hønny-bunny Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Noen som har hørt fra fruen,hun pleier jo og være her ofte,baby på gang???:-)
Abracadabra Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 er det meg du mener? ingen baby her foreløpig i hvert fall, hehe!
hønny-bunny Skrevet 4. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2009 he-he,men er det ikke koslig og være savnet da...;-)
Abracadabra Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 joda det er kjempekoselig det! tusen takk for at du tenkte på meg. jeg går her og kjenner på alle mulige liksom-tegn, men siden førstemann var ti dager over så forsøker jeg å ikke være ALT for utålmodig - termin er 16 nov., så jeg får satse på 26, så blir jeg forhåpentligvis ikke altfor skuffet. mannen kommer jo hjem fra Korea nå på fredag kveld, og han blir til to uker etter fødsel - MEN hvis det blir for nærme jul så blir han i utlendighet i julen, og det er jo kjedelig! så jeg har tenkt at fredag 13 november er en fin-fin dag for småen å dukke opp, for da kan mannen bli her til 27, og så kan han reise til Korea igjen, og jobbe noen uker, og så komme tilbake til jul. så kan vi dra ned igjen til Korea i januar (hvis alle er friske og det passer seg sånn!)... du da hønny-bunny, er alt bra hos deg?
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Jah, fredag den 13. er en glimrende dag for fødsel! Skal krysse fingrene for deg Jeg har bursdag 13. desember og har det extra gøy på fredagsbursdagene ;P Flink jente å være tålmodig...Jeg sniker meg innom avogtil for å følge med på deg skjønner du
Abracadabra Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 så søte dere er! nå føler jeg meg ekstra elsket her jeg sitter :) håper alt går bra med deg Uglemamma? jeg synes det er bra du sniker deg inn her jeg, vi savner deg jo! hvilket forum er du på nå? jeg må jo komme diltende om ikke lenge! selv om jeg husker fra sist at nettpraten dabbet litt av etter babyen var ute, ehem... i morgen skal jeg til fødselsforberedende akupunktur igjen, spennende! jeg var på mandag, og så til jordmor på tirsdagen - og jordmor sa at jeg hadde litt blodspor i urinen. hun sa da at det KAN henge igjen etter den blødningen for noen uker siden, men at det kan jo også hende det er noe modning på gang også - for da endrer jo mormunnen fasong og det blir ofte små blødninger når små blodkar sprekker osv. satser på alt. 2, jeg. ;-) ellers er det mye mensen-murrings-ondter, og stikking i underlivet, og her forleden trodde jeg kanskje jeg plutselig hadde lekket litt vann men etter en stund konkluderte jeg med at jeg bare var grådig svett mellom lårene, måtte le litt da, hehe! men er rimelig sprek, jeg og junior tok bussen til Sletten Senter i dag og koste oss med lunsj på kafé osv., så jeg skal vel ikke klage for mye på formen... nå skal jeg spise truly sweet & sour og se en episode til med Supernatural før jeg køyer, og håper at junior sover hele natten!!! klem til dere begge, natta
Abracadabra Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 God morgen damer! Wow dette er tredje natten på rad at gutten min har sovet hele natten uten å vekke meg - what the?!?!?!?!??! Han er aldri lenge våken, men han må liksom bekrefte at jeg er tilstede og oppmerksom en eller to ganger pr natt, så sovner han igjen mens jeg ligger og stirrer i taket i en time-to, urk. Nydelig om dette er begynnelsen på en ny trend...bank i bordet... Skjønt de tre siste nettene har han vært VELDIG sent i seng, forkjølelse og en plutselig ettermiddagslur har gjort sitt til at han ikke har sovnet før sent, så har han stått opp sent, osv... Og han trosser alle søvnråd som sier at jo tidligere de binger, jo bedre sover de - for han sover bedre jo senere han legger seg! (Jeg har en sterk mistanke at han er sånn som sin mor, og egentlig har en døgnrytme på rundt 36 timer ca.!) Også var det jo sååå herlig at jeg da våknet kl seks i dag, helt av meg selv...og ikke fikk sove igjen fordi jeg var så innmari sulten, hahaha! Gav opp kl kvart over syv ca., måtte gå og lage meg noen skiver, jeg hadde ligget og vridd meg i over en time da. Det er tre timer det, som jeg kunne ha sovet, uten at jr har laget en lyd! Sukk... Jeg får vel kanskje gå og vekke ham, kl er jo over ni, ellers kommer han ikke til å legge seg i kveld heller...!! Hihihi. Men det ER veldig deilig å drikke kaffe og lese aviser alene på stuen...må innrømme det... ;-) en kopp kaffe til, da, skitt la gå!
hønny-bunny Skrevet 5. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2009 Jada,her har vi hatt huset fult med svinepest,men nå er alle friske igjen,så idag drar jeg og gubben på langweekend til London,gleder meg masse,blir siste kjæresteturen før vi er 3 barnsforeldre;-) Fedag 13 hadde jo vært en fin dag,vi krysser fingrene. Dere får ha god helg alle sammen:-)))
Abracadabra Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 å så koselig med London-tur! jeg er slett ikke misunnelig. kos dere masse!!!!!!!! og så bra at dere er friske igjen.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 5. november 2009 #10 Skrevet 5. november 2009 Kan du forklare litt mer om modningsakupunktur, Abra? Begynner å vurdere sterkt om jeg skal prøve det. Er 37+4 nå... Har egentlig trodd at det fremskynder fødselen, men at den blir laaang og uten fremdrift av det, men tar kanskje feil der?
Abracadabra Skrevet 5. november 2009 #11 Skrevet 5. november 2009 vel det jeg fikk vite av akupunktøren forrige gang var at det virker på muskler o.l., og skulle gjøre at selve mormunnsaåpningsfasen skulle gå jevnere og lettere (og derfor potensielt litt mindre smertefullt) for seg. hun sa at det ville ikke fremskynde fødselen på noen måte, men klargjøre mormunn og livmor, slik at ting "fløt" bedre under åpningsfasen, med jevnere rier, og derfor bedre mulighet til å ha kontroll på pusten, og til å slappe av mellom riene. sånn forstod jeg det i hvert fall! helt på slutten mot termin er det flere punkter de kan stimulere som potensielt kan sette i gang en fødsel, men kun hvis kroppen er klar for det hvis kroppen ikke er klar så vil det ikke hjelpe å stimulere disse punktene sa hun. jeg gikk ti dager over sist, og hadde noen skikkelige riestormer innimellom, så jeg håper dette skal hjelpe litt på! vil gjerne ha litt bedre kontroll på ting denne gang. etter timen mandag var jeg trøtt, og på tirsdag hadde jeg gode murringer, og kraftige kynnere, men ingen direkte "oi nå skjer det ting"-følelse! uansett deilig å sitte i et mørkt rom og bare slappe av i en halv time, hihihi... skal tilbake nå rundt lunsj, gleder meg litt til det!
Abracadabra Skrevet 5. november 2009 #12 Skrevet 5. november 2009 glemte å nevne at jeg fikk et skriv, hvor det sto at ifølge undersøkelser i tyskland var det i gjennomsnitt en time kortere fødsel på de som gikk til akupunktur!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 5. november 2009 #13 Skrevet 5. november 2009 Tusen takk for svar, tror jammen jeg skal høre om jeg får time :-) Høres jo unektelig ut som det har noe for seg, og i hvert fall at det ikke er skadelig på noen måte. Du får ha lykke til, krysser fingrene for at fredag den 13. blir din lykkedag!!!
Abracadabra Skrevet 5. november 2009 #14 Skrevet 5. november 2009 jo takk for det! i dag når jeg var hos akupunktøren sa hun at i neste uke (har fått time tirs og tors) kunne hun ta i bruk de punktene som kan funke som igangsettere, hvis jeg ville det. JA takk, juhu! håper det funker da. i hvert fall at det funker sånn at jeg slipper å gå ti dager over termin denne gangen, hehe!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 5. november 2009 #15 Skrevet 5. november 2009 De sier jo at det er vanlig å gå over tiden når man er førstegangs. Det vil vel bety at du har større sjanse til å ikke gå så lenge denne gangen, eller hva? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå