♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Når kan man begynne å la de små sove litt ute når det ikke er for kaldt? Jeg har termin 22. november. Vil ihvertfall ikke la han sove ute før godt utpå nyåret. Hva tenker dere, kanskje noen med erfaringer også?
Gjest Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Barn sover best ute! Vi fikk i midten av november og han sov ute fra starten. Man skal selvsagt pakke de godt inn (det sier seg selv), veldig smart med pose. Og ikke la vinden komme rett inn. Det eneste man skal unngå er når det er kaldere enn minus 10 grader eller ekstremt fuktig og tåkete. Jeg kan love deg at barnet dtt sover MYE bedre og mye lenger utenfor og er uthvilt når han våkner. Vi må ikke være redde for frisk luft, bare vi bruker sunn fornuft. Lykke til! :-)
Føken siruppsnipp Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Har termin 1. des og her blir det soving ute fra starten, ingen problemer med det, så lenger det er under 8-10 minus.
Fullrulle86 Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Jeg ventet ganske lenge før jeg begynte å legge gutten min ut i vogna. Jeg husker ikke akkurat når jeg begynte, men han var jaffal 6 mnd.! De første 2 mnd sov han på stua sammen med oss og så begynte vi å legge han på soverommet på dagtid. Det var egentlig ikke et bevisst valg og ikke la han ligge ute, men jeg gjorde det som føltes naturlig for oss:o) Nå skal det nevnes at gutten min ble født sommeren 08 og for de som ikke husker så var det en veeeeeldig varm sommer! Vi hadde 34 grader HER, på vestlandet fra april til august så det var mye kjøligere inne enn ute. Så å latt han sove ute i vogna da ville etter mitt syn nesten vært uforsvarlig. Denne gangen venter jeg novemberbaby så jeg kommer nok til å vente en stund før jeg legger henne ut.
Ouagadougou Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Jeg fikk forrige barn 24.november, og hun begynte vel å sove ute når hun var kanskje 4-6 uker. Men vi gikk jo tur før det også, og da sov hun jo ute. Men var ikke helt klar for at hun skulle sove alene ute før det var gått noen uker. Det gikk mest på at jeg måtte ha kontroll, og være helt sikker på å høre hun. Så da slappet jeg ikke helt av når hun lå ute (med mindre jeg hadde døren åpen og da ble det jo veldig kaldt). Men etterhvert så ble jeg mer trygg på hun og så lenge jeg holdt meg i stuen så kunne jeg både se og høre hun (med døren igjen). Bor i Bergen, her blir det sjelden kaldere enn noen få kuldegrader. Som oftest rundt 0 i vintermånedene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå