Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen flere som har fått regning på 1500 kroner på uttak eller innsett? Det står ikke på regningen, bare at den er for bandasjer og bedøvelsesmidler og utsendt fra Rikshospitalet. Er det vanlig? Leveres den inn sammen med medisinkvitteringene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

på mine regninger står det bare

Egenandel - polikliniske takster og 1500,-

Disse fikk hvertfall ikke jeg dekt utover dem 15000kronene. Er kun medikamentene så kommer under 15000,-

Håper du blei litt klokere!! :)

Skrevet

Hører til Porsgrunn og har fått samme regning, så det stemmer nok :)

Skrevet

Får dere satt dette beløpet på egenandelskortet deres da? På min står det egenandel 0 kroner, kun bandasjer og bedøvelsesmidler.

Skrevet

Ja, i det offentlige er det 1500 i egenandel for uttak/innsetting. Dette får du ikke refundert.

Det er derfor prisen for tre ordinære forsøk i det offentlige blir 19500,- (15000,- egendal for medisiner og 4500,- i egenandel uttak/innsetting).

Skrevet

Takk for hjelpen. Da skjønner jeg litt mer.

Skrevet

Hmmm,,,da kommer jeg ikke opp i 15 000 enda nei. Tenkte å levere kvitteringene no.

Siden jeg er ferdig med første forsøk. Fersk+frys.

Var jo oppe i ca 16000,,men det var inkludert den regninga på 1500kr.

Jaja,,,bare å ta vare på de enda litt til da ..hehe:))

Skrevet

Det er ingenting i veien for å sende dem inn nå, Pia, det telles jo bare videre ved neste forsøk.

Bare husk på kopi til deg selv først :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hmm - betyr dette at jeg kan få refundert alle kontrollene jeg er på før innsett, og kjøring? Trodde at vi måtte dekke alt utenom medisiner over 15.000 selv jeg.. Er første gang på kort regime nå, og eggene mine har vært litt trege med å blåse seg opp - så har hatt 4 kontroller i forkant a 295 kr - pluss kjøring.. Kan jeg ta disse med sammen med medisinene eller går dette på "vanlig" frikort (1700 i året)?

Skrevet

Hvis du er i det offentlige kan du ta med egenandelene på frikortet.

Egenandelene på kontrollene hos min private klinikk kan også tas på frikortet, så da antar jeg det gjelder andre private klinikker i Norge også?...

Hvordan det blir med kjøring vet jeg ikke, det har ikke vært aktuelt for oss. Det går også an å spørre om disse tingene ved klinikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...