Gå til innhold

juleferie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har jeg og mannen vår bestemt å feire jul hjemme hos oss. Vi to og våres barn. Endelig har vi klart å ta en beslutting på det og ikke minst si det til foreldrene våres. Min mor og far synes det var kjempe bra, at vi kan lage engen tradisjoner for vår familie, og at ungene slipper å reise fra nord til sør så til vest landet. Vi ønsket ikke at våre barn skulle forbinde jula med reising hit og dit. Mens foreldrene til mannen min reagerte stekt på dette. De sa at vi må jo få lov til å se barnebarna våre. Så i dag fikk vi sms, at de har bestillt flybilett...de kommer til oss på lillejulaften og blir til romjulen. Det var ikke det vi ønsket.

Blir litt frustrert, og det ble mannen min også!

Er det noen her med samme prob?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det du sier er at ikke bare vil dere feire jul hjemme, men dere har heller ikke lyst til å være sammen med nærmeste familie?

Hver sin smak, men for meg er det ganske sært å stenge ute nærmeste familie med mindre man har gode grunner til det (som familiære forhold, at man skal reise bort eller lignende).

Da måtte dere jo sagt at dere ønsket å feire alene da.

Skrevet

Nei, vi har ikke problemet på den måten. Men det der syns jeg var skikkelig dårlig gjort av svigerforeldrene dine. Kan jo ikke bare gjøre som de vil.

Skrevet

hva om å spørre om det passer for oss? i det minste....

Skrevet

Har ikke hatt samme problem, men jeg forstår godt frustrasjonen deres!

Her har jeg og barnefaren byttet på å være hos hans og mine mens vi bodde sammen, ifjor var jeg hos mine med barna (første jul etter bruddet) og i år skal de være med han til hans familie. Neste år er det min tur til å ha de og da blir vi nok her! Orker ikke å fortsette å reise 100mil med pakker og alt av utstyr til oss alle for å feire jul.

Kan dere ikke snakke med foreldrene til din mann å høre om de kan komme neste år istede? Forklare at dere har lyst til å være bare dere denne jula, for å prøve det også. Eller at de kan komme å være der over nyttårsaften istede?! Forstår jo at besteforeldrene vil se barnebarna også, men dere må jo få bestemme om dere vil ha besøk eller ikke!

Skrevet

Jeg også vil starte egne tradisjoner i vårt hjem, men er såpass familieperson at det å få besøk av barnas besteforeldre er bare positivt. Så der ser jeg ikke helt problemet. Men dere liker kanskje bedre å være alene, og da er det jo forståelig på den måten.

Skrevet

Litt sært å bare invitere seg selv uten å høre om det passer først

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...