Gå til innhold

skal slutte å amme - tilvenning av kumelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby straks 1 år, og skal derfor slutte å amme, da jeg snart skal ut i jobb. Når han nå fyller 1 år, kan vi da kutte helt ut med mm og mme, og gå over til kun kumelk? Trenger de tilvenning av kumelk, og er det noe regel om hvor mye kumelk de skal ha i døgnet?

Han drikker veldig lite av flaske, og har nå fått litt vann i kopp i det siste. Han drikker bare små super,så tviler på at han kommer til å drikke så veldig mye kumelk til å begynne med... Går det bra å gi han bare kald kumelk rett fra kjøleskapet..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på barnet om det liker kumelk eller ei;)

Noen barn vil ikke ha kald melk så da varmer du det til de blir vandt til kald melk- andre drikker gjerne kald med en gang. Prøv deg frem!

Nå virket det ikke som at det skal bli noe problemstilling, men de skal ikke ha mer enn 5 dl melk i løpet av døgnet. Dette pga det kan hemme matlysten og opptaket av jern i kroppen.

Skrevet

Takk, takk!!

Men når han nå fyller 1 år, kan jeg da i utgangspunktet bare slutte helt med morsmelk/morsmelkerstatning..?

Skrevet

Min har fått mme nesten hele tiden. Spørte helsesøster på mandag om jeg bare kunne droppe å blande mme med kumelk fordi han like gjerne drikker ren kumelk, og det var helt i orden. Han er akkurat blitt 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...