___ Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Når man måler temperaturen i øret med øretermometer, viser det da riktig temperatur eller må man legge til noe. Er det riktig å måle i begge ører og bruke den høyeste målingen?
mor til Nutten og Tuteluttemor Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Dette lurer jeg også på....
Mamma_til_smurfen Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Uten at jeg skal si for sikkert, så mener jeg å ha hørt at man skal legge til en halv grad... Pleier alltid å måle i begge ørene, og går etter det høyeste..
Gjest ->>- Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 På de øretermometerne jeg har sett, skal man ikke legge til noe. Godt mulig unntak finnes, i så fall er nok bruksanvisningen stedet å lete. Å måle i begge ører og velge den høyeste er en ålreit teknikk. Cluet med øretermometre er at de ikke funker like bra for alle - kronglete øreganger (noe særlig en del små barn har) eller ørevoksproblematikk kan gi falskt lave målinger. Hos min familie fungerer øretermometeret - Braun Thermoscan - supert, men jeg har også hatt omsorgen for barn det ikke har vært nøyaktig på. Du må nesten bare ta noen målinger og kontrollsjekke med rektaltemperatur på hver enkelt person ved første gangs bruk for å se om øretermometer er noe for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå