pobbles Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Har hatt intens hodepine i en mnd nå, er i uke 17. Ligner på migrene iblant, tror jeg, siden jeg ikke kan gjöre annet da enn å lukke öyene og knipe dem igjen over lang tid og håper det gir seg. Noe som jo er vanskelig når man sitter på jobb men. Har dere noen tips?
Brenda med 2 ute Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Var veldig plaget i forrige svangerskap med dette så jeg vet godt hva du sliter med. Huff =( Jeg gikk til optikern og sjekket synet. Hadde fått svakere syn. Så sjekk den. Nå ble jeg anbefalt å drikke kaffe også. Høres rart ut, men det funker. Går ikke over 2 kopper, men om det hadde vært en til så gjør nok ikke det så mye heller. Om du er usikker ta kontakt med legen din. Svangerskapsforgiftning kan starte med kraftig hodepine. Var inne ofte på sjekk om det var det forrige svangerskap. Heldigvis var det ikke det. Lykke til!
Lunda med lillegutt Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Ja jeg har hatt en del hodepine. Som hun i innlegget over sier så hjelper kaffe. Mange som vanligvis drikker kaffe dropper det når de blir gravide, og fordi man er koffein-avhengig får man abstinenshodepine, og den er vond!! Du kan også drikke te eller cola, som inneholder koffein, det er ikke mye som skal til før hodepinen gir seg. Jeg klarer meg med halv kopp kaffe, en kopp te eller en kopp cola på en dag (ikke så sunt med cola, men da dropper jeg heller annet sukker denne dagen). Det er også viktig å drikke nok vann, du får også hodepine dersom du er litt uttørket. Også er det viktig å sjekke i fht svangerskapsforgiftning, men de sjekker jo proteiner i urinen på kontrollene, så hvis du nettopp har vært til kontroll er sikkert det ok. Hvis ikke bør du nok sjekke. Lykke til!
Gjest Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Jeg har også slitt mye med hodepine til nå i svangerskapet, har vært så ille at jeg har måtte ha sykemelding fra jobb. Er bedre nå (er 23 uker +), men har ennå vondt og har egentlig forsont meg med at det kommer til å være sånn resten av svangerskapet. Det jeg bruker å ta 1 g paracet når det blir for ille, virker ikke det etter ca 1 time så tar jeg 1 g til. Da klarer jeg leve med murringene. Snakk med lege/jordmor neste kontroll så får du sikkert flere tips til hva du kan gjøre. Ang. svangerskapsforgiftning så tror jeg ikke du trenger bekymre deg for at det skal være det. Er for tidlig i svangerskapet og du har hatt hodepine for lenge til at det skal være det.
Små Einsteins Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Jeg har slitt med intens hodepine i snart 2mnd nå, har det fra morgen til kveld og ingen tablett hjeper.Har fått paralginforte av legen som ikke har noe virkning i det hele tatt.Går til akupunktur og fysioterapeut men syntes ikke det hjelper så mye det heller.Gikk og sjekket synet og var litt langsynt og bruker briller når jeg sitter på dataen eller leser, men har ikke hjulpet med briller heller.Man blir jo helt gal av dette håper jeg slipper og gå sånn i hele svangerskapet er bare 13uker på vei.
maiamor1986 Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Jeg har hatt mye vondt i hue. Har migrene, men det har heldigvis blitt bedre med åra, så til vanlig kan jeg ta ibux. men nå i svangerskapet får jeg ikke lov til det.... så det sliter jeg veldig med. Paracet er lite til hjelp. fikk Paralgin forte av legen, men har ikke tatt noen enda, og håper jeg slipper. Har stor forståelse til alle som sliter med hodevondt, og håper det blir lettere etterhvert.
vårspiren Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Jeg har hatt migrene/sterk hodepine i snart tre døgn. Før graviditeten brukte jeg imigan når det var som verst, men må jo holde meg unna dette nå. Paracet hjelper litt, men smertene er der fortsatt. Så bruker tre egenmeldingsdager på dette da jeg ikke kommer igjennom på tlf. hos legen nå i disse influensatider... Håper bare hodepinen snart forsvinner...
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Jeg slet med intens hodepine frem til uke 20. Etter det gikk det over Håper det gjør det for deg også!!!
pobbles Skrevet 4. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2009 Takk for gode råd og tips. Sikkert mange andre her inne som kan ha nytte av dette. Jeg drikker masse vann og bruker linser og briller som er tilpasset for 4 mnd siden, sikker på disse fungerer godt nok, er naersynt. Har nettopp laget meg en kopp kaffe. Som sant er sluttet jeg å drikke kaffe når jeg ble gravid fordi det smakte helt pyton, nå har jeg helt masse melk i den og får se om det smaker bedre. Drikker en kopp te ellers hver dag og cola i helgene (men bare et glass eller to!) Var hos legen idag og jamret meg i desperasjon over at konsentrasjonen på jobben, som jo er en ekstremt hektisk arbeidsplass, ikke var god nok og at jeg sliter skikkelig med denne hodepinen. Ellers har jeg hatt 50% sykemelding men måtte bruke 2 egenmeldingsdager for å ha helt fri og se om det hjalp å ta det heelt med ro, noe som jeg jo egentlig gjör uansett. Har ikke verdens travleste skjema akkurat, unner meg en tur på trening iblant hver uke. Får se hvordan det utvikler seg, blodtrykk og alt annet var ok, litt lav blodprosent men ingenting under normalen.. men guuuuuuuri så vondt det gjör. Akkurat som om jeg har festet en uke på roskilde festival eller noe...(har aldri gjort det men kan tenke meg at man får like mye skallebank av det også!! )
Kate77 Skrevet 4. november 2009 #10 Skrevet 4. november 2009 Som jeg sa i et annet innlegg her om samme sak nettopp. Den kan være bihulene. Prøv å skylle skikkelig med saltvannsløsning. Må gå inn ene neseboret og komme ut det andre eller ut munnen. Du kan lage løsningen ved å koke 1/2 l vann og ha i en ts salt. Jeg har hatt mye hjelp i dette. Var mye plaget med hodepine i første halvdel av forrige svangerskap. Men denne gangen har jeg skylt hver gang jeg har kjent antyding til hodepine. Da er det helt borte dagen etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå