Gå til innhold

Har noen lest bøkene til Tomm Kristiansen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en spesiell? Skriver han godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes han er kjempe flink, lettlest og flyter godt. Kan nok ikke anbefale en spesielt, men jeg har likt alle jeg har lest!

Skrevet

Jeg liker bøkene hans veldig godt, men skal inrømme at jeg foretrekker å høre dem på lydbok, han leser selv. Er usikker på hvilken jeg liker best, men langs myrraveien, afrika en vakker dag og parfymefloden var iallfall veldig bra. Kommer litt an på om du er mest interessert i afrika eller asia.

Skrevet

Afrika!

Men er det rene skjønnlitterære bøker, eller har de et "dokumentarisk preg"? Er de mer som reisebrev?

Skrevet

Det er mer som reisebrev, han forteller om mennesker han møter og opplevelser han har. Men, han har også med historie knyttet til folkene og stedene han besøker. Begynn med Afrika -en vakker dag, og se hva du synes. Det er en sterk bok.

Skrevet

Da prøver jeg den først!!

Skrevet

Og tusen takk for hjelpen forresten:-)

Skrevet

Det virker som den er utsolgt overalt...:-(

Skrevet

En vakker dag og boka om Mandela og sør afrika har jeg lest og likt:) Nå bodde jeg flere år i Afrika som barn, og kjenner meg igjen på mange måter. Ellers las jeg akkurat "Jøder på flukt" av Ragnar/Reidar (?) Ulstein, om norske jøder, og det var et utrolig bra bok og analyse av Norge på den tiden. Er imponert. Han er også journalist, og krigsveteran.

Skrevet

Takk for tipset!

Hvor i Afrika bodde du, erteposten fikk twins?

Skrevet

Vi bodde to år i Etiopia, et år i Botswana, en hel del i Sør Afrika og lengre opphold på vestkysten. Jeg var ganske liten, og snakka bra twi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...