Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Kan man f.eks teste en uke eller to(eller enda mer) etter man tror man har hatt det, og finne antistoffer, eller må prøven taes mens man er syk?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Det går an, men resultatet "er ikke til å stole på" i følge legen min. Man kan få positivt resultat, men det kan like gjerne være forkjølelse, annen influensa osv. Har et barn med astma og eggallergi, og som var syk for et par uker siden, derfor ville vi gjerne teste om det var svineriet han hadde. Men den gang ei... Folkehelseinstituttet sa det gikk an, derfor kontaktet vi legen.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Man kan t.o.m teste negativt om man fortsatt er syk. Allerede en uke uti sykdomsforløpet...Da er viruset "brutt ned" nok til at man ikke får positive tester...Har skjedd med noen jeg kjenner....Ble sendt til sykehus med viruslungebetennelse, legene var 99% sikre på at det, grunnet sykdomsforløpet, var svineinfluensaen som hadde ført til den. Men testen var negativ. Medisinerer bl.a med tamiflu, samt en del symptomdempende medikament. Ble merkbart bedre etter et par knappe dager.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Okei. Tusen takk for svar. Da får det bli en tur til lege eller noe imårn for å få tatt test av meg og ungen. Hun er slappest, sidne hun ble utsatt for smitten først. Vil gjerne vit om jeg skal kjøpe relenza, jeg er gravid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå