yasmina Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Hva tenker dere om dette ? En ung jente mister sin mann til kreft, han har vaert langtidssyk og de har visst at han skal doe de 2 siste aarene. Da han doer saa finner hun seg en ny kjaereste etter 6 mnd, men holder det for seg selv til det er gaatt ca 10 mnd. Selvfoelgelig saa skjoenner de naermeste at noe foregaar alikevel. Det er forresten ingen barn involvert. Er det kjempe flott at hun kommer seg videre med sitt liv eller er det respektloest aa finne seg en ny saa tidlig ? (P.S blir ikke fornaermet uansett hva dere mener om saken. )
Gjest Filifjonka Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Sorg er individuelt og jeg trodde "sørgeår" var avleggs. Noen har behov for å sørge lenger, andre trenger kortere tid. Du skriver at de begge visste at han skulle dø i to år. Antagelig har hun gjort unna en del sorgarbeid før han døde. Jeg mener at hun har taklet det fint. Hun greier å komme seg videre i livet, og hun har forsøkt å vise hensyn ved å holde den nye kjæresten skjult en stund. Jeg mener at hun bør få lov å være lykkelig uten å bli bebreidet for at "det er for tidlig". Hun har, som jeg skrev, antagelig sørget og strevd helt fra han fikk beskjeden om at han skulle dø.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Må egentlig si meg enig med filifjonka. Han kommer jo ikke tilbake uansett. Om det hadde vært barn involvert hadde det kanskje vært tidlig, men man vet jo aldri når kjærligheten dukker opp.
blond Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Jeg tror alltid det vil være noen som synes det man gjør er galt, men det som er viktig er at man gjør det som er riktig for en selv. Noen får høre at det er for tidlig med et nytt forhold, mens andre blir mast på for å komme igang igjen. Hvis hun er ferdig med det gamle forholdet og er klar for et nytt så er det veldig bra, men jeg tror det er lurt å kjenne etter om det er riktig for henne helt uavhengig av hva omgivelsene synes. Kreftsykdom over så lang tid som du skriver kan være et langsomt farvel slik at man ikke trenger lang tid i etterkant av dødsfallet. Noen blir raskere klar enn andre, men vi har lett for å tro at det som er riktig for oss selv også er det for andre. Sørgeår handler mest om at det første året etter et dødsfall gjennomgår man alt man har hatt sammen med personen: første jul alene, første bursdag alene osv og det aktiverer sorgen og er for mange med på å bearbeide den. For noen er det riktig å ha denne tiden alene, mens for andre er det best å ha noen å være sammen med i den perioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå