Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Dette er ganske fortvilende for meg. Jeg er 31 uker ut i svangerskapet og er da i den berømte risikogruppen. Jeg har hatt dårlige blodprøver i flere måneder og vært fullt sykmeldt en stund pga dårlig helse. De siste prøvene viste at man må til med behandling med injeksjoner av forskjellige slag, da kroppen ikke klarer å ta til seg det den skal fra tablettene jeg har fått foreskrevet. Jeg får ikke ta svineinfluensavaksinen pga hyperallergi mot enkelte innholdsstoffer, så jeg holder meg jo hjemme i forsøk på å unngå å bli smittet. Så fikk jeg altså beskjed på mandag, jeg må komme inn til legen og få to sprøyter hver mandag, onsdag og fredag i minst 6 uker fremover. Så i dag var jeg der for runde to, og satt på venteværelset i 1,5 time og ventet på tur. Skulle bare møte opp når de åpnet, trengte ikke å ha faste timer for dette, fikk jeg beskjed om på mandag. Likevel var det 15 stykker foran meg i køen, og ikke en ledig stol i lokalet. Hosting og nysing, dårlig luft og jeg ble redd. Hva hvis det sitter influensasyke folk her nå? Hva skal jeg gjøre? Sprøytene må jeg ta, for fosteret og min egen helses skyld. Samtidig vil jeg jo unngå forsamlinger og smitte, men det er jo ikke mulig når jeg må sitte i en petrieskål på venterommet til legen i flere timer hver uke. Mannen min ble rasende når han fikk høre at jeg ikke var kommet hjem, og han vil ta dette opp med legen min. Hvilket formål vil det tjene? Er jeg viktigere enn alle andre som sitter der? Uff, dette ble langt, men jeg trengte å lufte tankene litt. Her føler jeg at jeg må velge mellom pest eller kolera. Hva jeg ikke skulle gitt for god helse! Takk for at du leste. Jeg forventer ikke tilbakemelding, men setter pris på at noen tok seg tid til å "høre" på klagingen min.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Det er jo klart at labben har mye å gjøre til tider nå, og kommer man sist, havner man bakerst. Men, det er tydelig at du ikke har råd til å bli syk nå så dette er mitt forslag: Gjør en avtale med legekontoret/labben forklar dem hva du føler osv og kanskje dere kan gjøre noe som at du ringer da du er på legekontoret, fra bilen. Da havner du i kø og de ringer deg opp igjen når de tar inn den som er før deg. dermed, tillbringer du minst mulig tid på venterommet med influensa syke:p
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Jeg ville ha kjøpt et spesielt munnbind med ventil.. da blir det ikke så ubehagelig å puste i... (klamt varmt som de vanlige) tror du får kjøpt slike på apoteket. vi (jobber som sykepleier) bruker de når det er mistanke om feks mrsa...(i sykehus) jeg ville også ha vasket hender godt i såpe og varmt vann tørket godt og så spritet hender etter besøket på legekontoret. (ikke alle virus bakt som dør av såpe av vann/ sprit) men med begge deler får du bort det meste...! uff- slitsomt å stå lenge også... blir vel sett rart på hvis man tar med seg en camping stol:P lykke til:)
Himmel og hav Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Hvis det er så at du bare skal inn og ta disse sprøytene, og du ikke skal testes/måles/sjekkes osv, så kan du jo høre om mulighetene for å sette de på deg selv, eller om du har noen du kjenner som er sykepleier e.l. som kan komme og sette de på deg.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Tusen takk for kjempegode forslag anonyme 14:51 og 14:54! Jeg må være komplett idiot som ikke kunne komme på så enkle og greie tiltak på egenhånd. Er rett og slett bare helt utslitt for tiden, så hjernen er åpenbart ikke tilgjengelig for en uviss periode. Det er nesten som jeg gråter av lettelse her! Så enkelt kan det altså gjøres å snu det negative til det positive. Igjen, tusen takk til dere! HI, som er mye mindre fortvilet.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Tusen takk for forslag, "Himmel og hav"! Desverre er omstendighetene mine slik at injeksjonene må settes med lege og gjenopplivningsutstyr tilstede, pga fare for alvorlige bivirkninger. Men det hadde vært en super løsning hvis det hadde latt seg gjøre. HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 ja, det er jo alltids noen som føler de skal komme først uansett hva som feiler resten av verden...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Når man er i dårlig form er det ikke så lett å komme på noe som helst... har ringt samboern min å klaga for at jeg er så kvalm idag.. han bare har du tatt Link?.. eh.. nei... tenkte ikke tanken selv.... så
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 Ble nysgjerrig jeg, hvilke sprøyter er det du tar og hvorfor? Jeg syns det er dårlig av legen å ikke prioritere deg og ville tatt det opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå