Gå til innhold

Off mann med sære matvaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva lager man hver dag til en mann som kun liker pepperbiff, pizza, taco og hamburger.

For meg er dette helgemat. Jeg er så lei kjøttdeig nå at jeg spyr, han vil helst ha det i ALT.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm ........ har han smakt noe annet noen gang da?

Hva med f.eks fiskeburger med godt tilbehør, pølseform gratinert med ost, wok med de grønnsakene han putter i hamburgern, eventuelt med biffstrimler eller kylling og svinekjøtt?

Mange barn spiser jo mer frukt, kun fordi fruktene eller grønnsakene er tilberedet på en artig måte:)

Kanskje få han med på å lage middag fra scratch, og se om interessen øker noe???

Evt - dropp å lage de rettene du nevner ovenfor, og kjør på med noe annet. Om han ikke liker eller vil prøve det, så gir du rett og slett en f.....

;)

Han må jo bli rimelig lei av et lite variert kosthold selv?...

lykke til.

Skrevet

ah- eksen min var akurat sån.. var så lei av pølser at jeg kunne brekke meg når jeg gikk forbi "pølsedisken"

han var sån som bare gryntet hvis jeg hadde laget noe annet og spiste ikke.. men lagde seg selv noe annet som han likte det som var til middag...

men det går an å "snik inføre" andre ting- spesielt hvis man har gjester- han er vel ikke uhøflig heller?

Skrevet

Herregud for en drittunge..

Skrevet

Neida ikke så veldig uhøflig. Lager jeg noe han ikke liker så spiser han en bit å sier takk for maten og smører seg noen brødskiver.

Idag blir det kakunfilet med poteter og grønnsaker. Hvis han ikke vil ha det så driter jeg i det. Orker ikke mer kjøttdeig på en god stund nå, da spyr jeg rett og slett.

Pølser er også favoritten. Det er han å bikkja vettu, knasker pølser i kor.. blææ...jaja..hehe..akkurat flytta sammen så visste ikke at han var så sær. Før var vi bare sammen i helgene.

Men jeg får prøve idag, vis ikke får han ta de sure brødskivene med smelta ost og grillkrydder på..ugh

H.I

Skrevet

Hehe, stoppet smaksløkene hans å utvikle seg da han var sånn 5 år eller noe? ;P

Skrevet

Hahah- xmin likte også disse skivene med ost og grillkrydder.. han kunne leve på det i ukesvis....

spagetti og pølser, hamburger, løvstek/pomfritt.... tja tror ikke det var så mye mer... jo brødskive med roastbiff...

huske at mine forsøk på å lage andre ting å overakse med ikke gikk så bra... verste va d den gangen e hadde lagd kake.. men siden bunnen ikke va hjemmelagd akurat som mora hadde lagd den... kasta hain heile kaka i søpla:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...