t+t <3 Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Noen som veit hva fastlønna er på en bensinstasjon og hvor mye kveldstillegget og helgetillegget er på???
snart_2barnsmor Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 ikke sikker, men vil tro det ligger under handel og kontor forbundet sine tillegg?? kanskje? Det er UB tillegg etter klokken seks på hverdag, helger er det etter kl.ett, fire, seks osv. Til senere det blir til mer tillegg har man krav på. Jeg ville ringt til handel og kontor og spurt hva man har krav på. http://www.handelogkontor.no/ legger inn en link til hjemmesiden dere. Si det til arbeidsgiver å få det du har krav på!!! :-)
ღMaritpusenღ Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Det spørs hvilken bensinstasjon du jobber på, og om det foreligger tariffavtale. Jeg jobber på bensinstasjon uten tariffavtale (vi er bare to stykker som er organisert, så vi står ikke sterke nok for å kreve tariffavtale). Tilleggene er heller ikke noe å skryte av. Vi får grunnlønn hverdager mellom kl 6 - 18. Kveldstillegg hverdager 18 - 21. Et annet tillegg hverdager 21 - 24 + lørdager 6 - 18. Helligdagstillegg lørdager 18 - 24 og søndag 6 - 24. Og natttillegg hver natt mellom 24 og 6. Men tror dette organiseres veldig forskjellig fra plass til plass. Der jeg jobber har jeg 111,- i grunnlønn. Samme kjede med tariffavtale ca 20 minutter unna har nesten 30 kroner mer enn oss i grunnlønn, altså rundt 140 kr/timen. Hos en annen bensinstasjonkjede som ligger ca 7 minutter unna er grunnlønnen på rundt 125,-. Og en tredje kjede som ligger like over veien for den bensinstasjonen jeg jobber på har ca 130,- i timen i grunnlønn. (Nå ble jeg motivert for å jobbe gitt - møkkalønn!!!) Poenget var iallefall å illustrere at det er litt forskjellig, så det er vanskelig å svare konkret på dette.
t+t <3 Skrevet 4. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2009 Her er det snakk om statoil stasjon. Hva er tilleggene dine på kveld, helg og helligdager pr time?
ღMaritpusenღ Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Den statoilstasjonen som er i nærheten her er den med 125 i grunnlønn. Tror det er noe ca slik: Kveld etter 18: ca 123 kr timen (ikke tillegget da, men timeslønnen på kveld) Kveld etter 21 og lørdag: ca 128 kr timen Søndag og natt: ca 137 kr timen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå