Gå til innhold

Ulykkelig:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så ulykkelig om dagen,tror til og med veslejenta på 2 kjenner det!

Er så leeei av å gå hjemme,ble ryggoperert for 1,5 år siden,rett etter fødsel,og har ikke blitt 100% etter det,men jeg er såpass bra at jeg kunne ha jobbet noen ganger i uka, da jeg gikk sykemeldt mistet jeg jobben pga konkurs,kunne liksom ikke passet bedre, nå skjønner jeg ikke hvem som ville ansatt ei på 25 år med kroniske ryggplager og ikke har jobbet på 3 år,sett med at jeg har hatt permisjon da,men uansett,blir misunnlig på mannen min når han går på jobb,skulle så gjerne ønske det var meg, slippe å sitte hjemme,hatt noe fornuftig å gjøre bortsett fra å vaske o.s.v,er det noen som har noen gode råd,hva kan jeg gjøre??

Skulle egentlig fått opptrening på NAV`s regning,men da det viser seg at ikke de har tro på at det vil hjelpe,ble det ikke noe av,er så sint og frustrert,nå har jeg valgt å ta saken i egne hender, tross redsel om at det kan gå galt, noen som er/var i slik situasjon,hva gjorde dere,gjør dere??

Hilsen Ulykkelig med tidenes tilstand

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har vært omtrent der du er nå. Annen diagnose men opplever også funksjonsnedsettelse, år med fravær, ble truet til å si opp osv.

Vet du hva du må? Du må redefinere deg selv. Det høres underlig ut, men du må rett og slett begynne helt nøkternt å legge vekk den du var og det som hadde verdi og som du mener ga deg verdi. Om du ligner meg, så var mye av din følelse av vellykkethet og verdi knyttet opp til det å jobbe og være nyttig. Når det blir tatt fra deg, hva er igjen da?

Det er nå du må begynne å se hardt og lenge på to ting:

Hva er du god til - skriv en liste. Du er sikkert knallgod på masse når du begynner å tenke etter.

Hva gjør deg glad - se på de minste små ting, skriv dem ned, legg merke til dem, nyt dem.

Dette høres banalt ut, med lykke er ikke noe som deiser ned i fanget ditt eller som noe eller noen skal gi deg. Lykke er et valg. Du velger hver dag hvor du holder fokuset:bruker du tid på å være lei deg og misunnelig når mannen din går på jobb, eller fokuserer du på at du kan kose deg med avis og en kaffekopp i morgenkåpa en stund. Grubler du på hvorfor du ikke kan få eller fungere i din gamle jobb- se universet (juhu!) har gitt deg en mulighet til å starte på nytt, finne på noe annet, ta en utdanning...hva som helst.

Jo flinkere du blir til å se hva du har og ikke hva du har mistet, jo bedre vil du få det - og det beste er at dette virker raskt! Unn deg selv å ha det litt godt. er det kjedelig å være hjemme, så sjekk med nav om det er ok at du gjør litt frivillig arbeid. Bli besøksvenn på et sykehjem, hør med en barnehage om du kan komme å ha lese eller sangstund for barna, bli telefonvenn, handle for en gammel dame i nabolaget osv

Om det er et karrieresenter i det fylket det du bor, så vil jeg også anbefale deg en tur dit ( det må avklares med saksbehandler hos nav), der kan du få gratis karriereveiledning og hjelp til å se på mulighetene dine, og til å se framover.

Lykke til!

Skrevet

Tusen,tusen takk for alle ideene,fikk bare lyst til å ta på meg klær,gode sko å gå ut i skogen jeg nå,nå ble jeg glad,en meget,meget erfaren dame du:) Takk

Skrevet

Hva med å starte med F.eks. Mary kay eller tupperware?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...