Gå til innhold

Dere med barn på (pluss/minus) 1,5år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halo,

Hva gjør dere etter barnehage slutt på ettermiddagene?

Er dere mye ute da?

Vi henter ca. 15.30-16.00.

Skal rekke å lage middag, spise middag innen kl. 18.00.

Da er det nemlig kveldsmat, bad & legging.

Hilsen ei mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen lar være å sende så små unger i barnehagen...

Skrevet

Ja, de late som ikke gidder å jobbe

Skrevet

Nei, de som heller jobber om kvelden og i enkelte helger, faktisk!

Skrevet

Jeg henter 3 barn under 5 år (minste da 1,5år) ca kl 15.30..

Og stort sett så klarer vi å bli ferdige å spise til kl er 5. Så da er vi ofte ute en times tid før det er barnetv, kveldsmat og kveldsstell.

Cluet er å alltid vite hva man skal ha til middag dagen i forveien, og lage klart det man kan kvelden før (f.eks finne frem oppskrift, skrelle og kutte opp grønnsaker, osv)..

Men noen dager er vi ikke ute da.. Kommer litt an på humøret og været.. :)

Skrevet

Begynner å bli lei av å se når noen stiller spm. så angriper en anonym med noe lite saklig, som det første anonym sier.

Prøv å planlegg for uka, eller ta middagsplanlegging dagen før. Da får man litt mer tid på ettermiddagene:)

Skrevet

Vi henter barn rundt 4-halv fem og spiser da ganske straks etter. Den ene starter middag mens den andre henter.

Godt tips å ha planen klar for middag slik at det går radig:).

Vi pleier ikke konsekvent være ute hver dag, men hvis vær, humør og sånt tilsier det, prøver vi å være ute en time om dagen. Som regel ikke hvis det har vært tur-dag i barnehagen, for da er de helt skutt når de kommer hjem ;).

Vi har ingen fast rutine på barnetv og bader ikke hver dag, så da går det greit. Begynner leggerutiner rundt 7.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Vi slapper av, ser film,spiser middag, leker og koser. Vi er sjeldent ute å leker etter barnehagen, han lille er sliten og trenger kos, hvile og mat.

Skrevet

Hei!

Jeg har ei datter på 2 som jeg henter alt mellom halv 2 og halv 4,men som oftest 1500,vi pleier å gå ut,evt gå en tur med vogna,når vi da kommer hjem igjen er det det mest lek,boklesing,plastelina,kanskje bading,det spørs hvis hun spør,så gjør vi det tidligere enn ellers,nå bader ikke vi hver eneste dag,2 ganger i uka,kanskje mer hvis hun er møkkete,maten er faktisk klar her kl 1600:) Tenker at alle aktiviteter treger ikke være lenge om gangen,selvfølgelig ikke ta ett barn ut av en god lek,men vi fleste veit at en ting er ikke gøy så veldig lenge:)

Skrevet

Takk for svar :o)

Skjønner at vi bør planlegge middagen mer..

Skjer ganske ofte at vi står der på ettermiddagen og ikke vet hva vi skal ha til middag.. (*flaut..*)

Har veldig lyst til å gå ut .. men synes ikke tiden strekker til.

Til anonym 16.10:

Alle kan ikke jobbe på kvelder og i helger!

Gå på jobb du nå ...

Hilsen HI

Skrevet

Hei igjen:)

Ville bare si at jeg handler alene hver lørdag,litt tidlig på dagen,sånn at det ikke er så mye mennesker der,og ikke nok med det,ca 1 time helt alene med meg og handlelista:) Har alltid noen fryste grønnsaker,kjøtt og diverse i frysa,og da handler jeg kun ting jeg trenger til å lage noe ut fra det, handler også alltid store pakker av f.eks kyllingfilet, karbonadedeig(mye en kan lage av det). Ett godt tips,som jeg hvertfall har hatt bruk for,er å kjøpe noen forskjellige ting(som ikke trenger å være dyrt),som håndmaling,plastelina,noen fine tegnebøker og d.i.v,som du rullerer på, og kun tar frem når du skal e.v.t lage middag(eller andre ting du må gjøre),da sitter hvertfall min datter å sier wow og koser seg glugg i hjæl:)

Skrevet

Er hjemme ca 16, legger seg innen kl 20. Barnet er akkurat 1,5 år.

Vi rekker omtrent aldri å være ute, hvertfall ikke mer enn en halvtimes tid må etter at det ble mørkt, kaldt og vått. Mannen jobber ute 8 timer for dag så han er ikke så motivert til å gå ut igjen hvis det er dårlig vær.

Vi lager mat og spiser. Leker inne, data, TV, avis, bok, osv. Så gjør vi husarbeid også. En av de voksne hviler ofte middag en times tid.

Nå på vinteren er det litt mørkt og kjedelig ute her vi bor, hverken store eller små blir så ivrige på uteliv. Men har litt dårlig samvittighet da. Håper vi skal bli flinkere når det blir mindre regn og mer snø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...