Gå til innhold

Noen som har noen middagstips til meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøttkaker m/potet og peppersaus

Laks m/potet og argurksalat

Lasagne

Grønnsakssuppe

Pannekaker

Kylling m/ris og karri

Fiskekaker m/grønnsaker og potetmos

Torsk på purreseng

Skrevet

kom akkurat frem til at vi skal ha medisterkaker med brun saus, poteter og stuede gulerøtter i dag :) nammenamm =)

Skrevet

Gratinert blomkålsuppe med bacon

Kyllingburger med rødløk, ruccola, currysalat (fileter i grove brød )

Ostepanetter med ris og grønnsaksblanding

Seibiff med løk, gulrot og poteter

Grønnsaksomelett med skinke, sylteagurk, ost og grove rundstykker

;)

Skrevet

Her blir det koteletter uten bein og fett, med poteter, brun saus og makaroner :D Noen som har en god oppskrift på pølsegrateng/makaronigrateng eller hva det heter? :D

Skrevet

Pølsegrateng er veldig greit å lage.

Lag en tykk hvit saus (smør, mel og melk). Jeg bruker å lage av ca 5 dl melk til ca 4 personer. Ha i salt, litt pepper og muskat. Når den har kjølt seg litt ned har du to valg. Helt standard grateng; ha i 1-2 egg. Mer luftig grateng; skill to egg og pisk eggehvitene stive. Bland plommene i sausen og brett hvitene inn etter at alt annet er blandet i sausen. Hvis du skal ha ost over gratengen kan man også tilsette litt ost i sausen.

Jeg bruker å blande pølse og skinke til grateng, men hvis du vil ha bare pølser tror jeg ca 4 pølser er passende mengde. I tillegg bruker jeg en løk som jeg finhakker. Kokt makaroni (3-4 porsjoner), løk og pølse blandes i sausen og has i form. Strø over med strøkavring (da bruker jeg også noen smørklatter sammen med for at det ikke skal bli så tørt på toppen) eller ost og stek i ovnen i ca 30 minutter på 200 - 225 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...