Gå til innhold

Hvordan fungerer det med au pair?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter tvillinger og blir tre barn der den eldste er 2 år. Tenker om det finnes en plass man kan henvende seg for litt avlastning?

Hva med au pair? Bor personen hos deg hele tiden, noen som har erfaring og vil dele disse?

Kunne tenkt meg noen kunne kommet et par dager i uken og hjulpet litt til med barna og hjemmet.... Slik at vi får tid å være sammen med eldste jenta eller få gjort det vi trenger uten stress...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var au-pair i England da jeg var 18 og hadde ansvar for to unger (op 2år og 4år). MItt hovedansvar var ungene. Frokost, få den eldste på skolen og være sammen med minstejenta på dagtid.

Gjorde litt enkelt husarbeid som å re senger på barnas rom og stryke klærne til barna. En au-pair er ikke en hushjelp, men en som passer barna.

Jeg "jobbet" fra 08 til 17 og hadde ettermiddager og helger fri. To ganger i uka, på ettermiddagstid, tok jeg timer ved college og ellers så gjorde jeg som jeg ville.

De var en super familie som behandlet meg som et familiemedlem. Spiste middag sammen med dem, var med dem på ferie til Frankrike og andre utflukter (om jeg ville). Hadde det kjempe topp!

Skrevet

Venninna mi har au pair. Hun bor hos dem og får mat hos dem.. I helgene og ettermiddagene har hun fri.. I tillegg betaler de henne 5000 kr.. (da har de allerede trekt fra skatt).. Hun blir som en av familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...