lita78ღ Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Vurderer selvsagt å vaksinere min øyeblikkelig 6 mnd gamle gutt. Det jeg lurer på er hvorfor er grensen satt til 6 mnd? Er det noen fare forbundet med å vaksinere de som er mindre eller er det en annen årsak?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Vet ikke jeg.. Her i kommunen har jeg sett at de også har vaksinert barn som er knappe 4 mnd gamle..
lita78ღ Skrevet 4. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2009 Blir så usikker når han ligger akkurat på grensen... Kanskje det er fordi de blir godt beskyttet mot smitte hvis foreldre og andre "nære" er vaksinert... Vi skal vaksinere oss så fort det blir vår tur, og vurderer nå også minstemann. Tenkte først at ammingen ville beskytte en del, i tillegg til at vi voksne vaksinerer oss, men nå ser det ut til at melka er på hell... Men så er det den allergien ift egg da...man skal jo ikke ta den om man er allergisk mot egg. Vi vet jo ikke om minsten er allergisk. Usj, jeg ser at jeg kanskje er overbekymret, men tenker en del på dette.
Gemini77 Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Vaksinen er ikke utprøvd i det hele tatt på barn under 3 år, men siden en 2-åring døde senket de grensen. Grensen på 6 mnd er da uansett ikke avgjort utifra forskning av vaksinen. Jeg vet ikke hvorfor de har havnet på akkurat 6 mnd men vil tro at de ønsker en litt mer robust baby enn en nyfødt som også har mye lavere kroppsvekt. I tillegg hvis babyen får bivirkninger så vil kroppen til en baby på 6 mnd takle det bedre enn en nyfødt. Men som sagt så er det ikke forskning på så små barn og vaksine.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Ammingen vil uansett ikke beskytte noe.. Vaksineeffekten går ikke over i morsmelken.. Jeg vet ikke sikkert selv jeg.. Men har nå fortsatt minst en uke til på og bestemme meg.. Jeg må nok uansett vaksinere meg pga jeg skal tilbake på jobb på sykehjem.
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Grunnen til at di har sagt 6 mnd,er fordi di mener at babyene før d er beskyttet nok av antistoffene di har fått fra moren....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå