Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Og hva gjør dere på julaften når "alle" andre sitter samlet rundt bordet med julemat og gaver under treet? Og hvis dere har barn, hvordan påvirker det dem med tanke på alle forbredelser i barnhage og skole?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 når "alle" andre sitter samlet rundt bordet med julemat, sitter vi smalet rundt bordet med mat. Og gaver under treet? Gaver på bordet. Hvor kommer gavene fra, når vi ikke feirer jul? Noe er laget i barnehage og skole. Noe får man fra folk som er som "alle andre". Klart det finnes folk som synes at også våre barn må få julegaver, selv om vi ikke feirer jul. Og ja, vi kjøper en gave til hvert barn. Men jeg vil ikke kalle dette at vi kjøper en gave til hvert barn at vi FEIRER jul. Det må da ligge mer i en julefeiring enn som så?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Jeg feirer jul selv, men er oppvokst i et hjem hvor det ikke ble feiret jul. På julaften spiste vi vanlig middag(alt fra pizza til kalkun) ingen gaver denne dagen, men fikk gaver ellers i året. I forbredelsene på skolen måtte jeg gå ut av klasserommet å sitte på et rom hver gang de holdt på med juleting. Ganske trasig, uten at jeg skal gå nærmere inn på hvordan det påvirket meg som barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå