Gå til innhold

Jente nr 3 kom 28. oktober

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært særlig aktiv på skrivefronten her inne men siden jeg har hatt stor glede av å lese andres fødselshistorier tenkte jeg at jeg kunne bidra med min egen. Jeg hadde termin 11. november, men rundt midnatt mellom 27 og 28 oktober begynte jeg å kjenne noen tak i ryggen. Tenkte først at det bare var de vanlige vondtene jeg har hatt der den siste tiden. Ble sittende og kjenne på takene og tok etterhvert tiden, og de kom med gode 5 minutters mellomrom. Kl 01 følte jeg meg mer og mer sikker på at noe var i gang og kl 02 ringte jeg min mor som kom for å passe storesøstrene. Vi ankom sykehuset litt før kl 03 og riene var omtrent som tidligere, med 5 minutters mellomrom. Ble sjekket og hadde 3-4 cm åpning. Riene holdt seg stabile og jeg ble sjekket igjen kl 04:30, hadde da 4-5 cm åpning. Da tenkte jeg at dette tar tid, at det blir en lenger fødsel enn de to andre (hhv 6,5 og 4,5 timer). Men plutselig slo tempoet på riene om, og de kom mer eller mindre konstant. Kl 05:05 ble det konstatert full åpning og kl 05:26 var jenta ute. Det var en heftig time for å si det sånn, men du verden så godt da hun kom ut. Hun var 3140 g og 49 cm, akkurat passe stor. Sier takk for meg og ønsker alle andre ventende lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Du har (hadde) samme termindato som meg! Hjertelig tillykke! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...