Gjest lillemamsi Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 http://mammalinemerethe.blogg.no/images/514815-9-1253563051361.jpg Hei mamma.. Ville bare si at jeg er her. Kjenner du at jeg sparker litt i deg? Håper det ikke gjør vondt, jeg vil bare gi beskjed om at alt er bra her inne... Av og til glemmer jeg meg av, å sparker deg kanskje ikke på en stund. Da er det bra at du dytter litt i meg så jeg får si ifra at alt er fint. Jeg skal ikke sparke deg mer når jeg kommer ut, mamma, jeg lover! Unnskyld for at jeg gjorde sånn at du ble kvalm, mamma... Jeg gjorde det ikke med vilje... Skulle ønske jeg kunne trøstet deg når du kastet opp og var dårlig. Jeg er glad for at det endelig er over. Jeg er også lei meg for at bekkenet ditt gjør vondt, mamma... men jeg må jo ut, og det er ikke plass til at jeg skal komme meg gjennom. Jeg syns det er dumt at du blir trøtt og sliten av å ha meg inni magen, men jeg har ikke så mye energi, mamma, så da må jeg låne litt av din, og det er ganske slitsomt å bli til en baby skal jeg si deg. Jeg tror jeg får den beste mammaen i hele verden... En mamma som går gjennom 9 måneder med vondter bare for min skyld. Og som i tillegg sier at hun gleder seg så masse. For jeg har hørt at du og pappa snakker om meg, og at dere allerede er glad i meg og gleder dere til å treffe meg. Jeg er så glad for at du har pappa... Snille pappaen min som trøster deg når du gråter uten å helt vite hvorfor. Hjelper det viss jeg kiler deg litt?? Blir du glad da? For jeg hører at du plutselig begynner å le litt når jeg beveger meg... Vi må være flinke å hjelpe hverandre gjennom fødselen, for jeg tror det kommer til å være ganske vondt for begge. Men så når vi får se hverandre å ligge tett inntil hverandre så blir alt bare bra igjen!! Alt vi har å se frem til du og jeg, mamma...
ღMorgenSolღ Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 reise reise reise med en liten passasjer følge tegn som ingen andre ser være egen båt frakte både jubel og gråt reise reise reise lenger enn du hadde trodd kjenne liv der ingen før hadde bodd være en lugar seile med et spørsmål uten svar reise reise reise langsmed dag og over natt reisen er den lengste du har hatt være eget fyr blinke for et gammelt eventyr reise reise reise med en passasjer om bord nynne på en sang av hav og jord være solvarm strand når en liten sjømann går i land ---------------------------------- En liten baby er på vei Hver dag du vokser inni meg Sparker mor både her og der For en lykke å være så nær __________________
Gjest lillemamsi Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 HADDE JEG ANT Hadde jeg visst hvor sårbar du skulle gjøre meg ant alle nye redsler som skulle dukke opp og hvor hjelpeløs jeg ville følt meg så hadde jeg ikke våget Hadde jeg ant hvor mye du ville kreve hvordan du ville forlange uten å spørre og suge meg tom for energi så hadde jeg ikke orket Hadde jeg ant at jeg skulle bli så avhengig at et liv uten deg ville vært uten mening og at alt som tidligere betydde noe skulle bli nærmest uviktig så hadde jeg flyktet Men jeg ante ikke Og når jeg ser deg komme løpende mot meg barbent med søle rundt munnen for å gi meg et kyss når jeg henter deg i barneparken og jeg kjenner at hjertet mitt er for stort for brystet så er jeg glad for at jeg ingenting ante
ღMorgenSolღ Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Mandagsbarn får vakre øyne. Tirsdagsbarn blir lett på tå. Onsdagsbarn får perletårer. Torsdagsbarn får langt å gå. Fredagsbarn gjør alle glade. Lørdagsbarn blir sjelden trett. Søndagsbarn får største gaven: Alle dyder under ett. Du sparker i magen - og vips så er du her Så pludrer du og skriker - til glede og besvær Du snubler og ramler og slår deg gul og blå Men innen man vet ordet av det har du lært å gå Så kjære - hvem du enn er så velkommen til verden jeg følger med, du kan selv velge ferden mange rare veier skal du gå mange nye venner vil du få Men kjære, hvem du enn er så velkommen til livet Hva du får se kan jeg ikke beskrive men det venter mange rare eventyr Når din første morgen gryr jeg gleder meg til å møte deg jeg gleder meg til å bli mor jeg gleder meg i spenning og glede på det største underet på jord Jeg drømmer og fantaserer tankene svirrer støtt av og til kommer spørsmålet hva skjer når barnet er født? tror av og til tiden står stille venting kan være no`herk men du er verdt å vente på du livets underverk Lille barn i magen min, hva foregår i ditt sinn? Er du lykkelig og glad? Jeg vil at du skal ha det bra Elskede engel, dypt der inne Vil du meningen i livet finne? Vil du finne kjærlighet? Vil du finne ærlighet? Vil du nå dine mål, leve ut dine drømmer? Tenker du på sånt, nå når du svømmer? Bittelille barnet mitt - mamma lurer jo litt. Er jeg god mot deg? Er jeg tro mot deg? Gjør jeg riktig? Alle mine handliger er blitt så viktig! Jeg vil gjøre alt for å beskytte deg på livets lange, og farefulle vei. Jeg VIL, jeg MÅ, jeg SKAL klare det her, for du er meg så inderlig kjær! Til vi møtes ha det godt, voks og gro - For vi skal få det så fint vi to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå