sitter og ser på TV mens jeg arbeider, og må i tillegg ta meg av mine egne barn. En skulle tro at disse menneskene stod på for meg når de besøker meg, men da setter de seg i sofaen for å bli vartet opp... Så da lurer jeg på: Hva gjør dere for foreldrene deres når dere er på besøk? Hva forventer de, og gjør de noe når de er på besøk hos deg? Jeg nekter å tro at dette er vanlig, men pappa mener at det er det. Jeg bruker hans gjesterom og spiser hans mat, så da får jeg arbeide for føda...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 vist vi er der over flere dager hadde jeg hjulpet til med middag, oppvask og vasket ut rommet vi hadde brukt.. elles ryddet etter barna mine. men jeg hadde ikke vasket huset å slikt..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Personen på 24 år må iallfall forventes å hjelpe til like mye som deg, og tenåringene kan godt hjelpe til litt. Disse spiser jo også maten hans.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Trur jeg heller hadde tatt inn på hotell =P Med to unger på 6mnd`er og 2 år har du jo henda fulle hele dagen, så de burde jo nesten heller hjulpet deg! Synes pappaen din er ganske kjip. Og enda mere kjip hvis han ikke forlanger det samme av de andre barna sine. Men kjenner til at foreldre har ulike forventninger til barna sine. Jeg flyttet ut tidlig og har alltid klart meg selv - begge søskena mine har bodd hjemme i perioder og bor der når de er hjemme på besøk(og de gjør minimalt, såvidt de rydder etter seg hvis de gidder i det hele tatt) . En sommer vi pusset opp her bodde vi litt hjemme og som mamma sa det så fint så passet det bra for da kunne hun jo avbestille vaskehjelpen for da kunne jo jeg vaske - jeg hadde også med meg to små barn og ryddet og lagde mat ellers. Det toppet seg da storebroren min også kom hjem og mamma spurte meg om jeg kunne legge på sengetøy til han! Det var ingen som la på sengetøy til vi kom....
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Er ikke ofte jeg overnatter hjemme, men da gjør jeg ikke noe.. Annet en det vnlige sette fra seg ting i oppvaskmaskinen, ta av sengeklær og rydde etter meg, ting som er en selvfølge. Hos svigers så gjør jeg det samme, i tillegg til å hjelpe med smårydding og vasking av gjesterom.. De forventer ikke at vi gjør noe. Samme som vi ikke forventer at de gjør ting her. Hadde mamma eller svigers forventet og kommet med en arbeidsliste hadde jeg dratt! Er ikke der for å være hushjelp.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Hva jeg gjør? Rydder etter meg selv.. Og jeg eller samboer hjelper kanskje til med helt spesielle ting som de av helsemessige årsaker ikke greier, eller lager kanskje middag en dag eller to om vi er der over lengre tid- men noe husvask blir det altså ikke. De har da selv ansvar for sitt eget hus, jeg er ingen hushjelp. På samme måte forventer ikke jeg at de skal vaske mitt hus eller gjøre andre ting som jeg fint greier selv. Annet enn å rydde deres eget rot da, selvsagt. Det hender likevel min mor hjelper til med middag eller vasker og bretter litt tøy, men det er mest fordi hun lett kjeder seg på rolige dager, og selv tar initiativ til det, ikke fordi jeg ber om det. Jeg hadde aldri funnet meg i noe slikt som du beskriver, hadde jeg vært deg hadde jeg planta ræva godt nedi sofaen neste gang jeg var på besøk. Og blitt der.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Hos mine foreldre gjør jeg minimalt når jeg er på besøk. Rydder og vasker etter meg selv. Hvis jeg er det lenge kan jeg gjerne hjelpe til med middag/oppvaskmaskin og tilbyr meg gjerne å ta husarbeid, men det er jo ikke noe som blir forventet! Jeg er gjest og da er mat og seng en selvfølge - slik som de får hos meg når de kommer hit. Min mor er veldig flink å rydde, vaske opp og lage kaffe når hun er her, men jeg ber henne aldri om å gjøre det. Når vi er sammen går vi sammen om oppgavene, vil jeg si. Uansett om vi er her eller der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå