bergen81 Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Jeg var hos legen i går, er 4 dager over termin nå. Hun sjekket ikke noe modning eller noe, bare blodtrykk og det vanlige. Skal til overtidsvurdering på KK den 12 (hadde termin 31. okt.). Men ikke noe sjekk før det. Hadde noen skikkelig vonde tak i natt som kom hvert 15. min i tre-fire timer. Men de ga seg igjen, og nå er det bare regelmessige kynnere igjen Hva med dere andre? Noen utvikling?
Marihøna73 Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Har termin i dag. Skal til jordmor i morgen. Merker ingenting foreløpig bortsett fra veldig stikking/skjæring i noe som kjennes ut som livmorhalsen. Hodet til babyen var knapt festet i forrige uke så tenker kanskje det er fordi hun forsøker å feste seg og klemmer på nerver. Tenkte å spørre jordmor img om hun kan sjekke modning. Ikke kjent noe til slike tak/rier du har opplevd...dessverre. Spennende dette her. Er førstegangs og har ikke vett til å grue meg heller. Håper jeg slipper å gå så mange dagene over. Sposer bringebærkapsler sånn halvhjertet men har ikke store overbevisningen om at slike ting hjelper. Lykke til!
Ameli Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Har også UL termin i dag (mens termin for 10 dager siden), og både JM-time og time på sykehuset i morgen. Jeg er vel i helt grei form vil jeg si. Noe bekkenplager om natten og morgenen, og masse kynnere hele dagen. Men ingen sikre tegn på at det kommer noe baby snart nei. Så jeg har gitt opp det som er av milepæler og håper på baby innen nyttår en gang. Eller så begynner jeg smått ¨å innse at graviditet for meg er en konstant tilstand og ikke et forbigående fenomen som det er for de aller fleste.... hehe Lykke til )
trøndermamman87 Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Noe nytt med dere damer? Jeg er 2 dager over termin i dag. Håper sånn baby vil komme nå, er såååå klar Kjenner ikke så mye som kan tyde på at han kommer med det første, desverre..
Ameli Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Intet nytt. Om ikke baby har kommet innen tirsdag, skal jeg inn for sjekk til igangsetting. Så innen torsdag neste uke er jeg mor vil jeg tro. *sukk* Men må GJERNE komme før!!!
Marihøna73 Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Ingen tegn til action her heller. 1 dag over termindato. Jm sjekket ikke modning i dag da hun mente det ikke hadde noen hensikt siden jeg ikke har hatt rier.
sjøsamen Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Frustrasjon er vel passe beskrivende for meg akkurat nå. Det er riktignok bare 2 dager siden jeg hadde termin.. men var hos legen i dag, og jeg spurte om hun kunne sjekke modning, men neida det kunne hun ikke. Også var jeg litt frustrert fordi jeg har hatt et ganske tøft svangerskap og er kjempesliten nå... og astmaen er på vei til å bli dårligere og jeg vil vente med vaksinering etc... men nei, ingen grunn til å måtte sjekkes neste uke. Bare å vente... jaaaa jeg vet at jeg må vente, men i hel..... kan hun ikke sjekke modningen hvertfall?? Så har man hvertfall fått stillet nysgjerrigheten mener nå jeg. Har hatt kynnere og stikninger i korsryggen.. og litt rar utflod, men skjer vel neppe noe i kveld.
dårligfantasi Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Jeg er 4 dager over termin nå.. var hos legen i går og alt så bra ut.. ble ikke sjekket for modning eller noe sånt. I forgårs hadde jeg "rier" som kom med 5-10 minutt mellom, de økte i styrke og holdt på sånn i flere timer.. tenkte at endelig er det i gang, men sååå, sluttet det.. ikke kjent noe siden formen er egentlig ganske grei, føler jeg har fått litt mer energi. Men akkurat nå har det begynt å stikke oppi der igjen, det er slett ikke noe behagelig :S kommer hun ikke i løpet av uken så skal jeg til lege neste onsdag og så videre inn på kontroll på sykehuset. Lykke til alle sammen
scania!2åring og lastebilspire Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 godt å høre at flere er i samme båt:-) hadde termin 31 okt.og går nå og venter på november jenta. har flere gravide bekjente som har "sneket" i fødekøen, hehe...men her lar det vente på seg. gikk da 12 dager over med lillemann også. formen er super.sterke kynnere og mensvondt, men ellers er alt på topp.er jo tung og diger, en 3 åring gjør ikke hverdagen mindre tung, men gravidformen er upåklagelig!(mye takk til min mann som passer på at jeg har det behagelig 24/7....hadde ikke klart meg uten:-) håper vi føder snart hele gjengen:-) lykke til når det starter damer!
bergen81 Skrevet 6. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2009 Åååhr! Nå blir jeg kokko snart. Nok en natt med regelmessige og VONDE sammentrekninger i timesvis som bare dabber av tilslutt. Jeg er så sliten og har så vondt overalt nå at jeg blir sprø. Nå MÅ han bare komme snart, ellers kommer jeg ikke til å ha krefter igjen når fødselen faktisk starter.. Noen andre som har gått sånn med sammentrekninger i en uke? Hvordan er det ellers med dere andre?
maizi Skrevet 6. november 2009 #11 Skrevet 6. november 2009 Hei du! Ser du er her enda.....nå må det jo snart være din tur....... Jeg fødte mandag og er nå hjemme igjen med den nydelige babyen min. Er kjempefornøyd med KK og sitter igjen med en positiv opplevelse. Håper det blir din tur nå i helgen, hold ut.....det er virkelig verdt alt når du endelig har babyen din i armene!!!!!!
bergen81 Skrevet 6. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 6. november 2009 Hei! Gratulerer så mye! Regnet med du hadde født, så det var gode nyheter:) Jeg sitter her fremdeles, ja, like gravid.. Nesten så jeg begynner å lure på om det blir nyttårsbarnet 2010 dette her.. Skal inn på KK neste uke, så vet jo at det uansett er snakk om dager før jeg har den lille i armene. Bra at du er fornøyd med KK, man hører jo så mye forskjellig. Kos deg masse med den lille, det er deg vel unt!
maizi Skrevet 6. november 2009 #13 Skrevet 6. november 2009 Et lite tips kanskje...Kvelden før jeg fikk rier så gikk jeg meg en times gåtur, ikke veldig hardt men sånn at jeg ble litt varm og andpusten. Noen timer etter begynt riene:) Knaskje verdt å prøve i det fine høstværet! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå