Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Etter 1 xu, 1 ma og 1 sa i år får jeg faktisk utredning. Men siden vi har en velskapt gutt fra før så var det ikke nødvending med kromosomtest av meg og sambo så den er grei. Men jeg lurer bare på hva annet de undersøker under utredning? Vet de først og fremst kommer til å sjekke nærmere om livmoren min er delt da legene sier litt forskjellig ut ifra UL, men dette har aldri blitt sjekket med hysteroskopi.... Ellers har jeg ikke peiling på hva de sjekker og hvordan ting sjekkes. Noen som kan fortelle meg litt om dette?
Turid Laila Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Jeg er ferdig med min utredning. Venter bare på resultater Tok en GU og da tok hun en klamydiatest tror jeg det var, og en test for å se om det var noen infeksjon der. Deretter var det maaaasse blodprøver på forskjellige dager i syklusen. Blandt annet progesteron, stort sett den eneste jeg husker, var så mye rart. Tok på dag 3, siden det var dagen jeg var inne på første timen. Så en på dag 17, 22 og 26 i syklusen. Vet ikke om det var så mye til hjelp, siden jeg ikke husker hva slags blodprøver som ble tatt Tok forresten også en innvendig UL og sjekket livmor og eggstokker og egg. Jeg tok heller ikke kromosomprøver og spermtest, siden jeg blir jo lett gravid og vi har en fra før
kirsty*2barnsmamma Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Siden jeg allerede hadde vært utredet for ufrivillig barnløshet så bestod min utredning for habituell abort av blodprøver, i massevis. Fant ingenting, men fikk medisiner likevel. Så i dette svangerskapet tok jeg dobbel dose crinone i 12 uker, og albyl-e frem til uke 33. I tillegg var jeg helt syklemt i 1 trimester, så aktivt sykmeldt til uke 21. Og alt dette resulterte i en baby som nå er 7 uker :-) Jeg har ingen diagnose for det er ikke alt som kommer frem på blodprøver. Faktisk så er det sjeldent en finner noe under utredning, men greit å ha gjort det likevel. Var det ikke du som hadde en skillevegg i livmoren?
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 5. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2009 Tusen takk for svar jenter:) Så herlig at du endelig ble mamma du også kirsty! Det unte jeg deg av hele mitt hjerte:) Jo det er en skillevegg der ifølge st. olavs (4 leger som sier det der, som så det da jeg gikk gravid med gutten vår), men gyn her på sykehuset jeg bor nå klarer ikke å se den. Men han sier at det er godt mulig at den skilleveggen er presset ned til siden pga svangerskapet med gutten vår og at det er derfor han ikke kan se den. I tillegg så fant de jo ut da jeg ble operert for exu i hui og hast, at eggstokk og eggleder på høyre side aldri hadde falt ned i bekkenet da jeg var foster og de var også underutviklet. Både dette og det med skilleveggen er noe som skjer i fosterstadiet og jeg er selv ganske sikker på at det er dette som er årsaken til alle abortene... Så nå skulle vi i alle fall se nærmere på den saken samt ta en del prøver etter som jeg forsto.....
Eurecaღmed spireღ Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Når har du time Maddemor? Er litt spent på deg, hva de finner ut???
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 11. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2009 Jeg har time 23.11. så det er enda en god stund igjen. Skal holde dere oppdatert:) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå