Gå til innhold

tegn på at ting starter???? titter inn fra 3.tri

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurte på om noen husker/vil fortelle om tegna de hadde samme dag og dagene før fødselen sin?????

har de siste dagene (over en uke no)hatt vondt i skambenet og lysken.

noen dager me vondt i korsryggen.

har hatt stikkinga i underlivet(knivstikk)

i dag har e mensmurringa.

e bare i uke 35, . e 1 gangs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende! Litt tidlig bare...

Jeg gikk å kjente på kynnere, mensmurring og stikking i underlivet i etpar-tre uker faktisk. Trodde aldri hun skulle melde ankomst...

Kvelden før jeg startet med veer så kjente jeg noen ekstra vonde tak i mage og rygg, våkna etpar ganger om natta pga det også. Og på morgenen begynt jeg med regelmessige veer.

Har også hørt at det er mange som får diare i dagene før fødsel...

Masse lykke til! Håper du får ha prinsen inni magen bittelitt til :o)

Skrevet

Hadde lite tegn i forkant. Begynte med litt lekking av fostervann på kvelden, men ingen smerter. La meg og sov til kl 2, våknet og skulle på do, lakk da en god del vann. Ringte føden som sa at jeg skulle ta 2 paracet og komme inn kl 8 om morgenen.

Kjente ingen smerter da, så jeg tok ikke tabletter. Kl 3 begynte smertene og de økte bare. Dro inn på føden kl 8, hadde da 4 cm åpning og kl 16 var hun født. 10 dager over termin.

Lykke til

Skrevet

Hadde en del kynnere og smerter slik du beskriver de siste ukene før fødselen. Selve fødselen merket jeg var nær forestående ved at slimproppen gikk langsomt over et par dager. Det var 3 dager før han ble født. Hadde en natt med rier som ga seg og så kom han 1,5 døgn etterpå.

LYKKE TIL :-)

Skrevet

Jeg hadde en del murringer og kynnere en god stund før fødsel. Husker ikke helt hvor lenge, men var i alle fall 3 uker. Når fødselen startet gikk slimproppen på ettermiddagen. På natten gikk vannet, deretter startet modningsrier (som jeg trodde var ordentlige rier). Neste kveld begynte ordentlige rier og på natta kom knerten. Det er visst veldig forskjellig fra person til person. Kjenner noen som kjente første tegn til smerte kun få timer før barnet ble født, mens andre har vondt i dagesvis. Noen går lenge med murringer og stikninger slik du kjenner nå, andre kjenner ikke noe særlig til det i det hele tatt. Det som er veldig rart, er at kvelden før vannet gikk så kjente jeg på meg at nå skjer det noe snart og pakket et par ting jeg ikke hadde lagt i "fødebagen" ennå.

Lykke til!!!

Skrevet

Det der kan jo kanskje høres ut som modning / bekkenløsning? Jeg merket ihvertfall ikke noen spesielle fødselstegn før tre dager i forkant- da hadde jeg en omgang med smertefulle kynnere/ maserier fredag kveld (måtte opp og "gå" meg gjennom et par av dem), men lørdag var det helt rolig igjen (hadde riktignok sex lørdags kveld, for å få litt fortgang i ting hehe;)

Våknet med regelmessige tak i magen søndag morgen, tok tiden på dem i et par timer, men så dabbet de av igjen. Rolig resten av dagen, før de begynte å bygge seg opp igjen søndags kveld- satt og tok tiden på dem mens vi var på kino;) Dabbet litt av igjen, før det med ett sa PANG kl ett søndags natt- gjorde plutselig dritvondt- dette var rier- ikke til å ta feil av!!! 15 timer etterpå var hun ute- to uker før termin. Som sagt ingen som helst tegn til fødsel før et par dager i forkant, så ble ganske overraska da det plutselig var igang! Måtte hive de siste tingene i fødebagen halvt i smertetåka, og skyndte oss avgårde til sykehuset, to uker før "planlagt"=)

Skrevet

Syns jeg merket mindre og mindre i de ukene før fødsel, og den dagen jeg fødte merket jeg ingenting, bortsett fra mye energi - støvsuget hele huset osv:-)

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Jeg hadde sterke kynnere og mensmurringer i fire-fem uker før fødselen, men jeg tenker ikke på det som tegn, og det trenger ikke å bety noe som helst. De to siste nettene før fødselen sov jeg som en stein, var ikke oppe for å tisse engang. Den dagen fødselen startet hadde jeg mye tyntflytende utflod, ellers var alt som normalt.

Jeg fikk forresten også vondt i korsryggen rundt uke 35, og det gikk ikke over før ungen var ute. Det var fordi magen plutselig ble så kjeeempetung, hehe!

Lykke til når din tur kommer! Du skjønner det når du er igang :-)

Skrevet

Smertene i lysken kan like godt være fra bekkenet som "gjør seg klart" for at en baby skal passere der.

Jeg hadde stikkinger/murringer/kynnere i flere uker før fødsel, så det behøver heller ikke være noe tegn.

Det jeg riktignok tror var tegn hos meg, var at jeg dagen før mensterminen hadde jevne murringer/kynnere hele dagen, og ikke bare innimellom som jeg hadde hatt før. Men jeg tenkte ikke nevneverdig over det, og støvsugde, rakte i hagen og vasket badet den dagen (svigermor skulle nemlig komme på besøk den helga, og hadde "bestilt" barnebarn ;))

På kvelden var jeg full av energi, og var ikke trøtt, så la meg ganske sent. En time etterpå gikk både vannet og slimproppen på en gang, og riene kom med en gang.Tette og lange. Da var kl 01 natt til mensterminen. Kl 04 hadde jeg 7 cm, 10 cm 05.30, og LIllegutt var ute 09.30

Så vondtene behøver ikke være tegn på at fødsel er nært forestående, det er bare sånn som følger med på slutten.

Bare gled deg! Jeg sitter nå og ser på Lillegutt som har pakket seg inn i et teppe på gulvet, og titter frem med jevne mellomrom og ler :)

Skrevet

tusen takk for svar damer :)

Skrevet

Disse stikningene kjenner jeg igjen :) Det er modning. Hadde masse sånne vonde stinkninger som gjorde at jeg ikke greide stå innimellom ;-) Slimproppen min gikk i uke 36! Men jeg gikk 12 dager over termin da.. Var moden med 2 cm åpning da jeg ble satt i gang, så fort gikk det :) De plagene du har er helt vanlig på slutten. De mensmurringene kan være kynnere? Lykke til med fødsel, du har masse å glede deg til !

Skrevet

Ja, de mensmurringene kan høres ut som kynnere.

Skambenet og og lyske vondten høres ut som bekkenet. Jeg hadde bekkenløsning og hadde veldig vondt i skambenet.

Slimproppen min gikk tirsdag/onsdag, og jeg fødte lørdag morgen.

Det var det eneste jeg merket noe til.

Kjente INGENTING før jeg våknet natt til lørdag i 4.30 tiden av at jeg måtte på do. Gikk å la meg igjen, fortsatt uten å merke noe, før det plutselig satte i! Etter en halvtime måtte jeg ringe føden med 4 rier på 10 min. 6.30 turte jeg ikke være hjemme lenger og vi kjørte til sykehuset. 9.30 var han ute =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...