Gå til innhold

så samler vi mammadikt her !


Anbefalte innlegg

Gjest lillemamsi
Skrevet

http://mammalinemerethe.blogg.no/images/514815-9-1253563051361.jpg

Hei mamma..

Ville bare si at jeg er her.

Kjenner du at jeg sparker litt i deg?

Håper det ikke gjør vondt, jeg vil bare gi beskjed om at alt er bra her inne...

Av og til glemmer jeg meg av, å sparker deg kanskje ikke på en stund.

Da er det bra at du dytter litt i meg så jeg får si ifra at alt er fint.

Jeg skal ikke sparke deg mer når jeg kommer ut, mamma, jeg lover!

 

Unnskyld for at jeg gjorde sånn at du ble kvalm, mamma... Jeg gjorde det ikke med vilje...

Skulle ønske jeg kunne trøstet deg når du kastet opp og var dårlig.

Jeg er glad for at det endelig er over. Jeg er også lei meg for at bekkenet ditt gjør vondt, mamma...

men jeg må jo ut, og det er ikke plass til at jeg skal komme meg gjennom.

 

Jeg syns det er dumt at du blir trøtt og sliten av å ha meg inni magen, men jeg har ikke så mye energi, mamma,

så da må jeg låne litt av din, og det er ganske slitsomt å bli til en baby skal jeg si deg.

 

Jeg tror jeg får den beste mammaen i hele verden...

En mamma som går gjennom 9 måneder med vondter bare for min skyld.

Og som i tillegg sier at hun gleder seg så masse.

For jeg har hørt at du og pappa snakker om meg, og at dere allerede er glad i meg og gleder dere til å treffe meg.

Jeg er så glad for at du har pappa...

Snille pappaen min som trøster deg når du gråter uten å helt vite hvorfor.

 

Hjelper det viss jeg kiler deg litt??

Blir du glad da? For jeg hører at du plutselig begynner å le litt når jeg beveger meg...

 

Vi må være flinke å hjelpe hverandre gjennom fødselen, for jeg tror det kommer til å være ganske vondt for begge.

Men så når vi får se hverandre å ligge tett inntil hverandre så blir alt bare bra igjen!!

 

Alt vi har å se frem til du og jeg, mamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

reise

reise

reise med en liten passasjer

følge tegn som ingen andre ser

være egen båt

frakte både jubel

og gråt

 

reise

reise

reise lenger enn du hadde trodd

kjenne liv der ingen før hadde bodd

være en lugar

seile med et spørsmål

uten svar

 

reise

reise

reise langsmed dag og over natt

reisen er den lengste du har hatt

være eget fyr

blinke for et gammelt

eventyr

 

reise

reise

reise med en passasjer om bord

nynne på en sang av hav og jord

være solvarm strand

når en liten sjømann

går i land

 

----------------------------------

 

 

En liten baby er på vei

Hver dag du vokser inni meg

Sparker mor både her og der

For en lykke å være så nær

__________________

Gjest lillemamsi
Skrevet

 

HADDE JEG ANT

 

Hadde jeg visst hvor sårbar du skulle gjøre meg

ant alle nye redsler som skulle dukke opp

og hvor hjelpeløs jeg ville følt meg

så hadde jeg ikke våget

 

Hadde jeg ant hvor mye du ville kreve

hvordan du ville forlange uten å spørre

og suge meg tom for energi

så hadde jeg ikke orket

 

Hadde jeg ant at jeg skulle bli så avhengig

at et liv uten deg ville vært uten mening

og at alt som tidligere betydde noe skulle bli nærmest uviktig

så hadde jeg flyktet

 

Men jeg ante ikke

 

Og når jeg ser deg komme løpende mot meg

barbent med søle rundt munnen

for å gi meg et kyss når jeg henter deg i barneparken

og jeg kjenner at hjertet mitt er for stort for brystet

så er jeg glad for at jeg ingenting ante

Skrevet

Mandagsbarn får vakre øyne.

 

Tirsdagsbarn blir lett på tå.

 

Onsdagsbarn får perletårer.

 

Torsdagsbarn får langt å gå.

 

Fredagsbarn gjør alle glade.

 

Lørdagsbarn blir sjelden trett.

 

Søndagsbarn får største gaven:

 

Alle dyder under ett.

 

 

 

 

Du sparker i magen - og vips så er du her

Så pludrer du og skriker - til glede og besvær

Du snubler og ramler og slår deg gul og blå

Men innen man vet ordet av det har du lært å gå

 

Så kjære - hvem du enn er så velkommen til verden

jeg følger med, du kan selv velge ferden

mange rare veier skal du gå

mange nye venner vil du få

 

Men kjære, hvem du enn er så velkommen til livet

Hva du får se kan jeg ikke beskrive

men det venter mange rare eventyr

Når din første morgen gryr

 

 

 

 

 

 

 

jeg gleder meg til å møte deg

jeg gleder meg til å bli mor

jeg gleder meg i spenning og glede

på det største underet på jord

 

Jeg drømmer og fantaserer

tankene svirrer støtt

av og til kommer spørsmålet

hva skjer når barnet er født?

 

tror av og til tiden står stille

venting kan være no`herk

men du er verdt å vente på

du livets underverk

 

 

 

 

 

 

Lille barn i magen min, hva foregår i ditt sinn?

Er du lykkelig og glad?

Jeg vil at du skal ha det bra

Elskede engel, dypt der inne

Vil du meningen i livet finne?

Vil du finne kjærlighet? Vil du finne ærlighet?

Vil du nå dine mål, leve ut dine drømmer?

Tenker du på sånt, nå når du svømmer?

Bittelille barnet mitt - mamma lurer jo litt.

Er jeg god mot deg? Er jeg tro mot deg?

Gjør jeg riktig? Alle mine handliger er blitt så viktig!

Jeg vil gjøre alt for å beskytte deg

på livets lange, og farefulle vei.

Jeg VIL, jeg MÅ, jeg SKAL klare det her,

for du er meg så inderlig kjær!

Til vi møtes ha det godt,

voks og gro -

For vi skal få det så fint vi to

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...