Bumblebeee Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Hei eva.anne78! Du har gitt mange gode råd på tråden vår, men jeg lurer på om du har en link eller to til nettsteder der jeg kan lese mer om lavkarbo. Har googlet litt, vært inne på lavkarbo.no, men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner så mye... Dette er jo ikke for å gå ned i vekt, det er for å stabilisere bl.sukker pga svangerskapsdiabetes. Forstår jeg det rett når jeg tror fett er ok, feks bacon? Egg og kylling/kjøtt er proteiner og bra? Hva med ost (ikke brunost selvsagt)? Melk, rømme, kesam, yoghurt?
eva.anne78 Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Det er egentlig ikke en lavkarbo diett,men at man skal spise riktig type karbohydrater hvis du går inn på utenglutenogmelk.info så finner du mye fint,masse info,og mange flotte oppskrifter!! ja,fett er ok,da riktig type..bacon er fint men ikke for mye;) egg,kylling,kjøtt,fisk er veldig bra,gode proteinkilder og metter! holder meg unna ku-produkter,men kan spise geitost da dette pga melk/melkeprodukter inneholder veldig mye kalsium,og for at kroppen skal greie å bryte ned dette,må vi ha magnesium og den eneste plassen i kroppen vi har det,er i beinbygningen..så da tar den av beinene istedet for å styrke dem som det blir sagt...er en grunn til at norge er på verdenstoppen i benskjørhet.I land som ikke har kuprodukter,finnes det heller ikke benskjørhet. Noe å tenke på....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå