Gå til innhold

Har du alltid kontroll på kontoen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har ikke jeg. Jeg har god kontroll over når jeg får penger, og betaler rekninger når jeg får hovedlønna (som er os nå)

Men så er det litt diffust hvor masse jeg har utover i mnd. Sjekker som regel konto før jeg skal handle eller til byen, bare for å ha en oversikt over hva jeg har og shoppe for =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Je ghar aldri kontroll, vet at/om det er penger, men samboern ringer kotofonen i ett, så jeg får alltid vite om det begynner å bli tomt. Er jeg som administrerer pengene hos oss da, betaler regninger og handler. Har en avlastnings konto også som jeg pleier å sette mesteparten på, samboern er "allergisk" for mye penger;) så ringer jeg kontofonen og overfører ved behov.

Så man kan jo på en måte si at jeg alltid har kontroll;)

Skrevet

Jeg har kontroll den dagen jeg får lønn for da betaler jeg alle regningene og sånn. Men etter det så har jeg ikke så god kontoll, men bruker jo penger på det viktigste først men har ikke alltid like mange penger på kontoen for det så jeg sjekker som regel kontoen før jeg går i butikken å handler. Men man vet jo ca hvor mye man har å bruke på til andre ting når man har handla det viktikste og vet man må ha penger til mat.

Skrevet

Stort sett har jeg ikke kontroll på kontoen, bruker lite og har alltid nok.

Skrevet

Huff vet sånn høvelig hvor mye som er det, nettopp fordi det er mindre nå enn hva vi er vant til. Ble uplanlagt gravid midt i studiene og det var liksom ikke planen. Ble en permisjon med litt mindre men det ordner seg uansett så nå om dagen vet jeg sånn høvelig hva som skjer på kontoen, ellers er jeg grusom når det kommer til penger. Bruker til det er tomt.

Skrevet

Har kontroll 2 ganger i mnd når vi betaler regninger. Bruker lite i perioder, mer i andre, men vi har nok så jeg tenker ikke på det.

Som noen sa, man blir ikke lykkeligere av penger, men det gjør livet mye enklere. Det er jeg helt med på. Vi har levd på eksistensminimum, så jeg vet hvordan det er.

Skrevet

Ikke på øret nei.. Men prøver å ha kontroll. Alltid kontroll de dagene det kommer penger inn, og vi betaler regninger.

Skrevet

Ja jeg har full kontroll!. Vet ikke alltid hvor mye penger det er til en hver tid. Men vi betaler som metamor regninger to ganger i mnd eller så. Har lagt inn en del faste trekk på nettbanken så de tingene går automatisk. Sparer fast til barna og oss selv. Og til regningskonto. Resten kan vi bruke til det er tomt egentlig. De skal også dekke mat, klær og bensin.

Skrevet

Ja, på øret. Eller føler jeg ikke at jeg har fast grunn under føttene. Det er bedre å vite at jeg er raka fant enn å tro at jeg kanskje ikke er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...