Abracadabra Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 hvorfor insisterer alle på å si "åååå, en liten prinsesse denne gangen!" når jeg sier at vi venter sannsynligvis en jente?????????? har jeg plutselig hatt meg med krompen nå da liksom? jeg blir helt satt ut, og pga hormoner så blir jeg jo EKSTRA RASENDE, men folk MENER det jo sikkert godt...så jeg blir bare stående med et stivt smil og si tåpelige ting tilbake (mens hvis min søster eller mann overhører det holder de jo på å le seg ihjel bak ryggen min, de vet hvor sint jeg blir hihi)... hva er galt med å si "å så kjekt, en liten PIKE!" eller JENTE? eller småtøs? (vi er fra bergen så det betyr ikke noe negativt hehe.) prinser og prinsesser har vi nå jaggu nok av her i landet etter hvert, ikke bland mine småtroll oppi den gjengen der!!!!!!!!!!!!! så det så. har forresten begynt å si at "nei, det ER mannen min som er faren??" når folk sier prinsesse til meg, og det går alltid noen sekunder før de skjønner hva jeg mener. kvalmt kvalmt kvalmt! men jeg, hormonell? gi dere da! ;-)
Tabitha Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Strengt tatt er det jo ikke riktig. Har nok noe med at småjenter hele tida skal gå rundt med diademer. Det synes jeg kanskje er litt teit... Selv om diademene naturligvis er lagd av plast. Det er heller ikke riktig at folk sier "mannen min" om forlovede eller samboer. Til slutt så aner man jo ikke hvem som er gift. Irriterer meg også litt over damer som forventer at jeg skal vite hvem "mannen deres" er, når de hverken er gift eller har samme etternavn.
superbob Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Neida, ingen hormoner!! Ingen! Hehehe..Sånn hadde jeg det også da vi fikk jenten vår..."grattis med prinsessen" Bare å forbedrede seg til det også!! Alle gratulasjonskortene flommet over av prinsessetitellen... "Velkommen til verden vakre prinsesse!"..og bla, bla..bla...Så det er ikke over ennå..Sorry! Men blir det Albertine?
Abracadabra Skrevet 4. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2009 nei, det blir nok ikke det, hehe. det nærmeste vi er enighet nå er Gunvor, det går igjen i begge familier, og kan også være en oppkalling etter min far. men det var du som visste hvem jeg var sant? jeg vet ikke hvem du er! kan du gi meg et hint? har du nettopp bygget nytt hus feks?
superbob Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 ja, ja, ja. Gunvor er fint! Har en jeg kjenner som heter det..Hun er veldig søt! Synes at Ingeline er fint, jeg! Har en venninne som skal kalle jenten sin det, og jo mer jeg hører det jo bedre blir det! Nei, må binge! God natt! Snix
EmmelineVinter Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 ÅÅÅÅÅh jeg er så enig med deg HI... ingen som tør å si det til meg lengre.... Vi venter en JENTE og nåde den som gratulerer oss med en prinsesse.
Abracadabra Skrevet 5. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2009 hehe! jeg fantaserer om å skrive i avisen under fødselsannonsen at "vi har som en av få familier fått et helt vanlig jentebarn, og ikke en prinsesse, men vi er nå ganske fornøyde likevel!" tror jaggu jeg må gjøre det. klarer ikke la være å mobbe alle prinsesseforeldrene littegranne...hihihi synes ALT er bedre: klumpen, sneipen, grynet, nurket - whatever - bare ikke prinsesse! eller prins. ;-)
Sharlis Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Ikke rart det er krig i verden, når folk FAKTISK blir forbanna over at man sier prins eller prinsesse til barna.. Ja ja.. Det er jo selvsagt den beste tanke i det, det er jo derfor man sier det. I ordet prinsesse/prins, blir det gjerne lagt i at barnet er utrolig nydelig som en prins/prinsesse..i å med at prinser og prinsesser er "liksom" uåpnåelig og nesten gudommelig. De mener jo ikke at barnet er fisefint...
hol(L)y COW Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Hehe....så enig så enig med TS. Vi vet ikke hva vi får, men det blir iallfall ingen prins/prinsesse. Hvorfor skal barna våre bli oppdratt til å tro de er små konglige? Ja for det er faktisk en rekke av dagens 4-åringer som nekter å ta på seg annet enn den rosa tyllkjolen fra lekebutikken med tilhørende HØGHELTE plastikksko i barnehagen. Så tripper de rundt med små lekevesker fylt med lebestift og ønsker seg BARE sminke og sminkebord i bursdagsgave. Selvfølgelig ikke alle som kaller barna sine prins/prinsesse som oppdrar barna sine til å bli sånn, men det er bare å kikke inn på enkelte avdelinger i barnehagen, så ser du det selv. Jeg strekker meg i beste fall til at det blir en keiser/keiserinne dersom vi er så uheldige at vi må ta keisersnitt (krysse fingrene for at det ikke skje) Og da i en begrenset periode på 24 t etter fødsel
Abracadabra Skrevet 5. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2009 ja, mye rarere at det er krig i verden når annenhver unge vokser opp i den tro at det er DE som skal bestemme alt, hehehe! ;-) jeg slår jo ikke til folk, da, jeg blir bare mektig irritert - samme som når folk starter setninger med "her bor vi i verdens rikeste land..." (brekning på vei!!!) og når märtha kommer i avisene IGJEN med engleskiten sin (jeg ønsker henne all mulig lykke i livet men MÅ media skrive om det ustanselig??). jeg skal nok overleve denne gangen også... ;-)
*dum&deiLig*™ Skrevet 5. november 2009 #11 Skrevet 5. november 2009 He he he, tror dere at barn som blir kalt for prinser/prinsesser når de er små babyer blir til barn som bare vil gå med høye hæler og ønsker seg sminke til jul? Mange barn blir bra bortskjemt uten å ha blitt kalt hverken prinser eller prinsesser. Er dere muligens førstegangs? ;o)
Abracadabra Skrevet 5. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 5. november 2009 niks og niks - bare setter litt spiss på ting :-) det blir vel først et problem når foreldrene faktisk behandler ungene som prinser og prinsesser, og det er heldigvis *litt* sjeldnere enn kallenavn-kliss. :-) jeg forbeholder meg nå likevel retten til å synes det er jålete og pretensiøst å kalle ungene sine for prinser og prinsesser uansett jeg. dum&deilig fikk inntrykk av at jeg kanskje er førstegangs - men da må jeg få si at mitt umiddelbare inntrykk av folk som kaller sine små for prinser og prinsesser er at de har flaskeblondt hår, rosa lipgloss og litt for dyp solariumsbrunfarge. de ER jo ikke det selvsagt!!! ikke alle anyway, knis... men det er liksom det som faller meg inn, kan ikke for det...! og jeg er vel så langt fra det bildet som man kan komme, gitt...derfor synes jeg det er så løyent når folk kaller mine barn prins/prinsesse. fjøsnisser, småtroll, ramponger, osv kunne jeg kanskje forstått bedre, hahaha! ;-) men én ting er sikkert, jeg kommer ikke til å bli så sinna lenger, for jeg kommer til å tenke på denne diskusjonen og flire. hihihiiiiiiii!
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 6. november 2009 #13 Skrevet 6. november 2009 jeg synes faktisk ikke at det å si prinsesse eller prins er noe teit eller noe i den dur. jeg synes det er SØTT, og må si jeg har en prinsesse her hjemme =)
Lilleleen Skrevet 6. november 2009 #14 Skrevet 6. november 2009 Sorry, men måtte le da jeg leste innlegget ditt ) Kan tenke meg de ler godt da ja! Også syntes jeg det var ganske morsomt svart det du sa med at mannen din er faren, hehehe ) Er ganske hormonell selv om dagen, så kjenner meg igjen med det å bli ekstra sinna for noe. Syntes det var ett herlig innlegg!
2 prinser i huset Skrevet 21. november 2009 #15 Skrevet 21. november 2009 Jeg har en prins her hjemme, jeg... Og enda en i magen!! Er hverken førstegangs, blond, bruker lipgloss eller noe i den duren... Bikker 28 om kort tid, er fremdeles mest komfortabel i hettegenser og olabukse, har bikkje, bruker lite sminke - og tygger genrelt lite rosa tyggis...Men jaggu klarte jeg å få 2 prinser, gitt!! Nå skal det nevnes at sånn til vanlig så er han vel mest en pudding, gærning, kneip eller sneip, men allikevel - Mamma's prins! (okei, så måtte jeg bare skrive et innlegg for å få lurt med nicket mitt...
nicless Skrevet 21. november 2009 #16 Skrevet 21. november 2009 Så en mann som ikke er gift,får ikke si om kjæreste sin "Dette er dama mi" også da eller? *ler* Vi har vært forlova i ørti år.Jeg kaller han mannen min.Fordi han er mann,og han er min.Samma som jeg er dama hans.Hadde jeg sagt,"ektefellen min" er det feil fordi det ikke står på papiret.Men IRL er han de også.Vi trenger ikke et papir på det der vi. Om prinsessegreian.Jeg er enig.Jeg spyr av det..Samme med å kalle sønnen sin en prins...
nicless Skrevet 21. november 2009 #17 Skrevet 21. november 2009 Første jeg tenker er "fisefint" når noen kalle ungene sine prins eller prinsesse.Men jeg blir ikke sint om noen kaller ungene mine det.Synes bare det er litt teit.Men har andre ting å klikke for ja.Selv om kanskje mine greier er like liten grunn å klikke over *ler*
Mamma-til-3-jenter Skrevet 24. november 2009 #18 Skrevet 24. november 2009 He-he!! Måtte bare le av fødselsannonse-forslaget!! ;-)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 24. desember 2009 #20 Skrevet 24. desember 2009 får jeg jente så blir det fader ingen prinsesse.... det blir heeeelt feil klang i mine ører det der
Detemor Skrevet 29. desember 2009 #21 Skrevet 29. desember 2009 JEG ER SÅ ENIG. Er så lei av prinse og-prinsesse titler. Folk spør meg om det blir en liten prins eller en liten prinsesse, og da svarer jeg at det ikke blir noen av delene. -Men en liten GUTT. (Med ett lite smil da) Blir også kvalm kvalm kvalm og er SÅ LEI av prinsemaset. Takk.( Ikke hormonell her heller- næææi da! : )
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 31. desember 2009 #22 Skrevet 31. desember 2009 Amen og enig. Små gutter og jenter som ser dagens lys, jeg nekter å være mor til prinser og prinsesser.
Lala12 Skrevet 1. januar 2010 #23 Skrevet 1. januar 2010 Ah. Godt å se at andre enn meg reagerer på prinsesse-tøvet!
* * felicia** Skrevet 1. januar 2010 #24 Skrevet 1. januar 2010 Jeg bli litt uvel når noen kaller barna sine prinser og prinsesser, det er litt for sukkersøtt for meg.
Blanco Skrevet 3. januar 2010 #25 Skrevet 3. januar 2010 Og ikke nok med at folk kaller henne prinsesse, men da vi skulle feire bursdagen hennes her måtte vi lete LENGE for å finne papptallerkner og servietter UTEN Askepott og Barbie på! Eller da vi skulle ha gardiner til barnerommet. Eller sengetøy! Eller hva som helst av interiør. Vi ville ikke vite kjønnet på baby før hun kom, men å kjøpe kjønnsnøytrale ting er jo så trøblete. Og mye dyrere! Det eneste vi fant var Ole Brum.. Hvor ble det av resten av Disney- gjengen? Og dyr? Er så lei rosa med krone på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå