3småtroll♥ Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Og med det mener jeg ikke noe positivt:( Jeg har fri annenhver dag og har liksom en plan om å vær effektiv og "flink" når jeg er hjemme men det blir det jo ikke noe av... I dag har jeg gjort følgene; levert barna i barnehagen og på skolen, satt på 1 maskin, hengt opp de klærne og satt på en til. Utenom det har jeg drukket kaffe og sitter her på Dib.... Det jeg skulle ha gjort var: støvsugd (må jeg egentlig gjøre hver dag med 3 barn,katt og hund...) ryddet på kjøkkenet, vasket badet, tatt ut middag fra fryseren (ikke det engang har jeg fått rotet meg til) ryddet! Selv nå som vi har kjøpt magnet-tavle til jentene med bellønningssystem er det ALTID rotete her! Jeg prøver å være flink å ta litt hele tiden, men jeg føler at jeg rydder hele dagen og enda så er det et kaos her! ÅÅÅÅÅååå Lei av stort hus og masse rot! Nå skal jeg snart ta meg litt mat også får jeg legge vekk pcn og jobbe i full fart etterpå Flere som har det slik?
mer enn bare mor Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 nei, ingen joda, tror vel i grunn at de fleste har det sånn innimellom.. Planene mine ble i allefall satt på vent idag da jeg våknet med skikkelig hodepine, så var nødt å legge meg sammen med mini når han skulle ha sin første lur. satser på at brødskive og kaffe hjelper på nå kjedelig med de dagene der man føler at man ikke har gjort noe i løpet av en dag!
3småtroll♥ Skrevet 4. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2009 Uff da- kjedelig med vondt i hodet:( Kan liksom ikke skylde på det heller jeg da;) Men får nok fart på meg når jeg først begynner! Eldste slutter på skolen 13.15 så da vil jeg være "ferdig" til hun kommer hjem. Kjekt å kunne hjelpe henne med leksene når de andre ikke er hjemme!
Gjest Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Jeg gjode en ting i fjor. Jeg ryddet og ryddet og det tok aldri slutt. Til slutt innså jeg at jo færre ting man har, jo enklere blir livet. Så jeg satte meg som mål å kaste en full bærepose med et eller annet som vi ikke hadde brukt på lenge hver uke i et helt år. Det blir 52 bæreposer med ting det, ikke så rent lite egentlig:-) Jeg gjorde det, + at jeg tømte litt av loftet å gav til bruktsalg/loppis. Og vi har mye mindre ting nå, og mye mindre å rydde. Men jeg har ennå ikke savnet noe av det jeg kastet, husker faktisk ikke hva det var en gang:-)) Men nå har vi bodd i samme hus i 10 år, så det var enkelt å gjøre dette, det hoper seg jo opp med dritt etterhvert:-)) Så mitt nye motto er: Jo mindre man eier, jo mindre komplisert er livet.
3småtroll♥ Skrevet 4. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2009 Det er jeg enig i! Problemet her er at jeg er gift med en som tar vare på alt! "kjekt å ha" er hans motto.... Vi har bodd i dette huset i snart 2 år og vi har et rom nede som det enda er esker vi ikke har åpnet etter vi flyttet hit.... Jeg har ryddet der mange ganger, men vi er litt flinke til å slenge ting inn der som vi har ryddet oppe.... Her om dagen så dro jeg mannen min med ned for å rydde sammen, men vi er jo ikke ferdige. Jeg syns at vi kan kaste alt vi ikke har brukt på over 1 år! Da hadde vi blitt kvitt mye dritt! Jeg tar meg i det jeg også at jeg går og rydder hele tiden og uansett så blir jeg ikke ferdig! Nå fikk jeg faktisk lyst til å gå ned og fortsette;) Takk for sparket!
Gjest Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Jeg er også gift med en "kjekt å ha". Han klarte ikke å kaste noe før, men etter vi var på hytta hos foreldrene hans (som også er "kjekt å ha"), så fikk han seg en tankevekker. Han gikk bort i annekset for å hente noe, men da han åpnet døra kom han ikke inn. Annekset på nesten 20 kvadrat var stablet fullt helt til dørkarmen(dette er egentlig et gjestrom, en liten yttergang, og en liten verktøybod). Vi skimtet et kjøleskap der inne som sto å gikk med døra åpen. Da hadde de ikke rukket å dra ut kontakten pga alt rasket, så de hadde istedenfor lagt seg på magen oppe stabelen for å rekke å åpne kjøleskapdøra, og så hadde de slått av sikringa. Så når vi kom å slo på sikringa så sto kjøleskapet å gikk med døra på vid vegg he he. Vi hadde hjulpet dem å rydde og kaste der inne et år tidligere, og da hadde de ikke mindre enn 2 brødristere, 4 kaffetraktere, 3 støvsugere og masse i samme duren. Og det på en helt vanlig hytte. DA fikk mannen min seg en skikkelig aha opplevelse. Han begynte å rydde med det samme han kom hjem. Dette er nå to år siden, og han er fremdeles på vakt mot å samle på ting man ikke har bruk for. Jeg må le høyt ennå når jeg tenker på det. Dette er nå 3-4 år siden.
Verbena Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Jeg går arbeidsledig å har derfor som min hovedoppgave å holde leiligheten i orden og klærne vasket! =P Og foreløpig i dag har jeg klart å sette på oppvaskmaskina og vaskemaskina, dette skjedde ca kl 7.15 de er ferdig for en evighet siden. men jeg har ikke tatt ut av oppvaskmaskinen eller hengt opp klærne... Må støvsuge her først... Å det tar tydeligvis tid!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Jeg også, og jeg er dritlei av meg selv. Jeg har riktignok "planlagt" å ikke dra frem pcn i dag, og har fått gjort litt (mer enn vanlig; hengt opp en maskin med tøy, satt på en ny, ryddet bort fra tørkestativet, satt inn i - satt på - tatt utav oppvaskmaskinen, skiftet batterier i gå-flyet til lillebror og laget noen julekort) men har ikke tenkt på middag (har tenkt "pokker så lei jeg er av å tenke på, handle til og lage middag", hehe). Gulvet flyter i støv (som viser godt på ålende lillebror), jeg burde gjort noe i kjelleren så jeg slipper å brekke nakken på vei til vaskerommet, burde ryddet litt utenfor (uteaktiviteter blir litt nedprioritert med lillemann som ikek syns det er så kult å bare sitte i vogna eller ligge på flatmark, hehe), burde en hel haug. Nå skylder jeg litt på lillebror da, siden han sover så lite på dagtid at den korte tiden han sover blir liksom min "pause"...
meg og mine <3 Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 godt å lese at jeg ikke er den eneste! nå skal vi flytte da,så da har jeg planer om å kaste alt av dritt vi ikke har brukt på en stund. så kanskje vi får d litt mer i orden i ny huset.
3småtroll♥ Skrevet 4. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. november 2009 Ja- det gjorde vi når vi flyttet også.... Og nå-2 år etter har vi samlet minst like mye dritt:( Men, men- er vel slik at man må ta et røsk innimellom for å holde det greit! Nå har jeg hvertfall begynt å vaske badet så når jeg er ferdig med det og støvsuging tror jeg det blir ryddings på roterommet! Vi har et skap som vi skal ha inne der også-må bare rydde plass til det først;)
Knotten & lille persille Skrevet 4. november 2009 #11 Skrevet 4. november 2009 Jeg har det også sånn. Noen dager er kroppen helt tom for energi og det er myyye hyggeligere å sitte i sofaen, lese, surfe på nettet og drikke te enn å vaske og rydde. Har sluttet å ha så høye krav til meg selv jeg. Setter av to dager i uka til huslige ting og er fornøyd om jeg får støvsuget gulvet på en kjip dag. Prioriterer å være sammen med barna og trøster meg med at de gir blanke i om ikke gulvene er nyvaskede hver dag. Da jeg jobbet 100% hadde jeg enormt høye krav til støvfritt hus og nystrøkne klær, men nå når jeg har perm og er hjemme hver dag er jeg glad om jeg får lillemor til å sove mer enn to timer i løpet av dagen:-) De timene henter jeg ny energi ved å gjøre det jeg vil, ikke det jeg bør gjøre. Uka er ikke bare burde burde:-) Den kaste ideen var forresten ikke dum, tror det skal bli neste års prosjekt - eller nyttårsforsett om du vil:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå