Gå til innhold

Tamiflu til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to på 1 og 3,5 har symptomer på influensa, og får Tamiflu. Nå lurer jeg på om Tamiflu er grunnen til at de ikke vil spise og heller ikke drikke noe særlig, eller om det er influensaen i seg selv som tar fra dem matlysten. Noen med erfaringer? Blir de kvalme av Tamiflu?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min har influensa iflg legen. Hun har ikke smakt mat i dag og pirket så vidt bort i middagen i går. Drikker ikke mye heller, men det blir en slurk her og der. Har fremme farris, brus, juice og vann, så hun drikker det hun har lyst på.

Hun bruker ikke tamiflu, men legen vurderer å gi henne det i dag. Skal snakke med de i etermiddag.

God bedring til dine små:-)

Skrevet

God bedring til din lille også! Her er tips for å få i henne den bitre ekle medisinen hvis det blir til at hun skal ha det. De hadde ikke mikstur på apoteket, så de måtte få kapsler og jeg må blande ut pulveret inni de. Smaker forferdelig bittert og ekkelt! Vet ikke hvor gammel din er, men han på 3,5 år klarte faktisk å få i seg hele kapselen på en skje med yoghurt så det anbefales. Hun lille skal ha bare 30 mg, og da må jeg iflg apoteket blande ut kapselen på 75 mg med 5 ml vann og gi 2 ml på sprøyte i munnen. Fikk med et ark fra apoteket der det står blandingsforhold, men hvis jeg i tillegg skal tilsette smak blir det alt for mye å svelge ned. Hun spytter og griser med det uansett, så blir ikke helt nøyaktig. Derfor blander jeg ut i minst mulig, ca 1,5 ml vann og trekker opp litt under halvparten. Så tilsetter jeg bringebærsaft som jeg har tilsatt så mye sukker som det er mulig å få til! Løser opp et par ts sukker i et lite målebeger varmt vann, og heller i litt uutblandet bringebærsaft. Trekker opp i sprøyta sammen med utblandet Tamiflu til ca 1,5 - 2 ml tilsammen. Gir henne en liten bit sjokolade i munnen først, så er det bare å holde hendene og hodet og gi henne sprøyta langt bak i munnen og holde igjen munnen til hun har svelget, og så mer sjokolade etterpå. Skikkelig utrivelig men håper det hjelper. De har ikke hatt feber siden vi startet med det så satser på at tvangen ikke er bortkastet.

Skrevet

ja, de kan bli kvalme av tamiflu, men visstnok mest første døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...