Gå til innhold

Hvordan ligger barna deres i vognen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn i lys av ørneinnlegget. Jeg skulle veldig gjerne sett den ørnen som hadde klart å ta min baby i hvertfall, så er litt nysgjerrig på hvordan så mange av dere tydeligvis mener dette i det hele tatt er en mulighet? Spesielt på denne tiden av året.

Min baby ligger da altså i en bagvogn akkurat nå, med kalesjen slått opp og med et trekk over som er kneppet fast i kalesjen. Når hun blir eldsre vil dette bli byttet ut med en sportsvognsdel med fotpose kneppet fast i (den fortsatt oppslåtte) kalesjen.

Sett ovenifra (ørnevinkel), vil det altså være umulig å i det hele tatt se at det er en baby/et barn oppi vognen. For å ville fly ned til den må i så fall ørnen vite at vogner = babyer.

Om den vet dette og flyr ned, vil den måtte klare å manøvrere seg inn til babyen min gjennom å kneppe opp trekket, eller evt vri føttene og klørene sine gjennom åpningen i kalesjan, en bragd som neppe vil være helt lydløs og dermed vil en ha temmelig god tid til å reagere.

Skulle det nå ikke være fotpose på sportsvognsdelen, så vil uansett babyen/barnet være festet med seler i vognen. Med andre ord skal en ørn da løfte en baby/et barn på minst 7 kg, antagelig mer + det som vognen måtte veie (siden barnet sitter fast), antagelig mellom 11 og 18 kg et sted. Er ørner SÅ sterke?

Dette er ikke ment for å latterliggjøre noens frykt, på ingen måte, men jeg lurer helt seriøst på hvordan dere mener det skal være fysisk mulig for en ørn å stikke av med en sovende baby i vogn på denne tiden av året?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en voksipose under fastkneppet regn-/ vindtrekk og med oppslått kalesje... Noen ganger også med insektnett over... Helt enig med deg, den ørnen skulle gjort en ganske omfattende jobb for å få tak i ungen, ville ikke tenkt tanken engang... men for all del, jeg skjønner godt mamman som fikk litt panikk av å se en ørn sirklende over babyvogna, reell fare eller ikke....

Skrevet

Ja, jeg skjønner også godt at man kan bli redd, hadde kanskje blitt det jeg også, men når logikken traff meg, så hadde jeg vel latt vognen bli stående. Her står den forøverig i tillegg under tak, så skulle være enda vanskligere å se.

Skrevet

Pussig. SÅ mange som mente ørner var livsfarlig for sovende babyer på det andre innlegget. Hvor ble dere av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...