mormor.com Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 I år har jeg og mannen vår bestemt å feire jul hjemme hos oss. Vi to og våres to barn. Endelig har vi klart å ta en beslutting på det og ikke minst si det til foreldrene våres. Min mor og far synes det var kjempe bra, at vi kan lage engen tradisjoner for vår familie, og at ungene slipper å reise fra nord til sør så til vest landet. Vi ønsket ikke at våre barn skulle forbinde jula med reising hit og dit. Mens foreldrene til mannen min reagerte stekt på dette. De sa at vi må jo få lov til å se barnebarna våre. Så i dag fikk vi sms, at de har bestillt flybilett...de kommer til oss på lillejulaften og blir til romjulen. Det var ikke det vi ønsket. Blir litt frustrert, og det ble mannen min også! Er det noen her med samme prob?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 vi har feiret jul alene, først mannen min og jeg, og nå oss og de to barna. Vi trives i stillheten på julaften. Min familie er likens så der har vi full forståelse. Vi møtes heller til middag 1. eller 2. juledag. Svigers har feiret i en klynge i alle år, og de forstår ikke hvorfor vi er alene. De tror vi har det fælt. Så to ganger har de invitert seg selv til oss i den tro at vi ville synes det var kjempehyggelig. Og de har gjort det på en slik måte at vi har ikke hatt mulighet til å avverge det uten å bli direkte uhøflige. En gang fikk de søstra til mannen min å ringe hit på deres vegne. Nå har de luftet at de vil komme til oss i år også. Men jeg greier ikke det. Jeg har vært syk de siste 6 mnd, så jeg kjenner ikke jeg har krefter til overs til dem. For uansett, så tar det på kreftene når man har besøk, og spes svigermor som går meg på nervene.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 anonym 20:02 igjen Og ikke minsrt så vil vi ha julefeiring i vårt eget hus også. det skal være jul her også, og ikke bare alle andre plasser.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 jeg ønsker meg egentlig å feire julaften hjemme. det gjorde vi for to år siden. men eg vil ikke være hjemme alene da. vi ønsker å feire julaften med familien vår... denne julen skal vi til mine foreldre og grunnen til at vi ikke er hjemme er at vi blir for mange. vi har ikke plass. i fjord prøvde jeg på at vi sk ulle være hjemme men sambo ville absolutt ikke spørre moren om de kunne komme her ( de er så få at det hadde ikke vært noe problem å få plass) Jeg syns jo det er veldig kjekt å være hjemme på julaften men syns det er enda kjekkere å få være med familien. denne julen får jeg feiret julaften for første gang med niesen min og det gleder vi oss masse til. ungene våre er så glade i hverandre og det kommer til å bli KJEMPE kjekt.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 I år skal vi feire jul hos foreldrene mine,siden vi var hos svigers i fjord... men å starte vår egen tradisjon med å ha det hjemme,synes jeg hørtes koslig ut igrunn:) tviler på mannen min går med på det..... Men at svigerforeldrene deres ber seg selv er vel kanskje litt frekt? be mannen sin si til dem at dere har bestemmt å feire alene! barnebarna kan di se en annen dag....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå