Gå til innhold

Oppfører jeg meg som en dust her eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor fyller år et den 12 desember. Og så har hun valgt å feire dette den 19 desember,på Adrian sin 1 års dag. Og det kjennner jeg irriterer meg! For det er hans første bursdag og jeg synes det er litt stort.

Hun kan tross alt feire den 18 eller noe synes jeg. Men nei,det ble den 19. Så vi må ha barnevakt til Adrian da,skal spise hos henne kl 19 og Adrian kan ikke bli med så sent,og jeg har ikke lyst å ha barnevakt til han på bursdagen hans!

Jeg vet at han skjønner jo ikke om han har bursdag eller ei,men jeg synes det er hans dag,så da kan vel hun feire en annen dag?

Bursdagen til Adrian kommer så tett oppi julaften også,så jeg vil gjøre dagen hans helt spesiell.

Er jeg barnslig her eller? Føler egentlig det litt selv hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt sur jeg og.. :op

Skrevet

jeg hadde også blitt sur..

Skrevet

Jeg kunne funnet på å svart at vi kan desverre ikke komme den dagen for da skal vi feire dagen til barnebarnet ditt, men du er hjertelig velkommen til oss om du vil :)

Skrevet

Hehe,mannen sier jo at Adrian ikke merker om det er bursdagen hans eller ei,så den kan vi feire en annen dag,og egentlig har han rett i det,men det er første bursdagen jo! Husker så godt når Emma ble 1 år og dette synes jeg var kjempestas.

Men jeg gidder ikke å gjøre meg vanskelig heller. Synes bare at hun kunne valgt en annen dag og feire det på egentlig...

Skrevet

Jeg hadde blitt irritert.

Og om hun nekter å flytte feiringen sin så hadde jeg meldt avbud.

Jeg hadde ikke villet dra fra mine på 1-års dagen i hvertfall.

Skrevet

Skjønner deg godt.

Første bursdagen er ekstra spesiell. Gikk med klump i halsen hele dagen, jeg. :)

Skrevet

Enig med deg... Bursdagen til Adrian er viktigst...HAdde også blitt litt sur

Skrevet

ÅÅÅ,fantastisk at folk skjønner meg! TAKK!

Skrevet

Jeg hadde sagt at det fikk gå for i år men at hun for framtiden ikke kom til å få besøk av oss om hun skulle feire på dagen til mitt barn.

Eller egentlig tror jeg at jeg hadde foreslått at hun kunne feire dagen sin med oss i fremtiden, altså slå sammen bursdagene. Men at det ville skje hos oss og ikke hos henne.

Men nå har vi ofte gjort det i vår familie, altså feiret sammen , siden bursdagene til enkelte er tett oppi hverandre :) Finn en løsning som passer dere.

Skrevet

Jeg glemte jo å skrive at det er 50 års dagen hennes,er jo ganske stor å bli 50 da. Men synes fremdeles hun kunne valgt en annen dag...

Skrevet

Ja,får vel gå for i år,selv om jeg ikke vil (!!!) men mannen blir så lei seg om jeg ikke blir med. Får ha noe gøy for Adrian dagen før eller noe.

Skrevet

Da syns jeg kanskje situasjonen er annerledes, et femtiårslag er jo litt annerledes enn de andre bursdagene som ikke er runde. Jeg forstår deg, det er ikke det. Men jeg hadde gått i et slikt lag selvom barnet mitt fylte ett år. Jeg var i 70års lag på isaks ett årsdag, ikke det mest fristende. Men sånn er det i blant.

Skrevet

Det som er,vi skal til henne,blir max 10 stk og skal spise taco. Hvorfor kan hun ikke gjøre dette på fredagen (den 18) ?? Får aldri noe svar på det av henne

HAdde det vært ett stort selskap som ikke kunne flytte datoen på eller noe sånn,så hadde jeg skjønt det,men nå skjønner jeg bare ikke. Er jo fullt mulig å spise den dumme tacoen på fredagen jo!

Derfor blir jeg irritert

Skrevet

Forstår godt at du blir irritert, spesielt når det bare er snakk om 10stk som skal spise taco. Jeg hadde ikke dratt bort i en så liten 50årsdag lagt til mitt barns 1årsdag.

Skrevet

Nei ikke sant! Som sagt,hadde det vært noe stort kalas så hadde jeg ikke tenkt på det engang,og dratt,men nå føles det som hun bare skal være vanskelig egentlig,hun vet jo hvor mye jeg gleder meg til Adrian blir 1 år.

Skrevet

Hvem er det som skal komme til henne?

Kan det være et alternativ at hun og Adrian feirer sammen også lager dere og spiser taco hos dere etter at Adrian (og Emma?) er lagt?!

Lage en greie ut av at de to store dagene blir feiret sammen?!

Så får alle sine ønsker oppfylt! Noen kompromier fra alle sider.

Skrevet

Kjære deg!

Her er jeg fullstendig enig med deg! Direkte frekt av svigermor spør du meg, uansett hvor hyggelig hun måtte være ellers.

Jeg har gjort meg den grusomme erfaringen at barna våre har vi desverre bare til låns. Vi vet faktisk ikke om det blir en neste bursdag, selvom vi selvfølgelig går ut i fra det. Og det bør vi vel kanskje gjøre og?

Men tenk om........

Jeg ville aldri ha klart å være borte fra mitt elskede barn på selveste datoen for da jeg fødte det til verden! En ufattelig tanke for meg!

Jeg har mange barn, og her er hver eneste bursdag like viktig.

Svigermor har tross alt ikke engang bursdag den dagen, hun kan fint flytte feieingen en dag spør du meg.

Nesten litt sjokkert jeg.....;)

Hilsen ei som var i en, helt uventet, barnebegravelse nå i sommer

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt uansett om det var selveste kongen som kom i det selskapet!

Det får være opp til gubben din å avgjøre om han vil dra fra barnet sitt på bursdagens hans, eller ikke, men jeg hadde aldri i verden gjort det. Dama har feira en del bursdager allerede! ikke er det på dagen hennes heller, og heller ikke noe storselskap med masse inviterte gjester. Hun får enten flytte selskapet eller feire uten dere.

Skrevet

Vet ikke om jeg hadde blitt sur, men jeg hadde i hvert fall ikke gått til hennes bursdagsfeiring og feiret med barnet mitt i stedet. Sant at han ikke vet dagen og det ikke betyr noe enda, men var jo også en spesiell dag for deg.

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt, enkelt og greit.

Da Leah ble ett feiret vi i to dager, en dag med 15 familiemedlemmer på besøk og like mange venner dagen etter! Hadde laget marsipankake og blåst ballonger og kjøpt kjole til lille nydelige, og da hun la seg den kvelden satt jeg og så rundt meg i stua på ballonger og papirsøppel og kakerester og hadde klump i halsen fordi det var så utrolig godt å feire lille snuttis!

Nei, aldri i verden om jeg hadde dratt bort på bursdagen til Leah for å feire et esel av en svigermor som MÅ ha det den dagen.

Skrevet

Her er jeg enig med deg. Hadde det vært et stort selskap hadde det vært en ting, men taco?!?!

Synes egentlig at det er litt rart at hun legger feiringen sin til Adrians bursdag. Og at ikke hun forstår at dette betyr mye for deg?

Spesielt siden dere har mistet et barn før, hvis jeg husker riktig?

Da setter man kanskje litt ekstra pris på disse "små" tingene?

Hun har jo bursdag på en lørdag selv, så hvorfor ikke feire den da?

Nei, lag ettårsdag for gutten deres, og si at mannen får dra selv, hvis han ønsker det, men du kan helt klart si nei til å dra! Det er snakk om taco, ikke et skikkelig selskap.

Skrevet

Grrr... Jeg kjenner jeg blir oppriktig sint jeg nå. Det er 1 årsdagen til barnet ditt, å om ikke Adrian skjønner så mye så betyr den veldig mye for mammaen (og kanskje pappaen). Klart du skal feire dagen til sønnen din. Begynner å lure på om svigermor gjør dette kun for å være ekkel? Hun har jo bursdag på en lørdag, kan hun ikke feire da? eller som du sier på fredagen?

Nei her er det svigermor som er barnslig og ikke du. Nytter ikke om det er aldri så mye runddag, hun kan ikke få deg til å avlyse din egen sønn`s årsdag. Jeg hadde hvertfall aldri godtatt det.

Skrevet

Vel jeg er enig med mannen din. Moren hans er 50 år og må få feire den når det passer. Betyr ikke noe for Adrian og dere har hele dagen sammen.

Jeg syns det er rart at så mange syns dette er så frekt osv. av svigermoren din.... Syns det er sært av deg jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...