Gå til innhold

Trenger masse info om brystpumper:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga likestillingen får jeg visst ikke et år hjemme for å kose meg med baby og amming, som jeg gjorde forrige gang. Greit nok det, blir ikke borte mer enn et døgn i uka i gjennomsnitt, så jeg skal klare det, men jeg trenger en fantastisk pumpe:)

Så kom gjerne med alle erfaringer dere har. Elektrisk kontra manuell, ulike merker, osv... Pris har ikke så mye å si, jeg må bare investere i noe som opprettholder melkeproduksjonen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du veit at du skal pumpe deg ein del, ville eg investert i ei elektrisk.

Eg har brukt Medela Swing, og er godt nøgd med den. Det er ei enkel pumpe, som går på straum og batteri. Har fått den anbefalt av andre nøgde brukarar. Har til tider ynskt meg ei dobbel pumpe for at det skulle gå fortare, men sidan dei er ein god del dyrare investerte eg ikkje i det denne gangen. Hadde nok gjort det om eg visste at eg skulle pumpe masse. Medela har nokon gode doble pumper. feks desse

https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/search.html?q=brystpumpe&order=2

Var Medelapumper dei brukte på barselavdelinga og, men dei var litt større enn desse.

Ei veninne kjøpte Avent elektrisk, og fekk ikkje til denne, men eg har ikkje prøvd sjølv.

Skrevet

Tusen takk for svar, den doble pumpa så veldig praktisk ut, selv om det er masse deler å dra på:)

Noen flere som har noe, positivt eller negativt å si om denne eller andre? Jeg har fått inntrykk av at mange er misfornøyde med pumpene de kjøper, ikke får til å pumpe, eller får vondt. Hadde vært greit å vite at jeg kjøper en pumpe som mange er fornøyde med....

Skrevet

Du bør absolutt ha elektrisk, og helst dobbel. Men dobbel pumpe er ganske stor, så hvis du skal farte mye rundt med pumpa er enkel lettere (og sørg da for å ha en som tar batterier). Medela Swing er ok, men suger dårligere etterhvert, så jeg måtte bytte inn min 3 ganger på 6 måneder (jeg fullpumpet, så slitasjen var nok stor).

TIPS: Mange selger pumper brukt på Finn.no.

Skrevet

Jeg er da ingen fan av elektriske pumper, fikk det ikke helt til og med en manuell pumpe kunne jeg pumpe slik som kroppen min trengte (vanskelig å forklare....pumpe forsiktig før melken kom, kraftig når den kom etc).

Jeg sverger til avent manuell pumpe. Prøvde flere andre, men de "tok" ikke kraftig nok.

Ville kankje råde deg til høre med venner som kanskje har pumper om å få prøve deres når barnet er kommet og melken har stabilisert seg. Så kan du prøve ut hva som fungerer best for deg og kjøpe etter ditt behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...